Parkeerhulp storing
meneersjon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 18-11-2011

Gepost: 27 juni 2016 01:08 PM

Hoi,

Ik gooi deze even in de groep want ik heb zo het gevoel dat ik een van de weinigen ben met dit probleem:

Ik heb sinds kort dat de originele parkeerhulp (achter) storingen geeft.
Op het Myway scherm verschijnt dan de melding Storing Parkeerhulp ... Waarna hij eenmaal piept en daarna gebeurt er niks meer.
Pas als je het contact uit en weer aanzet en je zet hem in zn achteruit, dan krijg je het zelfde ritueel.
Het gekke is dat hij soms wel ineens functioneert.

Ik heb al eens de sensoren achter gereinigd en de aansluitingen gechecked maar dat lijkt in orde.
De garage heeft me ook niet verder kunnen helpen dan het system opnieuw in te leren, maar thuisgekomen, had ik weer t zelfde probleem.

Iemand met dezelfde ervaring?

thx!

CITROEN DS3 E-HDI 90 SO CHIC | 2012

Profiel  
 
Gepost: 27 juni 2016 02:13 PM
  [ # 1 ]

Heb ik met m’n C6 gehad. Uiteindelijk een kabel isolatie probleeem, kan door vocht of uit elkaar vallen van de isolatie.

Profiel  
 
meneersjon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 18-11-2011

Gepost: 27 juni 2016 02:30 PM
  [ # 2 ]

Ok maar was dat ter hoogte van de kabels in de bumper, of bij de connectoren van de sensoren zelf ?
Of ergens verderop in de kabelboom.

CITROEN DS3 E-HDI 90 SO CHIC | 2012

Profiel  
 
meneersjon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 18-11-2011

Gepost: 07 juli 2016 09:35 AM
  [ # 3 ]

Nou weinig problemen kennelijk bekend hier met de parkeerhulp.

Hoe dan ook is het problem gelukkig opgelost voor mij want er bleek een sensor defect te zijn.
Alleen de garage rekent hier voor maar liefst 150 euro (!) dus daar had ik geen zin in.
Tweedehands kan je ze voor 40 euro los krijgen, dus dat was gelukkig een goedkope oplossing.
Vervangen was een peuleschil.

CITROEN DS3 E-HDI 90 SO CHIC | 2012

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 07 juli 2016 10:44 AM
  [ # 4 ]

Kijk volgende keer ook even op eBay. Voor mijn C5 Ph3 Tourer heb ik daar laatst voor 20,- een nieuwe sensor gekocht die gewoon werkt. Zie http://www.ebay.de/itm/161828711450 . Voor de DS3 is er vast een equivalent voor dezelfde prijs.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
johan79
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 16-03-2012

Gepost: 09 juli 2016 09:02 AM
  [ # 5 ]

Ik heb de laatste tijd ook regelmatig last van een storing in waarschijnlijk de parkeer hulp.
regelmatig (niet altijd) klinkt er een piep na het inschakelen van de achter uit versnelling en verschijnt er op het dashboard een tekst Service.
De parkeer hulp als j het zo mag noemen werkt dan ook niet meer.

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 09 juli 2016 03:36 PM
  [ # 6 ]

Hetzelfde probleem hier, de ene keer werk het zonder problemen de andere keer geen werking wel die irritante pieptoon die constant blijft piepen. Het beeldscherm geeft aan dat de middelste sensoren [ auto ]te dicht tegen een object staat.

Alle middenbalkjes in het scherm branden dan, groen,geel,rood.

Heel soms geeft hij parkeerhulp storing in het beeldscherm.

Ooit is er een sensor vervangen geen resultaat.

Soms lijkt de storing afhankelijk te zijn van het weer, {vochtig}  b.v. in de ochtend na de eerste start.

Maar dan komt het toch ook weer opzetten als het een tijdje droogweer is geweest.

Het is willekeur en de garage weet er eigenlijk geen raad mee.

Profiel  
 
johan79
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 16-03-2012

Gepost: 16 juli 2016 10:20 PM
  [ # 7 ]

Iemand enig idee of een sensor van de parkeer hulp geprogrammeerd moet/kunnen worden?
Ik heb vanmiddag de auto even op de brug gezet en de sensoren en kabels gecontroleerd en niets gevonden.
Mogelijk is er een zender defect.

Profiel  
 
geerst
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 25 juli 2016 11:47 PM
  [ # 8 ]

Waarschijnlijk vocht probleem. Onze ds 3, 2 van de 4 sensoren vervangen binnen de extra waarborg (5j). Sindsdien geen probleem meer.  Anders 100€ excl btw en werk per stuk !

Profiel  
 
johan79
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 16-03-2012

Gepost: 07 augustus 2016 08:18 PM
  [ # 9 ]

Er was 1 sensor defect. deze zelf vernieuwd. Totale kosten rond de 138 euro( diagnose en nieuwe sensor).
Ik vind het belachelijk veel voor iets wat gewoon heel had moeten blijven.

Profiel  
 
dixie2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 11-04-2015

Gepost: 12 september 2019 10:03 AM
  [ # 10 ]

Sinds kort, heb ik ook een storingmelding op het display met “storing parkeerhulp”, en geeft verder geen blokjes o.i.d. en links op de klok de melding “service” (terwijl dat nog in april jl. is uitgevoerd).

Nu dit forum gelezen te hebben over dit probleem. Waarschijnlijk een defecte sensor. Deze wil ik vervangen door een niet origineel Citroen (maar wel geschikt voor de DS3 1.2 110 Pk van 2015).
Mijn vraag is of ik daar makkelijk bij kan achter de diffusor, en of de draden daar goed toegankelijk zijn ? Of moet ik de diffusor (de zwarte kunststof onderplaat onder de bumper)volledig los halen.

En hoe kan ik controleren, welke sensor defect is ?

PS. hopelijk is het een kwestie van schoon en droogmaken…

DS3, So Chic, VTi-110 Pure Tech, 17” Bellone velgen, eMyWay navigatiesysteem met HiFi. Xenon verlichting en 3D led achterlichten.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook