CX, of toch hydrauliek?
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 07 maart 2006 02:06 PM

Misschien iets voor het subforum “hydrauliek”, maar ik vind het meer op de CX slaan, dus doe ik et hier.

Bij een bekende CX lekt het hydraulisch systeem op 3 plekken (nu waarschijnlijk op 4 plekken), alledrie bij een bol. Nu heb ik ook gehoord dat de bollen zelf niet kunnen lekken, maar het ringetje dat de zaak afsluit. Dus ben ik gaan kijken in de vraagbaak van de CX serie 1 (van P.H. Olving), maar kwam ik tegen dat de bollen “niet demontabel” zijn.

Ik will graag weten hoe ik dit probleem dan wel op kan lossen (en wat nieuwe ringetjes kosten.), want ik weet dat ze toch ooit vervangen moeten worden (staat ook niet in het periodieke onderhoud van het ding).

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 07 maart 2006 02:10 PM
  [ # 1 ]

Re: CX, of toch hydrauliek?

CX-power schreef:

Misschien iets voor het subforum “hydrauliek”, maar ik vind het meer op de CX slaan, dus doe ik et hier.

Bij een bekende CX lekt het hydraulisch systeem op 3 plekken (nu waarschijnlijk op 4 plekken), alledrie bij een bol. Nu heb ik ook gehoord dat de bollen zelf niet kunnen lekken, maar het ringetje dat de zaak afsluit. Dus ben ik gaan kijken in de vraagbaak van de CX serie 1 (van P.H. Olving), maar kwam ik tegen dat de bollen “niet demontabel” zijn.

Ik will graag weten hoe ik dit probleem dan wel op kan lossen (en wat nieuwe ringetjes kosten.), want ik weet dat ze toch ooit vervangen moeten worden (staat ook niet in het periodieke onderhoud van het ding).

Dat niet demontabel zijn slaat op het feit dat de CX gelaste bollen heeft en niet deelbare zoals bij de DS om het membraam te vervangen. De bollen zijn gewoon verwijderbaar , met een bollentang als het systeem drukloos is.

Niet te veel geloven wat Olving schrijft, klopt vaak niks van.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook