2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
roto dieselpomp afstellen
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 maart 2016 03:15 PM
  [ # 16 ]

Mijn dieselspecialist doet dat ook zo. Klepveer eraf en in BDP de klep loslaten. Dan terug tot juiste waarde. Dan pomp openen aan de zijkant en de merktekens in lijn zetten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 25 maart 2016 01:53 AM
  [ # 17 ]

en dan verdraaien tot het mooi loopt.
de boekjes afstelling werkt wel bij een nieuwe motor, maar die hebben we niet

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 maart 2016 09:09 AM
  [ # 18 ]

Ik zou toch even verder gaan.
De mijne liep ook goed, ondanks het te late inspuitmoment.
Maar hierdoor miste ik toch wel wat vermogen.

Dat merkte ik pas toen ik afgelopen februari voor de 2de keer met de CX op wintersport ging.
Op hellingen waar ik de 1ste keer zelfs terug naar 4 moest, kon ik nu de motor goed op toeren houden en gewoon in 5 blijven.


Onze adviezen aan TS hierbij samengevat.
Zet zelf even de pomp een tandje vroeger, zoals reeds omschreven.
En doe op het gehoor een basisafstelling.
Laat daarna een specialist even de finetuning doen, of dat nu statisch of dynamisch is, is om het even.
Ervanuitgaande natuurlijk dat de nu gemonteerde inspuitpomp geen gebreken vertoont.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook