2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Geen vonk
Wimlex
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016

- Ami 8 berline
- CX 20re
Gepost: 01 april 2016 11:59 PM
  [ # 16 ]

Bij mijn cx 20 re 1987 elect onsteking was de zwarte stekker die van het ontstekinghuis komt mankerend.Kreeg ook geen vonk.Diverse keren stekker losnemen en inspuiten met contactspray en deed het weer. Nooit iets kunnen vinden aan de stekker ,zag er goed uit. Maar af en toe start problemen, zelfs mijn vrouw wist waar die zat en wat ze moest doen bij het niet starten.Dit leide wel eens tot komische situaties als de cx niet wou starten, dan deed ze de motorkap open en deed de stekker los en weer vast en starte die gewoon weer.Bij de mannen die dit tafereeltje zagen vielen de bekken open haha.Op den duur stekker ervan tussen geknipt en kabels doorgesoldeerd, sindsdien nooit meer storing gehad.Stekker kan ook gecorodeerd zijn, dan krijg je ook geen vonk.
Het is het nakijken waard, succes.

Gr wimlex

Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999


Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 april 2016 01:24 PM
  [ # 17 ]

Volgens de TS vonkt hij wel bij de bobine.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 02 april 2016 02:05 PM
  [ # 18 ]
La Léo schreef:
rf schreef:

De auto stond bij een kennis op de oprit en afgelopen 1 maart wilde ik de auto ophalen, maar hij startte niet.

Misschien heel flauw (of vergezocht).... maar het zou niet kunnen dat bijvoorbeeld het zoontje van die kennis lollig wilde doen en wat bougiekabels gehusseld heeft?

Of is er 100% zeker door die Wegenwacht vastgesteld dat er op de bougies geen vonk komt?


Dat de CX daar stond was een laatste moment beslissing. Ik had een caravanstalling in Bergschenhoek gevonden waar hij 3 maanden kon staan. Op de dag van brengen (30 nov) belde ik nog even en vernam ik van de eigenaar dat ik de sleutels moest inleveren (snap ik nog wel) en dat de auto wellicht af en toe verzet moest worden. En daar had ik dus geen zin in. Na wat bellen kon ik ‘m kwijt bij een kennis op de oprit. Daar heeft ie 3 maanden onder een hoes gestaan en heeft niemand eraan gezeten. De wegenwachter was een oldtimer liefhebber en bezat zelf een DAF 33. Omdat ik een aantal keren moest starten en hij de metingen deed, kon ik niet mee kijken en moest het hebben van wat hij vertelde. Dat is voor een klein deel langs mij gegaan, ik stond al een paar uur in de kou. Het was nl 1 maart geen best weer. Wat ik mij herrinner is dat hij vertelde dat de bobine vonk af gaf. Hij had een bougie op een soort houder bij zich en sloot die aan 1 voor 1 op de bougiekabels. En daar geen vonk. Ook haalde hij aan de zijkant van het verdelerhuis een stekker en heeft dat ingespoten.
Verder nog wat andere dingen gedaan die ik niet meer weet.  Alles met geen resultaat. Ik moet nu de berichten van de garage afwachten. Zodra daar nieuws is, zal ik dat hier melden.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 april 2016 02:08 PM
  [ # 19 ]

Niet de verdelerkap inwendig en de rotor bekeken dus, waar mogelijk het probleem in zit.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 02 april 2016 02:14 PM
  [ # 20 ]

Ik heb vorig jaar zomer nog alle contacthoeken van de kap schoongemaakt. Nu kan dat tijdens 3 maanden stilstaan natuurlijk weer corroderen, maar ik meen mij te herinneren dat de wegenwacht ook dat gecheckt had. En ik mag toch aannemen dat de garage waar die nu staat dat als eerste controleert?

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 02 april 2016 02:18 PM
  [ # 21 ]

Het is ook dat de CX deze maand de apk moet hebben, anders had ik ‘m waarschijnlijk naar mijn huis laten slepen.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 05 april 2016 08:16 PM
  [ # 22 ]

Hey daar! Ik lees Bergschenhoek waar de auto zou staan? Ik woon zelf in Berkel en Rodenrijs en heb volgens mijn nog een werkende ontsteking liggen, dus we moeten het apparaat sowieso aan de gang krijgen. Als er tenminste geen distributieriemen versprongen zijn ofzo…...
Mocht je willen wil ik best ff een keer komen kijken hoor.
Zorg ff dat je accu opgeladen is en ik zal voor alle zekerheid wel wat kabels meenemen.
Of staat ie nu al bij een garage?

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 06 april 2016 11:24 AM
  [ # 23 ]

Hoi,

Dat zou zeker heel mooi zijn! Het is wel een electronische ontsteking die er nu in zit. En nee, aan de timing is niet gerommeld. Auto staat momenteel wel bij garage in Bergschenhoek. Als j kunt bevestigen dat jij ook een electronische ontsteking hebt die past op de mijne, bel ik de garage wel even op.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 april 2016 11:35 AM
  [ # 24 ]

De bobine vonkt toch? Dan is de ontsteking niet stuk!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 april 2016 11:49 AM
  [ # 25 ]

Al een nieuwe rotor geprobeerd? Die kunnen doorslaan naar de metalen as waar hij op zit en dan heb je wel een vonk van de bobine.

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 06 april 2016 11:55 AM
  [ # 26 ]

De garage had aangegeven te gaan puzzelen. Ik neem aan datze dan alle opties bekijken die ook hier al naar voren zijn gehaald. En om elke dag die garage te bellen wat te stutus is, gaat ook wat ver. Ik bel ze momenteel elke week.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 april 2016 12:01 PM
  [ # 27 ]

Ik wil niet belerend overkomen, maar de werking van zo’n ontsteking is vrij simpel en een monteur moet met behulp van wat gereedschap (meten is weten) binnen no time het probleem onder de knie hebben.

Zo reed ik eens met mijn oude klassieker, die midden op en grote kruising ter plekke overleed, niet meer starten. De 1700 kg naar de kant geduwd, testlampje gepakt, spanning op de bobine, onderbreker werkte, bobine gaf een vonk, reserve rotor uit de gereedschapkist gepakt, starten en lopen.

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 06 april 2016 12:11 PM
  [ # 28 ]

Han, bedankt voor de tips (anderen ook uiteraard). Toch weer even gebeld zojuist. Ze hebben ‘m aan de praat gekregen. Bedrading bleek oud en is venieuwd evenals de bougies. Auto wordt nog deze week gekeurd en kan ik ‘m ophalen. Nogmaals dank allemaal!

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 07 april 2016 03:29 PM
  [ # 29 ]

mooi ook weer opgelost en nu zweven maar

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook