Verlichting display boordcomputer
Gepost: 31 maart 2016 10:47 PM

Hallo allemaal,

Bij mijn Xsara Berline van 2003 is de verlichting van de boordcomputer ermee gestopt. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om de display er even uit te schroeven, maar verwacht hier een paar van de welbekende dashboardlampjes achter te vinden.
De verlichting van de display is ermee gestopt na het verwijderen van de fabrieksradio en het inbouwen van een aftermarketradio.

De display geeft wel gewoon nog weer wat ie weer moet geven, alleen zonder verlichting.

Wellicht iemand hier met eenzelfde ervaring die de oplossing al eens gevonden heeft? Zou mij een hoop zoekwerk kunnen schelen!

Alvast bedankt!

Gr. Marco

Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 april 2016 09:21 AM
  [ # 1 ]

Er zitten 3 standaard dashboard gloeilampjes achter het display.
Meestal is er 1 hoek donker, dan is er 1 stuk.

Dus wel vreemd als nu het gehele display niet verlicht is…

Ik weet overigens niet of je de computer moet leren dat er geen radio meer aanwezig is, of dat enige relatie heeft met de lampjes weet ik niet Wink

Profiel  
 
Gepost: 01 april 2016 09:37 AM
  [ # 2 ]

De display stond wel gekoppeld aan de radio in verband met de RDS. Ik verwacht dat de verlichting van de display geschakeld wordt over de verlichting van de auto, net als de dashboardverlichting?

Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 02 april 2016 11:12 AM
  [ # 3 ]

Marco, heb je wel naar gekeken of je een iso adapter nodig had voor je aftermarkt radio,  als je radio aanblijft als je het contact hebt uitgezet, klopt dit niet,

Profiel  
 
Gepost: 02 april 2016 11:21 AM
  [ # 4 ]

Beremans, dat is een hele goede. De radio blijft inderdaad aan bij afschakelen van het contact.
Een dergelijke ISO-adapter, is die bij de auyomaterialenzaak te haken? Of moet ik daarvoor langs de dealer?

Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 02 april 2016 11:53 AM
  [ # 5 ]

Je kan gewoon even zoeken op een audio site welke je nodig hebt, en of bestelen, of goeie audio shop bij je in de buurt,  als het goed is heb je dus al het model met druppelvormige stuur stengels, (licht, ruitenwissers, richting,)

Profiel  
 
Gepost: 02 april 2016 01:39 PM
  [ # 6 ]

Ik heb een Xsara van het laatste type, bouwjaar 2003. Ik zal eens op onderzoek uitgaan. Bedankt voor je hulp!

Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook