2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Koen’s AX 1.1i Volcane (1995)
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 mei 2016 10:01 PM
  [ # 16 ]

Voorspatbord eraf, half uurtje werk. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 mei 2016 10:46 PM
  [ # 17 ]

Trouwens, voor dat dopje hoef je echt niet het hele scherm eraf te halen.
Naar mijn idee kan je volstaan met de 2 boutjes op de A-stijl, welke zichtbaar zijn bij geopende deur.
Dan kan je de onderhoek voldoende naar buiten trekken om een ander dopje te plaatsen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 16 mei 2016 09:53 AM
  [ # 18 ]

Half uurtje werk voor iemand die handig is. Wink
Ik heb dat nog nooit gedaan, dus ik pak het even mee als leermomentje.
Het verbruik is met dichte uitlaat wel drastisch gedaald, best prettig.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 06 juni 2016 12:11 PM
  [ # 19 ]


Gele kapjes zijn vrijdag in de post gekomen, vanochtend even op de AX gezet. Heerlijk!

Vanavond mag ik ze “in het echt” testen op de terugweg vanuit Breda, maar het ziet er nu al beter uit.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 28 mei 2019 09:54 AM
  [ # 20 ]

Ook hier het stof even van af…

De AX heb ik momenteel als daily in gebruik. Ze tuft lekker rond, wel met een iets ander aangezicht nu.

- Vorige APK was de roest nog nét goedkeur, dus dat moest nu aangepakt worden. De brievenbus achter de bestuurdersstoel is nu weg, en wat andere plekken zijn ook aangepakt. Er zit nog 1 nare plek onder de skirtset, en voor het goede moet ook de kriksteun rechts achter worden aangepakt. De auto heeft daar een tikje gehad bij een vorige eigenaar. Voor het goede moet ook de voorruit er uit, de A stijl is rechts bovenin niet goed.
- Uitlaat en achterbumper zijn vervangen door een Musketier set. Leuk joh, 4 pijpen op een 1.1i. Het brult en het sprint nog aardig, maar het is vooral show. De Musketier voorbumper heb ik inmiddels ook op de kop getikt, moet alleen wel wat onderhoud aan gebeuren voordat die de auto op kan.
- Grille van een phase 3 zit er nu op, matzwart gespoten. Wielbogen zijn nu ook matzwart, nu de rest van de skirtset nog.
- Vage elektronica probleempjes - KVS lampje gaat niet aan, en de verlichting achter de klok dimt niet als de lampen aan gaan, maar gaat gewoon uit.

Even wat kleine zaken om ‘m waterdicht te hebben, dan kan de bekleding er weer in en kan de auto eindelijk verlaagd worden.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook