Olie verversen Saxo 1.4 vts
Sjeff
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 04-08-2016

Gepost: 12 augustus 2016 10:31 AM

Sinds kort ben ik eigenaar van een saxo 1.4 vts alleen wil ik nu de motorolie gaan verversen en dat wil ik zelf gaan doen.
Maar weet iemand misschien hoeveel liter olie er in zo blok gaat?
Verder was ik van plan om de 10w40 van valvoline te gebruiken of kan ik beter een ander merk gebruiken?
En weet iemand misschien wat voor olie filter er op een 1.4 vts zit?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 12 augustus 2016 12:23 PM
  [ # 1 ]

standaard zit er een 5-W40 in, bij een hoog km stand kan je een 10-W40 gebruiken, ze zijn immers nagenoeg het zelfde, alleen is de 5-W40 in koude toestand dunner waardoor ie sneller smeert. voor het olie filter, bij de balie vragen ze naar je kenteken, daarop krijg je het filter,  olie inhoud is plm 3,5 liter.
je kan ook even naar een fastfitter gaan, zijn ook de kosten niet meer,
doe je het zelf, en op de openbare weg, let dan op dat je niet morst. en neem voldoende maatregelen, zodat de olie niet op de weg komt. een boete is dan een dure zaak.

Profiel  
 
Sjeff
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 04-08-2016

Gepost: 12 augustus 2016 01:09 PM
  [ # 2 ]

Ik heb eigen terein ter beschikking dus dat zal dan niet het probleem zijn.
De auto heeft een wat hogere km stand dus 10w40 dan gebruiken?

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 12 augustus 2016 06:49 PM
  [ # 3 ]

In de Tu motortjes gaat altijd 10w/40. Al vanaf 1987.

De SAE 5W is voor veel koudere landen. En heeft hier geen zin.

Dus ja doe maar 10w/40 semi syntheet, gewoon de goedkoopste.

Gr. Wim.

Profiel  
 
Sjeff
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 04-08-2016

Gepost: 12 augustus 2016 06:54 PM
  [ # 4 ]

Thanks wim Dan gaat er 10w40 in denk gewoon valvoline wil er ook geen troep in gieten.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 augustus 2016 08:00 PM
  [ # 5 ]

Valvoline 10W40, lekker goedkoop bij de Action verkrijgbaar!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Sjeff
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 04-08-2016

Gepost: 12 augustus 2016 08:29 PM
  [ # 6 ]

Had ik hem inderdaad gezien bedankt voor je tip!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 augustus 2016 08:53 PM
  [ # 7 ]

10W40 en zeker geen vol syntheet anders kan je blok gaan lekken.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Sjeff
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 04-08-2016

Gepost: 12 augustus 2016 09:02 PM
  [ # 8 ]

Bedankt voor je tip dan gaat er half synthetische synthetische olie in cheese

Profiel  
 
Arnowtje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 17-07-2015

Gepost: 17 september 2016 11:17 PM
  [ # 9 ]

Jullie hebben het over olie verversen.
ik heb vandaag mijn olie gepeild maar mijn stokje onderaan, van hard kunstof of iets, is gebroken. Deze kon ik er niets uit halen en heb ik door gedrukt naar beneden. Op Facebook word mij vertelt dat ik het stukje de carter in druk en dat de oliedoorvoer naar de pomp word verhinderd. Dit zal ik graag geloven want ik heb geen verstand er van. Klopt dit en hoe kan ik dit oplossen?
Want ik heb de auto echt nodig. Elke dag rij ik rond de 100 kilometer.. dan is het niet fijn om stil te staan en mijn auto kapot te rijden door zo’n kapot stukje..
Wie kan mij helpen????

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 september 2016 11:42 PM
  [ # 10 ]

Is natuurlijk niet goed maar de opliepomp zuigt de olie op door een zeef voor het grove vuil.
Je gaat hem niet kapot rijden.
Wat je kunt doen of laten doen is de carterpan eraf halen en het vuil eruit nemen, nieuwe pakking, nieuwe olie en oliefilter en klaar is het.
Je bent niet de eerste waar dat plastiek is afgebroken, nieuwe pijlstaaf halen moet je ook doen, maar je bent wel één van de eerste om dat stukje door te duwen, niet meer doen he.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook