2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
pakkingsetje egel?
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 maart 2016 02:17 AM
  [ # 16 ]

Vandaar het relais.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 maart 2016 11:54 AM
  [ # 17 ]
Shalom74 schreef:
H@ns schreef:

Er zit een draadje aan…
Wordt de egel daarmee verwarmd?
Dat zou dan bij koude start moeten helpen om het benzine-/luchtmengsel te verwarmen?

ja de egel is een verwarmingselement van 240 Watt

Die “egel” is speciaal gemaakt om de langsstromende lucht/mengsel op te warmen, vandaar die staafjes.. niet het hele inlaatspruitstuk. Die warme lucht zorgde dan voor een beter mengsel bij koude motor en zo voor een betere motorloop en minder vervuiling.
Bij Audi zijn die dingen “toen"grootschalig toegepast, misschien daar eens proberen?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 07 maart 2016 01:22 PM
  [ # 18 ]

@erikkuiper, 0,6 Ohm bij 12 volt geeft 20 Amp en dan is 12x20 240 Watt

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 maart 2016 02:34 PM
  [ # 19 ]

jamaar 20 amps door zo’n dun draadje is niet verstandig. Ik denk dat de weerstand toeneemt als hij warm wordt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 07 maart 2016 02:37 PM
  [ # 20 ]

ja zou kunnen heb ik nooit gemeten als hij warm is

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 maart 2016 08:14 PM
  [ # 21 ]

Probleem opgelost wat bleek nu dat de dikke voetpakking van de carburateur een scheur in zat en bij chocke gebruik er een beetje benzine door zweette . Voetpakking vervangen en de egel weer vast gezet met vloeibare pakking . Nu geen doorzweten van benzine meer. opgelost
mvg, Joost

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook