Reservewiel, wat is anders
willem269
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 01 februari 2016 04:18 PM

Kocht deze zomer een gebruikte C4 Picasso en was blij met het feit dat er een reservewiel onder hing, Dit weekend een lekke band. Reservewiel er op. Leek volwaardig maar is dat kennelijk niet gezien de sticker met ‘max snelheid 80 kilometer’ en de opmerking in het boekje dat het wiel zo snel mogelijk weer gewisseld moet worden. Weet iemand wat het verschil tussen een normale stalen velg en het reservewiel is? Velg heeft ook de volle breedte, is dus geen thuisbrengertje.

Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 23 februari 2016 09:32 PM
  [ # 1 ]

Heb je lichtmetalen velgen?
Dan moet je bij het monteren van een stalen velg zwarte bouten gebruiken.
Heb je die niet en gebuik je de bouten waarmee de lichtmetelanenr velg wordt gemonteerd dan geld de snelheids beperking.
aangezien zwarte bouten niet standaard worden meegeleverd met een nieuwe auto is deze beperking op de velg gedrukt.
M.vr.gr.
Gerard

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
willem269
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 23 februari 2016 09:49 PM
  [ # 2 ]

Hartstikke bedankt. Ik heb nu er ‘s winters stalen velgen met winterbanden en zwarte bouten onder. Maar eigenlijk moet ik bij het wisselen dus een set zwarte bouten in de gereedschapsbox doen. Gesteld dat ik dan nog een keer een lekke band krijg kan ik toch op volle snelheid verder.

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 24 februari 2016 07:45 PM
  [ # 3 ]

Kijk ook eens naar de maat van het reservewiel. Vaak is die smaller, of de band is niet geschikt voor hogere snelheden. Dat gegeven staat op de band. Iets van een waarde van 82T of 88T of zoiets. Op internet kun je wel terug vinden, voor welke maximum snelheid de band dan geschikt is.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook