2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Is deze CX TRD Serie 2 46-NSX-4 bekend?
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 22 mei 2016 05:47 PM
  [ # 16 ]

ik gok dat het onderblok van de motor stuk was.
de turbo en spruitstukken zijn duidelijk anders dus dat is overgezet.
pomp lijkt hetzelfde en is dus blijven zitten.

waar woon je in de buurt? ivm de onderdelen?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 mei 2016 10:33 PM
  [ # 17 ]

Auto is van november 1985, m.a.w. een originele TD1.

Er hoort dus een M25/648 in.

Lijkt mij eerder een poging om wat meer vermogen uit het blok te peuteren.

Maar een gemiste kans naar mijn idee als je de TD1-inspuitpomp combineert met een TD2-turbo en intercooler.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
margia2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-02-2014

Gepost: 23 mei 2016 06:14 PM
  [ # 18 ]
erikkuiper schreef:

waar woon je in de buurt? ivm de onderdelen?

Ik denk dat ophalen van goede onderdelen mogelijk is.

Deze turbo met uitlaatspruitstuk is op ebay. Maar niet werkend sinds 20-30 jaar. Ik wet niet ....
http://www.ebay.de/itm/H184-CITROEN-Cx-DT-2-5-Turbolader-mit-Krummer-GARRETT-465614-2-9563102080-/301964091042?hash=item464e765ea2:g:5j0AAOSwz2lXCl6h

Turbo met in- en uitlaatspruitstuk vervangen: Is dat veel werk?

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 24 mei 2016 01:13 PM
  [ # 19 ]

Zeer bekende auto voor mij,is een tijd bij mij in onderhoud geweest.

Laatste nieuws wat ik nog weet is dat de oud eigenaar de auto van de hand deed vanwege een kapotte versnellingsbak!!

Distributie is een jaar of 3 oud!!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 mei 2016 01:16 PM
  [ # 20 ]

Was die toen al gedeeltelijk omgebouwd naar TD2?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 24 mei 2016 01:18 PM
  [ # 21 ]

Er is een vervangend TD 1 motorblok in gekomen met TD 2 entourage ....

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 24 mei 2016 01:49 PM
  [ # 22 ]
erikkuiper schreef:

ik gok dat het onderblok van de motor stuk was.

Je hoeft niet te gokken hoor het oorspronkelijke motorblok was op de draad toe versleten.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 mei 2016 02:09 PM
  [ # 23 ]

Maar van waar de keuze om er TD2-spruitstukken, turbo en intercooler op te schroeven?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 24 mei 2016 02:11 PM
  [ # 24 ]

Omdat deze er al opzaten op het oude blok ,zijn dus gewoon overgezet.

Profiel  
 
margia2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-02-2014

Gepost: 24 mei 2016 06:19 PM
  [ # 25 ]
daan schreef:

Er is een vervangend TD 1 motorblok in gekomen met TD 2 entourage ....

Ok!! Entourage: Turbo en intercooler of nog meer?? TRD1-turbo en spruitstuks van de oude motor zijn niet toevallig nog beschikbaar of ook versleten?

Distributie is vervangen worden in 2013 of 2015??

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 24 mei 2016 07:34 PM
  [ # 26 ]

dat versleten zijn kan goed komen door de veel te hoge inlaatdruk.
normaal is de auto eerder versleten dan de motor.

turbo met toebehoren moet je even rondbellen met de bekende cx specialisten.

als je er niet uitkomt stuur maar pm

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 24 mei 2016 07:54 PM
  [ # 27 ]

Er is vlgs mij helemaal geen noodzaak tot het terugbouwen naar een standaard configuratie. Ik zou het zo laten je hebt iets meer pk-tjes

Wat betreft het oude blok deze had al aardig wat kilometers erop zitten,dus op slijtage uitgewisseld voor de huidige…

Distributie zal in 2013 zijn gedaan

De oude originele turbo plus spruitstuk heb ik nooit gezien….laat staan dat ik het heb.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 25 mei 2016 01:14 AM
  [ # 28 ]

meer pks geloof ik niet in.

de originele set is op elkaar afgestemd qua inspuitdruk en luchthoeveelheid.
met die andere turbo voer je veel meer lucht aan, maar niet meer brandstof.
het td2 onderblok is ook zwaarder gelagerd, niet voor niets zou ik zeggen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook