2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
THP-motor DS3 Racing: distributieketting, olieverbruik, vervuiling
Lot
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 02-07-2015

Gepost: 13 juni 2016 11:25 AM
  [ # 16 ]

Even een update van mij DS3 Racing.

Ten eerste ik rijd de auto altijd eerst warm, tank BP Ultimate 98 en gebruik de 0W30 olie. Wat dat betreft koester ik de auto.

In maart is de distributieketting en de waterpomp van de turbo gemaakt en de motor gereinigd. De auto had toen 50.000 km gereden. Deze dure grap is trouwens onder garantie van Citroen uitgevoerd.

Nu ben ik 2.200 km verder op weg naar Schiphol (67 km te gaan om 03.00 ‘snachts/‘s ochtends). Ben net 10 km. van huis, gaat het rode lampje van motorstoring en oranje lampje van service branden. Motorvermogen valt weg. Dus auto aan de kant en ANWB gebeld. Kinderen die naar Schiphol moesten kunnen overhevelen naar een andere auto die hun weggebracht heeft. Ik alleen in het donker langs de A12 wachtend op de AgNWB.

ANWB heeft mij weggesleept met een 5 meter kabel. Begrijp niet dat mensen durven te bumperkleven. Doodeng. Bij ANWB dachten ze dat het de bobine was, maar helaas verhielp een nieuwe bobine het probleem niet. De auto (en ik ook) was totaal van slag. Bleef maar koelen en startte moeizaam en liep slecht. Volgens ANWB gaf het uitlezen van de auto vele storingen aan. Was niet door hun te verhelpen, omdat ze er bepaalde storingen achter niet uitleesbare codes stonden.

De auto is nu onderweg naar de Citroen garage. Ben benieuwd wat er nu weer is. Ik heb helaas geen enkel vertrouwen meer in deze auto. Wat moet er gebeuren om dat vertrouwen ooit nog terug te krijgen. Of zal dat nooit lukken. Is er een citroëngarage die hierin gespecialiseerd is of meer ervaring er mee heeft.

Toch jammer, want qua uiterlijk en uitrusting is het zo’n mooie auto.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 juni 2016 12:03 PM
  [ # 17 ]

Spijtig om te lezen, het is te hopen dat ook deze problemen allemaal naar redelijkheid opgelost kunnen worden.

Mocht er nieuws zijn, zou je dat eventueel in een ander (nieuw) topic willen posten zodat het hier verder over olieverbruik kan gaan?

Edit: ik zie dat dit al een door jezelf gestart topic is. Je kunt eventueel de eerste post wijzigen en zo de titel van het topic aanpassen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 13 juni 2016 12:30 PM
  [ # 18 ]

Beste Lot,

Ik denk dat je er verstandig aan doet om de volledige onderhoudsgeschiedenis van de auto via je dealer boven tafel te tillen.

Aangezien je inmiddels een jaartje actief bent hier neem ik aan dat je de “ellende-topics” over de Racing versie inmiddels doorgenomen hebt en eigenlijk hoop ik dat je dat al gedaan hebt voordat je tot aanschaf overging.

Dan wist je namelijk al dat het blok problematisch is en een gewaarschuwd eigenaar telt voor 2 Wink Ook praat het wat makkelijker met je dealer als je al weet wat er e.v.t. mee aan de hand kan zijn.

Misschien dat je ook de dealer die de auto oorspronkelijk geleverd heeft kunt vragen of die de 1e eigenaar kan benaderen met het verzoek contact met je op te nemen (vanwege privacy wetgeving mogen ze de gegevens niet aan je doorzetten maar ze kunnen wel een boodschap van jou doorspelen). Zeker wanneer er bij de 1e eigenaar al problemen waren ga je dan wel het gesprek met Citroën NL gemakkelijker aan.

Succes!

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 13 juni 2016 12:57 PM
  [ # 19 ]

Heb je nog garantie waaronder dit gerepareerd kan worden? Dan zou ik hem laten repareren en verkopen/inruilen.
Dat vertrouwen krijg je nooit meer terug en iedere tegenslag met deze auto vanaf nu komt dubbel zo hard aan..
Ik denk daarom niet dat het verstandig is om langer door te blijven rijden met deze auto, zelfs niet als ie nu gemaakt wordt!

doei

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 13 juni 2016 01:15 PM
  [ # 20 ]

Hoi Bas,

Ik volg je wat betreft het vertrouwen, je moet echter natuurlijk wel voldoende pecunia hebben wil je binnen een jaar weer een auto inruilen.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Lot
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 02-07-2015

Gepost: 18 juni 2016 12:51 AM
  [ # 21 ]

Weer een update.

Compressie van cilinder is weggevallen. Maw de motor is kapot. Er staat slechts 52.000 km op de teller. Kosten ca. € 8.807,—Mensen met dezelfde ervaring en wat is er als oplossing aangedragen?

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 19 juni 2016 09:43 AM
  [ # 22 ]

Tjemig, wat een enorme domper; is dat geen garantie?

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook