Lekkage in C2
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 12 februari 2005 04:35 PM

Vandaag (zaterdag 12 februari) kwam het met bakken naar beneden Mad Ik moest even weg, stapte in m’n C2 VTS en zag in de binnenspiegel druppels vallen. In de auto Exclamation  Hu Confused:  De druppels vielen op het hoedenplankje, vanaf het derde remlicht Exclamation Dacht even dat ik het niet goed zag, maar het druppelde toch echt in m’n C2. Meteen na de boodschappen doorgetuft naar de dealer. Werd natuurlijk meteen geholpen. Prima Very Happy Ze haalden het derde remlicht los en wat bleek, er kwam een beetje water binnen via de opening van de ruitensproeier op de achterklep. Gelukkig was er niks aan de hand met de afdichting van de achterruit. Dus mede-c2 rijders, als het druppelt op je hoedenplankje, laat dan de dealer even de kitspuit ter hand nemen. En klaar is Kees. Very Happy

Profiel  
 
Peer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 06-03-2005

Gepost: 14 maart 2005 08:52 AM
  [ # 1 ]

Ik zal er op letten! Goede tip!

Grz Peer

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 797
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 01 maart 2006 01:37 PM
  [ # 2 ]

Re: achterklep-klepje???

pokkie7 schreef:

Ik heb sinds gisteren mijn C2 VTS :partytime en heb en vraagje:

In het onderste deel van de achterklep zit een ‘handig’ bakje om wat spullen in op te bergen. Volgens mij hoort daar nog een klepje op om het spul wat je er in legt ook daadwerkelijk in het bakje te houden en niet in je kofferbak gestrooid te krijgen als je de achterklep sluit.

Jullie raden het al: ik heb zo’n klepje er niet op zitten en mij dealer zegt me dat het afhangt van de uitvoering… Confused

Ik mag er toch van uit gaan dat op de duurste uitvoering van een C2 zo’n miezerig plastic klepje zit, of ben ik nu gek Confused:

Volgens mij is dat de opening om je hand in te steken en dan de klep dicht te trekken…. Rolling Eyes
Maw dit is geen opbervakje…. Laughing
Suc6 met je C2..


Greetz Cool

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 01 maart 2006 02:17 PM
  [ # 3 ]

ik denk dat je de grote bak in de onderklep bedoeld, daar moet inderdaad een deksel voor zitten. In een demo model wat we bekeken hebben was dat ding wat brakkig, het kan dus zijn dat hij is afgeknapt door een vorige eigenaar? of dat hij vergeten is bij de aflevering..

kortom, hij moet erop zitten en het werkt ook wel, maar met beleid!

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 02 maart 2006 12:37 AM
  [ # 4 ]

Re: achterklep-klepje???

pokkie7 schreef:

Ik heb sinds gisteren mijn C2 VTS :partytime en heb en vraagje:

In het onderste deel van de achterklep zit een ‘handig’ bakje om wat spullen in op te bergen. Volgens mij hoort daar nog een klepje op om het spul wat je er in legt ook daadwerkelijk in het bakje te houden en niet in je kofferbak gestrooid te krijgen als je de achterklep sluit.

Jullie raden het al: ik heb zo’n klepje er niet op zitten en mij dealer zegt me dat het afhangt van de uitvoering… Confused

Ik mag er toch van uit gaan dat op de duurste uitvoering van een C2 zo’n miezerig plastic klepje zit, of ben ik nu gek Confused:

Daar moet een afdekplaat op zitten. Ik heb een VTS met plaat. Kan me niet voorstellen dat Citroen daar nu op bezuinigt. Die van mij is nu een jaar oud. Het kan natuurlijk zijn dat het is aangepast, want die van mij heeft ook nog zes airbags, terwijl nu vier standaard is.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 02 maart 2006 11:28 PM
  [ # 5 ]

Geliek hi-j, of neet dan! Laughing

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 04 maart 2006 06:47 PM
  [ # 6 ]
christophe schreef:

Ik heb deze week mijn c2 afgehaald en direct gecontroleerd of het deksel aanwezig was. Dit was dus niet het geval en heb dit gemeld aan de dealer. Die vertelde mij dat het deksel teveel lawaai maakte en regelmatig open viel tijdens het rijden. Daarom monteert men dit deksel niet meer.

da’s een fraaie vorm van produktontwikkeling;  eerst een kofferklep ontwerpen met opbergmogelijkheid, en vervolgens het deksel weglaten omdat het rammelt… Crying or Very sad

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 04 maart 2006 09:56 PM
  [ # 7 ]

Belachelijk gewoon.  Evil or Very Mad Bovendien rammelt die van mij niet en openvallen? Nog nooit gebeurd! Exclamation

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 05 maart 2006 12:26 AM
  [ # 8 ]

ik zou eerst eens een second opinion vragen bij een andere dealer.


wat zegt onze huis-dealer van dit Forum erover ??

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
mg_xpower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 27-10-2005

Gepost: 05 maart 2006 04:56 AM
  [ # 9 ]

Ik heb een nieuw model VTR en ook daar ontbrak het deksel. Ik heb er bij de dealer een deksel in laten plaatsen. Was €45,- geloof ik. Maar ik vind het handig. Bij mij ligt er een ijskrabber, spanbandjes en een (citroen) parapluutje in.

mgf.be forum member

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 05 maart 2006 06:26 PM
  [ # 10 ]

Johan??????????????????????????????????????????????

Dat er een klepje rammelt kan ik me prima voorstellen, dat je ‘t daardoor maar weglaat ipv gaat zoeken naar een oplossing kan ik me niet voorstellen..

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 05 maart 2006 06:33 PM
  [ # 11 ]
voge schreef:

Johan??????????????????????????????????????????????

Dat er een klepje rammelt kan ik me prima voorstellen, dat je ‘t daardoor maar weglaat ipv gaat zoeken naar een oplossing kan ik me niet voorstellen..

Volgens mij staat ie in de file naar de wintersport.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 05 maart 2006 11:29 PM
  [ # 12 ]
mg_xpower schreef:

Ik heb een nieuw model VTR en ook daar ontbrak het deksel. Ik heb er bij de dealer een deksel in laten plaatsen. Was €45,- geloof ik. Maar ik vind het handig. Bij mij ligt er een ijskrabber, spanbandjes en een (citroen) parapluutje in.

Aha… gewoon een slimme manier om extra geld te vangen…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook