2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Weber 34DMTR carburateur opknappen
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 21 januari 2012 08:07 PM
  [ # 16 ]

goed bezig!

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 21 januari 2012 08:34 PM
  [ # 17 ]

Nog even een paar extra foto’s gemaakt. Er zitten idd keerringetjes om het asje. Als die in het revisie setje zitten dan moeten die oude eruit! Om dat zonder demontage van de as en zonder schade voor elkaar te krijgen is? Daar moet ik nog even over nadenken. Heeft iemand ervaring of een goed idee?


Ik denk ondertussen ook de functie van het driehoekige membraam te weten. Het membraam drukt met een klein pinnetje tegen de kogel van de terugslag klep van de accelleratie pomp als er pomp druk achter het membraam komt drukt dat pinnetje harder tegen de kogel zodat de terugslagklep opend en de druk van de pomp wegvalt. Mijn conclusie: dit is een smart reduceer ventiel dat de maximale acceleratie pompdruk regelt. Het membraam is keihard en moet zeker vervangen worden om goed te kunnen functioneren. Dwaas dat dit membraam niet standaard ik een revisie setje zit.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 21 januari 2012 10:51 PM
  [ # 18 ]

Ik heb geen tips voor je. Ik ben een tijdje geleden bezig geweest met een schoonmaakbeurt van zo’n Weber maar niet tot in de details waar jij je in begeeft.
De carb die ik nu onder handen heb gehad zit weer tijdelijk op de auto. De originele ligt te wachten op een revisie set en tijd en zin van mij om daar weer aan te beginnen Wink

Jij bent in ieder geval goed bezig!

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Pallas2400
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 11-09-2010

Gepost: 24 januari 2012 02:29 PM
  [ # 19 ]

Ik heb de afgelopen tijd ervaring opgedaan met het reviseren van de Weber 34 DMTR. Ik gebruik voor het reinigen de ‘total engine conditioner’ van PM (petromark). Dit is eigenlijk bedoeld om de zuigers en verbrandingsruimte te reinigen maar werkt ook zeer goed op vervuilde carburateurs (nareinigen met remreiniger). Ik haal mijn onderdelen altijd bij Carbs en Parts in Herzogenrath (BRD), deze adverteerd ook op de Duitse EBay met uitgebreide (incl vacuumdoosje) en minder uitgebreide sets.

Dit type starthulp/choke heb ik nog niet gezien op een 34 DMTR (is het geen DMTL?).
Er zit een kogeltje in het kanaal bij het huis en een andere in de acceleratieproeier (boven in de venturi). Controleer of deze kogeltjes gangbaar zijn.
De nylon keerringetjes kun je er met een klein schroevendraaiertje uitpulken en de nieuwe er voorzichtig indrukken. Vaak zitten er 3 in een revisiesetje.
Vervang ook de rubberen ringetjes van de acceleratiesproeier en de luchtmengselschroef.(deze zitten in het setje) en controleer of de voet van de carburateur nog vlak is (op een spiegel).
Ook de afstelling van de vlotter is van belang: afstand tussen vlotter en carburateurdeksel terwijl de vlotternaald net wordt dichtgedrukt. Uit mijn hoofd 7 +/- 0.25mm incl. pakking maar ik weet het niet zeker.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 24 januari 2012 09:35 PM
  [ # 20 ]

Tuut, Tuut. Daar is de post met een pakketje en jawel daar zijn de onderdelen. Jammer dat het niet helemaal compleet is, ik had twee setjes besteld en helaas maar een ontvangen. Ik heb vertrouwen dat het toch nog goed gaat komen. Er zitten idd. drie kunststof keerringetjes in voor de asjes. Twee voor de primaire klep en een voor de secundaire klep. De oude keerringetjes er nu ook uitgehaald en dat ging met een horlogemakers schroevendraaiertje makkelijker dan ik verwacht had. Morgen gaat ie in het ultrasoon badje. Ik ben benieuwd of daardoor de boel nog veel schoner zal worden. Het vacuum potje gaat als ik het aangepast heb passen dus dat is minsten een alternatief voor het origineel. De voet van de carb was een beetje krom. Gevalletje te hard aandraaien in het verleden denk ik. Die heb ik op een vlakke staalplaat en een velletje fijn schuurpapier weer vlak geslepen.

@Pallas2400

Dit type starthulp/choke heb ik nog niet gezien op een 34 DMTR (is het geen DMTL?). 

Wat bedoel je?
Op al mijn 22trs’n zit dezelfde carb met dezelfde vacuum potjes. En er staat ook 34dmtr ingeslagen, volledig origineel spul.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Pallas2400
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 11-09-2010

Gepost: 25 januari 2012 09:58 PM
  [ # 21 ]

Er zijn verschillende versies gebaseerd op de DMTR, met automatische choke etc.

De vlotter afstelling is inderdaad 7 +/- 0.25mm gemeten vanaf de pakking. De carburateurdeksel moet bij het meten precies horizontaal of verticaal waterpas zijn. Op de vlotter zitten twee metalen lipjes: een bediend de vlotternaald, de andere bepaald de slag van de vlotter. Het is van belang dat deze laatste na het afstellen van de vlotter niet naar buiten steekt maar haaks op de vlotter staat of zelfs iets naar binnen gebogen is.
Als dit niet het geval is en de deksel weer op de carburateur geplaatst is kan dit lipje de binnenkant van de vlotterkamer raken. De vlotter kan dan niet helemaal omhoog kan komen en dus de vlotternaald niet helemaal dicht duwen. Het gevolg is dat de brandstof na het uitzetten van de motor door de carburateur blijft druppelen.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 18 februari 2012 08:25 PM
  [ # 22 ]

Vandaag eindelijk verder gegaan met de carburateur. Die duitser had de in de zending ontbrekende delen heel snel na gestuurd. Prima materiaal en service. Carburateur weer opgebouwd. De vlotter hoogte gecotroleerd met 2x3+1=7mm plaatjes. Het lipje van de vlotter raakt dan net het kogeltje van de vlotternaald. Eerst de membramen, accellaratie pomp even getest, en daarna alle veertjes, handeltjes. Lekker rustig zitten knutselen. Ben tevreden zit netjes en zonder problemen in elkaar. Nog even opbouwen en een test ritje. Oh ja dat kunstof vacuum potje past perfect als het pennetje is verwijderd.

Wat de werking is van dat driehoekige membraam is me toch niet helemaal duidelijk. In rust is het veertje achter het membraam vrij sterk en drukt het kogelafluitertje open. De achter zijde van het membraam heeft een kanaaltje naar de onderzijde van de tweede trap. Het vacuum van die tweede trap zal het membraam tegen de veerdruk in naar achter zuigen waardoor de kogelklep sluit. Zover de beschrijving van het systeem. (?) Maar wat het doet? Wie het weet mag (moet) het zeggen.

Afbeelding Bijlagen
100_4159-s.jpeg100_4152-s.jpegcarbdetail1-2.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 20 februari 2012 01:38 PM
  [ # 23 ]

De carburateur is op de motor gemonteerd. En het resultaat is verbuffend. Het vacuum systeem werkt weer helemaal. Uitstekende koude start en heel mooi rustig en regelmatig lopen. Ik had niet gedacht dat zo’n opknapbeurtje zoveel resultaat zou geven, is echt een aanrader om te doen.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 21 juli 2016 04:51 PM
  [ # 24 ]

hallo samuel,
wat is de afstand van de hevel van de chockeklep tov het stel schroefje

heb namenlijk problemen met de chocke
mvg, joost

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook