Bus houten pookknop?
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 11 augustus 2016 02:17 PM

Hallo.

Ik heb een houten pookknop aangeschaft voor de Xant. Echter, de binnenmaat van de knop is groter dan de pook zelf. Ik vermoed dat er iets van een bus tussen moet (deze zat er dus niet bij). Weet iemand of er inderdaad een bus tussen moet? Misschien een bestelnummer of dat iemand er een heeft liggen?

Ik hoor het graag.

Groeten uit de Wormer

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 13 augustus 2016 08:49 AM
  [ # 1 ]

Ik vermoed aftermarket?

Daar word normaal een bus ingeplakt of dien jezelf te plakken.
Afhankelijk van merk model auto

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 13 augustus 2016 08:57 AM
  [ # 2 ]

Nee een houten pook is origineel ,....

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 13 augustus 2016 09:39 AM
  [ # 3 ]

Deze is 100% origineel. Alleen ontbreekt de verloopbus.

Groeten uit de Wormer

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 augustus 2016 01:55 PM
  [ # 4 ]

Ik denk dat ik een idee heb, maar eerst nog even doorvragen:

de knop, zoals je ‘m nu hebt liggen, is alleen maar hout met een ingelegde ‘routekaart’ voor je versnellingen, klopt dat? Want daar hoort inderdaad een kunststof bus in, die dan meteen een duidelijk zichtbaar kraagje heeft waar de pookhoes omheen komt. Afhankelijk van de exacte versie hoor je dan ook een langer of korter zichtbaar kunststof deel tussen houten knop en pookhoes te hebben. Is dat bij de jouwe zo?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 13 augustus 2016 03:16 PM
  [ # 5 ]

Volgens mij heb je deze met “bus A” erop gisteren ook al gezien Mr. Green

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 13 augustus 2016 03:31 PM
  [ # 6 ]

Als ik de explosietekening en de stuklijst bekijk, dan is het mij niet duidelijk of pos “A” een bus is. Hij staat verder niet in de stuklijst. Mijn vermoeden is dat “A” alleen een verwijzing is naar de pook. Wat ik heb kunnen vinden is dat de houten pook compleet met een bus geleverd is (of werd). Ik heb een paar opties. Of de sloop afstruinen, er zelf een draaien (handig als je in de metaal zit) of een standaard knop sloten tot op de harde kern en deze dan afdraaien tot hij in de houten knop past.

Of iemand moet er toevallig nog eentje hebben liggen…...

Groeten uit de Wormer

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook