DS 4 in bestelling, wat zijn de levertermijnen?
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 04 april 2016 11:09 PM

We hadden een mooie leasewagens C4 Picasso Exclusive 2.0 BlueHdi 150, jammer maar helaas is deze tussen een vrachtwagen en de vangrails beland waarbij vrachtwagen in fout want vermoedelijk ingeslapen bestuurder. Gevolg was niet al te fraai, 4 airbags afgegaan en de dame des huizes een pijnlijke borstkas door gordelspanner die zijn werk gedaan heeft. Een goede veilige wagen die Picasso, ook de SOS assistance werkt helemaal zoals het moet en vooral supersnel (in alle geval vele malen sneller dan onze Belgische hulpdiensten die nauwelijks bereikbaar zijn Confused ). Jammer van een wagen met amper een goede 30000 km en maar een jaartje en vier maanden oud, maar het is wat het is en dus moesten we op zoek naar wat nieuws.
Het zou of wel dezelfde wagen worden of iets anders uit de Citroen / Ds stal, mijn voorkeur ging uit naar een Ds en dat wou de vriendin wel in overweging nemen. Voorwaarde was dat hij vier deuren heeft en dus viel mijn chouchou van de Ds reeks ( de 3) al meteen af, een 5 hebben we ook al en twee van hetzelfde is misschien teveel van het goede. Rest er nog de recent vernieuwde Ds4 en dus zijn we die eens rustig gaan bekijken en een proefrit mee gaan doen. En aangezien mijn vriendin de hoofdbestuurder is had zij ook het laatste woord, dat heeft ze trouwens altijd Laughing . Maar ze kon haar tijdens de proefrit onmiddellijk vinden in de Ds4 en dus is het die ook geworden.
De proefrit was met een BlueHdi 115 EAT en die kwam mij net iets te licht uit als je eens wat sneller wil invoegen op de snelweg en daardoor is de uiteindelijke keuze een Sport Chic BlueHdi 180 EAT geworden met de opties navigatie, achteruitrijcamera en Habana leder (want wat zijn die zetels toch mooi!) Buitenkleur wordt Platinium grijs met een dak in de kleur wisper (aubergine kleur).
Dat wordt een fraaie denk ik en dus kunnen we ongeduldig af tellen naar de levering, volgens de dealer zou de levertijd rond de 4 maanden zijn. Vooral voor mijn wederhelft kan het niet snel genoeg gaan want nu moet ze het met een Opel Corsa angry red doen en ze is beter gewoon zei ze, het luxepaard…
Iemand een idee i.v.m. de levertermijnen van de Ds4, is 4 maanden niet wat lang voor een wagen die toch niet elke dag over de toonbank gaat?

P.s. Ik post eerstdaags wel eens foto’s van de Picasso die total loss is in de rubriek Picasso, en zodra de Ds4 er is stel ik deze uiteraard ook wel eens voor met de nodige plaatjes.

Profiel  
 
Flook
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 19-02-2013

Gepost: 07 april 2016 01:21 PM
  [ # 1 ]

Herinner me nog toen ik de mijne ging bestelle, Januari 2013. Het was April toen ik hem kreeg. Lang & pijnlijk… Wel de moeite   cool mad

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 09 april 2016 09:47 AM
  [ # 2 ]

Leasemaatschappij heeft leverdatum laten weten 16 Augustus (gelukkig 2016 Smile ) wat toch wel behoorlijk lang is, we hopen dat hij er toch wat sneller zal zijn. Dat wordt dus nog wat kilometers aan het stuur van die Opel Corsa voor mijn madame.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 15 augustus 2016 06:23 PM
  [ # 3 ]

Oef, die Corsa is eruit… Niet echt een slecht wagentje hoor, maar het was nogal basic zeker als je uit een comfortabele topversies C4 Picasso komt.
Na dus (zoals men voorspelde) een kleine 4 maand levertermijn is de Ds4 dus aangekomen en geleverd.
Eerste bevindingen zijn positief en ik zal er wat meer over weten te zeggen na wat meer kilometers en in een ander topic waar ik de wagen wel eens verder en ruimer voorstel. Wat me al wel opviel is dat de ophanging een pak vergevensgezinder is als die van mijn Ds5 uit 2012 die toch indien de weg slecht is op het randje is. Voor de duidelijkheid beide wagens staan op 18”.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook