Dimmer dashboardverlichting
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 11 juni 2016 03:57 PM

De dimmer van mijn dashbord verlichting is overleden, nou heb ik al alle webshops afgezocht maar die leveren ze niet. Weet iemand waar ik er nog een kan bekomen ?

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 11 juni 2016 05:50 PM
  [ # 1 ]

Ik zou hem er tussenuit laten. Je hebt hem toch altijd op maximaal staan toch?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 11 juni 2016 07:19 PM
  [ # 2 ]

2e hands misschien, Huub in ‘t zand, clubmagazijn kun je nog proberen. Misschien Conrad of een elektronicazaak.

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 14 juni 2016 07:50 AM
  [ # 3 ]

@Idealist, heb je in principe gelijk in, maar als ik het voor een paar euro origineel kan houden…

Conrad en consorten gaat niet werken maar als ik een keer in de buurt van Borculo of Grubbenvoorst ben probeer ik wel even

Bedankt

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 juni 2016 08:56 AM
  [ # 4 ]

Zou mijn keuze ook zijn, maar is in elk geval een technische oplossing.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 15 september 2020 06:38 AM
  [ # 5 ]

Mijn dimmer is ook stuk, maar er is iets vreemds aan de hand; In het schema (blz 349 van boek 814-1; onderdeel 34 op positie 67) staat de dimmer in serie met de dashboard en asbak verlichting. Dat betekent dat de verlichting uit moet gaan wanneer je de stekkers van de dimmer loshaalt. Dit is niet het geval; licht gaat op maximaal. en als ik er aan terug denk was dit volgens mij bij mijn vorige DSssen (een uit de engelse fabriek, een uit de franse fabriek en nu de 2e uit een Zuid-Afrikaanse fabriek) Hoe zit dat dan werkelijk geschakeld? Iemand?

Ik heb volgens mijn multimeter met wat schoonmaken mijn dimmer weer aan de praat, maar wanneer ik de stekkertjes weer aansluit dimt hij niets.

Profiel  
 
OB73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 24-12-2016

- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Gepost: 15 september 2020 08:38 PM
  [ # 6 ]

Nu ken ik de schema’s van de latere jaren en productie buiten F niet zo heel goed, maar zoals je het beschrijft lijkt het of iemand een nieuw draadje heeft gelegd. Mogelijk om een haperende potmeter te omzeilen, bekend euvel. Dan is het misschien toch wel handig om te kijken/meten/uitsluiten waar de voeding van de verlichting nu vandaan komt, om toekomstige verrassingen te voorkomen.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 16 september 2020 07:44 AM
  [ # 7 ]

Ik ga vanavond na de tour weer even puzzelen

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 21 september 2020 06:19 PM
  [ # 8 ]
OB73 schreef:

Nu ken ik de schema’s van de latere jaren en productie buiten F niet zo heel goed, maar zoals je het beschrijft lijkt het of iemand een nieuw draadje heeft gelegd. Mogelijk om een haperende potmeter te omzeilen, bekend euvel. Dan is het misschien toch wel handig om te kijken/meten/uitsluiten waar de voeding van de verlichting nu vandaan komt, om toekomstige verrassingen te voorkomen.

Je had helemaal gelijk! in een duidelijk later geplakband stuk draadboom waren er 2 draadjes aan elkaar gerommeld. Deze even los gehaald en netjes gemaakt en het werkte. Dasboard is weer dimbaar.
Ook meteen even het glasvezelkabeltje voor contactslot wat ingekort; daar zat een interne breuk in, en het lampje van de asbakverlichting vervangen. Die was stuk. Die dimt nu ook lekker mee!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook