2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
(Achter-)remperikelen
serve_vliegen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 08-02-2010

- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Gepost: 30 juni 2016 11:35 AM
  [ # 16 ]

Het is een DSuper5, met gewoon pedaal.

Profiel  
 
Gepost: 30 juni 2016 12:22 PM
  [ # 17 ]
serve_vliegen schreef:

Het is een DSuper5, met gewoon pedaal.

maakt niet uit gewoon proberen ik heb het hier veel vaker gewoon in de hoogste stand keuren of iete zwaars in de koffer gooien

doei

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 juni 2016 12:27 PM
  [ # 18 ]

Het gaat hier dus om een hoofdremcylinder en niet om een hoofdremservo. Die zou ik verdenken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 30 juni 2016 01:35 PM
  [ # 19 ]

Het verhaal is nog niet helder.
Laat ff weten wat er wel en niet gebeurd is nadat (en voordat) je er achter kwam dat de achterremmen het niet deden. Systematisch te werk gaan anders kom je er niet.

1-Zijn er leidingen vervangen?
2- Is de achterste hoogteregelaar wellicht gedemonteerd geweest?
3- Is er aan het remservo gewerkt?

Zowel bij de hoogteregelaar als het remservo is leidingen verwisselen vrij gebruikelijk. Dan is de boel uiteraard in de war.
Devies: Opsporen welke leiding waar hoort en zorgen dat het zo zit.

Als je de auto in de hoogste stand zet staat de systeemdruk op de vering, ook achter. Draai je dan rechts achter (het verste weg) de ontluchter open dan gebeurt er pas wat als het rempedaal wordt ingetrapt. Gaat ook goed met een stoeptegel op het pedaal.
De straal net zo lang laten lopen tot het er “nieuw” uitziet en er geen bellen meer meekomen. Klein jampotje vol.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
serve_vliegen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 08-02-2010

- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Gepost: 30 juni 2016 03:28 PM
  [ # 20 ]

Dames en heren, medammes et monsieurs,

het probleem is opgelost: conclusie: er WAS GEEN PROBLEEM….


Ik concludeerde TEN ONRECHTE dat de remmen achter niet werkte op het moment dat de auto op de krik stond, en de achterophanging dus onbelast was….

Ahum, ja lach maar….maar dit zijn de beste lessen, na twee dagen prutsen en vloeken er achter komen dat er dus geen probleem was.

Dank in elk geval voor alle tips, stap voor stap leer ik de auto kennen.

Nu maar weer lekker zweven dus…

Groeten,
Serve

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 juni 2016 03:35 PM
  [ # 21 ]

idiot naughty

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook