2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
deurslot werkt niet meer
Zitrön
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 21-04-2008

Gepost: 20 mei 2016 01:05 AM
  [ # 16 ]

Beste CX-kenners,

Dankjewel voor de reacties.

Inderdaad, lang over gedaan… Het leven loopt niet altijd zoals je het zou willen…

Het slot monteren lijkt inderdaad niet zo moeilijk: de deurbekleding is eraf en ik zie inderdaad hoe het in elkaar stak, maar ik heb enkele plastic rondelletjes over en weet niet meer precies waar en hoe die moeten gemonteerd worden.

Dankjewel voor de link naar de manual. Ik had die zelf ook al gevonden, maar daar staat geen tekening of foto in van het slotmechanisme. Als iemand daar een schema of tekening of foto van heeft, hou ik me aanbevolen.

De CX werd gisteren overigens goedgekeurd. Weer een jaar een fijne CX op de baan.

Vriendelijke groeten,

Jan

Profiel  
 
hstellinga
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 02-04-2016

- CX Pallas IE
Gepost: 11 juli 2016 05:27 PM
  [ # 17 ]

Toch maar even reageren op deze oude post zodat de komende zoekers deze oplossing ook direct te pakken hebben;

Een maand geleden ben ik hier ook mee bezig geweest nadat mijn deurslot vrij kon ronddraaien. Het geheel (incl. deurpaneel) gedemonteerd en inderdaad was het (zwak uitgevoerde Rolling Eyes) nokje aan het eind van de slotcilinder afgebroken.

Je kan voor een paar tientjes een nieuwe cilinderset met sleutels kopen maar ik heb naar tevredenheid het zelf goedkoper* opgelost. Je kan namelijk het cilindertje (2mm breed) infrezen/boren en dan een plat stukje ijzer inlijmen met Universele 2-componenten polyurethaanlijm. Ik heb hiervoor een plaatje uit een oude sleutel gefiguurzaagd Laughing.

Blijft prima werken, vooral ook omdat de lijmverbinding nauwelijks wordt belast.


* als je een boorstandaard hebt staan of van iemand kunt gebruiken en netjes op de mm kunt figuurzagen cool smile

Afbeelding Bijlagen
Deurslot CX 1.jpgDeurslot CX 2.jpgDeurslot CX 3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
hstellinga
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 02-04-2016

- CX Pallas IE
Gepost: 11 juli 2016 05:29 PM
  [ # 18 ]

En weer in elkaar gezet…

Afbeelding Bijlagen
Deurslot CX 4.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 11 juli 2016 11:54 PM
  [ # 19 ]

very good

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook