Schakelbak ombouwen naar automaat.
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 31 juli 2016 12:59 AM

Hallo,

Ik heb een BX deauville, maar ben eigenlijk op zoek naar een automaat. Het schakelen met mijn voet gaat niet goed meer dus vandaar.
Maar mijn auto is knetterhard, met hier en daar een pijntje, maar dat mag geen naam hebben. Dus stelde ik mij zelf de vraag, kan ik mijn auto ook om laten bouwen naar een automaat? Maar eigenlijk gezegd, ik heb geen flauw idee.
Mag het van de RDW, moet die opnieuw gekeurd worden daar? Moet er een nieuwe motor in of alleen een andere bak, enzo enzo
Ik heb ongeveer 1000 euri voor een eventuele ombouw, maar is dat genoeg of kan ik toch beter op zoek naar een andere BX?

Rene

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 07 augustus 2016 09:54 AM
  [ # 1 ]

Beste,

hier bestaat nog een andere oplossing en die noemt Click ‘n go. Dit is een “motor"die op de koppelingspedaal geplaatst wordt, het systeem is universeel dus bij het omruilen naar een andere wagen kan het systeem mee.  Je ziet er trouwens na montage ook niks van , de motor kan op verschillende plaatsten worden ingebouwd, de uiteindelijke bediening loopt via een flexibele kabel., Vervolgens wordt er een drukknopje geinstalleerd op je versnellingspook en dan is het systeem klaar. WIl je schakelen duw je op het knopje, de motor bedient het koppelingspedaal en jij schakelt met de pook net zoals vroeger.  Verder blijft de wagen gewoon normaal functioneren, dus iemand die gewoon wilt schakelen, schakelt het systeem simpel uit en doet gewoon de handelingen zoals vroeger. Dit kan ingebouwd worden op ongeveer een halve dag tot een hele. De invoerder en verdeler in Belgie is de firma Vos in Hoesselt, Belgie. De prijs ligt denk ik ongeveer in uw 1000 euro budget. Ik verkoop het systeem soms ook voor oldtimers met zware koppelingen, waar de bestuurder wat meer comfort wil. Ik hoop dat dit je van hulp kan zijn.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook