3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
het einde van mijn 2.0 HDI 110pk (RHZ)?
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 18 maart 2016 04:27 PM
  [ # 31 ]

Gister op weg naar NL in België net voor Jabbeke iets te enthousiast een vrachtwagen ingehaald…

Na deze actie had de turbo een stevig extra fluitje, ben toch maar eens gestopt om te zien of er nog iets aan te doen was. Waarschijnlijk heeft de turbo iets axiale speling (~330.000km oud) en heeft het “schoepenrad” het huis net geraakt. Luchtslangen zijn gelukkig nog metaal snipper vrij…

Ik had geen zin om met een tijdbommetje te blijven rondrijden (mijn plannen waren nog zo’n 1500km lang). ANWB gebeld om te zien wat ze voor me konden doen, Belgische Touring wegenwachter op bezoek gehad. Hij was het wel met mijn diagnose eens. Ik heb toen maar besloten om mijn plannen te wijzigen en heel rustig terug naar huis te rijden.

Bij aankomst in Dover er meteen uitgelicht, “hoelang was ik in het buitenland geweest”. Ze houden geen reisdata vast maar dit was wel verdacht!!! Gelukkig hoefde ik de auto niet uit te pakken toen ik het geluid van een kleine airbus onder de motorkap kon laten horen en uitlegde dat ik mijn reis had afgebroken vanwege een kapotte turbo…

Goed wat ga ik nu doen… nieuwe of gereviseerde turbo kost rond de 350-400 pond en moeten “speciaal” besteld worden, vervolgens ook nog veel werk “in het holst van de auto” om te vervangen. Ik ben bang dat de xantia een donor gaat worden voor alle hydrauliek voor mijn U23.

Er is een hele nette C5 (2006) 2.0 hdi 16v vtr estate met <150.000km te koop. Wat denken jullie?

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
KiteFlupke
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 05-04-2009

Gepost: 18 maart 2016 05:59 PM
  [ # 32 ]

Turbo : https://turboonderdelen.nl/
Geen ervaring mee met het vervangen maar die prijzen lijken me niet gek hoog.

Turbo vervangen, ja neen, een persoonlijke keuze. Ik zou dat doen, Gewoon mijn eigen wetenschap om er achter te komen hoeveel km ik max met een motorblok kan doen

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 18 maart 2016 06:11 PM
  [ # 33 ]

Ik begrijp je probleem wel: Je kunt repareren en dan wachten op het volgende probleem, en dat is niet erg handig voor een dagelijkse auto…. Dus als je de Hydrauliek kunt hergebruiken ... Ik ben persoonlijk niet zo’n fan van om het max uit een blok te halen want dan weet je dat je meer storingen mag verwachten en onderweg stilstaan is nog altijd niet echt handig..
Die C5 uit 2006 is helemaal geen slechte auto: Ruim en zuinig. Die 16V HDI’s zijn betrouwbaar.
Geen LHM maar LDS, minder onderhoud en betrouwbaar, maar “niet echt”...“Gewone” remmen en stuurbekrachtiging. 
Bij die C5 2006 is wel alles “gebust” dus zonder Lexia doe je daar niks aan, iets om rekening mee te houden. Je zou eens in de C5 sectie of op het C5forum kunnen kijken naar de zwakke punten.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 18 maart 2016 09:08 PM
  [ # 34 ]

Zou moeten vragen of mijn turbo nog ligt bij de motorboer die ander blok in mijn xantia heeft gehangen

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 18 maart 2016 10:08 PM
  [ # 35 ]

bedankt voor de leuke reacties.

morgen vroeg ga ik eens kijken bij de c5 handen vol ponden mee in een envelopje en zien wat er kan…
De xantia heeft nog een paar andere dingetjes die niet zo fraai meer zijn: rechter binnen scherm naast de veerpoot roest en zou deze zomer gelast moeten worden. De hele rechter zijkant heeft lichte schade omdat ik hem vorig jaar al eens zeer strak langs de vangrail had geparkeerd (de keuze was dit of alles total loss omdat er ineens niet genoeg ruimte meer was voor drie auto en ik er dus tussen uit geknepen ben. verder is het gewoon een oude auto aan het worden met weer allerlei slijtage dingetjes met dank aan de grove Engelse wegen (nieuwe fuseekogels nodig). Alles bij elkaar opgeteld zit het dus echt op het randje.

Met betrekking tot de vervangende turbo’s ik woon dus in Engeland en er is hier best heel veel te krijgen, ook op zondag!!! Wink Maar voor auto’s van 15 jaar of ouder wordt het langzamerhand wat lastiger. Dat betekend dat de bulk niet meer voor het grijpen ligt bij de onderdelen handel. En dat is niet handig voor een dagelijkse auto waar ik ieder dag ten minste 160km mee rij.
De beste prijs die ik vanmiddag uiteindelijk te horen kreeg voor een vervangende (gereviseerde turbo) zat rond de 300 pond incl. verzenden, zeg 390 euro. Wel netjes qua prijs met 24 maanden garantie.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 18 maart 2016 10:11 PM
  [ # 36 ]

mbt can bus: moet maar eens kijken of “Lex” die taal ook spreekt.

Hij had niet zo lang geleden erg veel problemen om een goede dialoog te starten met een C8 2.0hdi automaat waar ik verlekkerd naar stond te kijken…

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 19 maart 2016 12:16 AM
  [ # 37 ]

De turbo vervangen bij de Xantia HDi-110 is een (bijna?) onmogelijke klus.
Je kunt er niet bij. De bevestigingsbouten tussen het compressorhuis en het uitlaatspruitstuk zijn niet te bereiken. (Zie evt foto’s in mijn draadje).

Wat wel kan en niet veel kost is een nieuwe turbo-cartridge bestellen.
Dat is het draaiende binnenwerk. Alleen dat deel vervangen moet wel lukken in de beperkte ruimte achter het blok.

Ik heb het binnenwerk ook al eens vervangen en was geleverd door Turbo Direct in Almere.

Grt. Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 19 maart 2016 12:26 AM
  [ # 38 ]

Dit zijn 2 van die foto’s


Mvg. Alfred

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
KiteFlupke
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 05-04-2009

Gepost: 19 maart 2016 08:35 AM
  [ # 39 ]

Mijjne “lex” was soms ook lastig, communicatie storingen tot ik een weerstand van 10K heb toegevoegd. Nu is hem de laatste tijd “braaf”
http://www.lesamisdudiag.com/diagbox/78475-probleme-de-communication-can-psa-xs-evolution.html

Engeland, die wegen zijn beter als de Belgische vond ik toen (Wel 3 jaar geleden)

Profiel  
 
KiteFlupke
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 05-04-2009

Gepost: 19 maart 2016 08:35 AM
  [ # 40 ]

Mijjne “lex” was soms ook lastig, communicatie storingen tot ik een weerstand van 10K heb toegevoegd. Nu is hem de laatste tijd “braaf”
http://www.lesamisdudiag.com/diagbox/78475-probleme-de-communication-can-psa-xs-evolution.html

Engeland, die wegen zijn beter als de Belgische vond ik toen (Wel 3 jaar geleden)

Profiel  
 
KiteFlupke
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 05-04-2009

Gepost: 19 maart 2016 08:36 AM
  [ # 41 ]

Internet bleef dus hangen, sorry

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook