Versnellingsindicatie
mmaresch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 06-05-2016

Gepost: 22 juni 2016 06:47 PM

Hallo,

Heeft iemand enig idee waarom er op de DS5 Sport Tres Chic (200pK, 2012) geen indicatie van de gekozen versnelling wordt weergegeven op het display of heb ik iets over het hoofd gezien? Ik heb de afgelopen tijd veel in vrij nieuwe huurautos gereden maar van een veel minder caliber dan mijn DS5 en daar zat overal versnelling indicatie in.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties,

Marcel Maresch

Profiel  
 
Surfroy01
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 05-04-2016

Gepost: 27 juni 2016 03:58 PM
  [ # 1 ]

Die 200pk is toch hand geschakeld? Ben nog nooit een hand geschakelde auto tegen gekomen waar een versnellings indicator op zit, je ziet veelal aan de pook in welke versnelling je zit. Ik heb de 156pk versie met automaat en daar zie je in toerenteller gebied de versnellingsindicatie.

The most dangerous nut in my DS5 is the one that holds the steering wheel, me!

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 30 juni 2016 05:51 PM
  [ # 2 ]

Juist in kleine auto’s die voorheen in de 14% categorie vallen wordt vaak aangegeven wanneer je geacht wordt op te schakelen (en soms ook wanneer je weer terug moet schakelen). Dat is wat topicsteller volgens mij bedoelt. Ik had het in de DS3 en C3 e-hdi en in een Seat Ibiza ecomotive.

Het is een volstrekt overbodige gadget. Bedenk maar: hoe veilig is het om voor ieder schakelmoment naar beneden op je dashboard te kijken wanneer je op moet schakelen…. Niet doen dus, je weet zelf echt wel wat een geschikt moment is (dat ligt bij de sportieve rijder wat hoger dan bij de zuinigheidsfreak).

Als ik al een schakelindicator zou willen hebben, dan wanneer ik een caravantrek en de auto op het voor het koppel ideale moment een seintje geeft om over te schakelen, dan zie ik de zin er nog van in. Maar ook dan: beter om gewoon op de weg te letten dan bij ieder schakelmoment van tevoren naar je dashboard te gaan turen, in spanning afwachtend wanneer je weer “mag schakelen” Wink

O wat is het toch mooi op de weg met al die CitroĆ«ns…

Nu na lange Citroƫnloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook