5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Gooi’s verdere Citroën avonturen
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 07 juli 2015 07:59 PM
  [ # 61 ]

@Gooi,

Ik heb even wat gegevens uit het vorige bericht gewist!

Ik vind het niet netjes om een garage die je uiteindelijk heeft gematst zo te beschrijven,

Je accepteert zelf dat hij zonder bon werkt, dan moet je niet achteraf zeggen waar deze garage zit!
Als je een man van principe’s bent, eis je een bon en betaalt de BTW.


En weer verder.

 

Profiel  
 
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 16 juli 2015 11:01 AM
  [ # 62 ]

De garage bleek de gas-kabel niet helemaal goed vastgezet te hebben.
Op weg naar Engeland draaide de motor stationair ongeveer 1100 toeren. Voorheen was dat 850. Het was nogal lastig om in de file (die nogal alom aanwezig waren die dag) langzaam te rijden. Omdat het een diesel is, wil de auto wel vooruit met 1100 toeren.

Daarnaast bleef het gas af en toe, na een vlotte inhaalactie op ‘vol gas’ hangen. Rij je dus 110, wil je even 130, ga je ineens 150-160. Alleen herhaaldelijk flink intrappen van het gas, met de koppeling los, dus vrij rollend, zorgde ervoor dat het gas weer los schoot.

Het verkeer in Engeland, maar ook het wegennet, is niet zo dat je even een seconde of 5, 10 niet op hoeft te letten. Het was dus nogal gevaarlijk om zo te rijden. Het garagetje dat ik onderweg even aandeed, had geen tijd, maar uiteindelijk heeft een vriendelijke Citroëndealer in de plaats van bestemming het de volgende dag opgelost.

Dat bleek gewoon een boutje vastdraaien te zijn voor de hoge toeren en met een tie-wrapje een of ander plastic dingetje pal naast de gashendel opzij trekken om het blijven steken op te lossen. No charge. Toch fijn.

Profiel  
 
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 21 maart 2016 06:07 PM
  [ # 63 ]

Na precies een jaar en met de teller op 500 meter na op 350.000 km, besloten de Xantia te gaan verkopen.
Niet dat het geen fijne wagen is maar hij voldeed toch niet helemaal aan de verwachtingen. Uiteindelijk blijkt mijn grootste probleem de zithouding te zijn. Mijn rechterknie is niet zo blij na een wat langere rit.
En als er dan toch een leaseauto voor de deur komt…

Dus; neem een kijkje op Marktplaats:

Xantia 2.0 HDi Break 2000

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook