2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
problemen met stuurbekrachtiging XM, hydrauliek,rijhoogte
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 28 februari 2006 02:31 AM
  [ # 16 ]

Spoelolie zit er nu ongeveer 500 km in .
Diagnose van de specialist is dat er waarschijnlijk ergens valse lucht wordt aangezogen , er zit ergens een slang/leiding los . Aldus specialist .
Kan het ook zijn dat een bol ( membraam van de bol ) stuk is waardoor de pomp eindeloos blijft pompen om het systeem op druk te houden ?


Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 28 februari 2006 11:43 AM
  [ # 17 ]

Ik had het er gisterenavond ook nog ff over met een vriend van me. Het eerste wat hij zei was, net als de specialist, dat het systeem niet op druk komt. Dat de wagen voor lager staat dan achter komt dan waarschijnlijk omdat er voor een zware V6 ligt en achter niet.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 28 februari 2006 11:48 AM
  [ # 18 ]

Heb je de filters in het hydr vat recent nog nagekeken? Kunnen dichtgeslagen zijn door het vuil dat los komt omdat er spoelolie in zit.
Of zit er misschien lucht in de aanzuigslang naar de pomp? Slang los bij het vat, vol gieten en er weer op.


GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 01 maart 2006 06:39 PM
  [ # 19 ]

GRG ,

Er is een nieuwe tijdelijke slang aangesloten en dit zorgde niet voor een verbetering ( dus originele slang is niet lek ). Wagen reageert voor niet als je druk uitoefent ( rijhoogte corrigeren ) op de motorkap en achter wel en komt nog steeds langzaam omhoog en stuurbekrachtiging is nihil en bij rijden redelijk . Toch de pomp ?

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 01 maart 2006 10:37 PM
  [ # 20 ]

Zou kunnendie pomp, heeft jou pomp twee HD aansluitingen?

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 01 maart 2006 10:51 PM
  [ # 21 ]

GRG ,

Ik ben geen echte autotechneut .
Er zit een 6+2 plunjer pomp in .
Wagen is ook voorzien van anti inzak systeem ( sc mac bol heet dat geloof ik ).
Heeft die dan twee aansluitingen ?
Remmen gaat ook nog steeds zwaar , stevig intrappen .

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 02 maart 2006 11:51 AM
  [ # 22 ]

MIsschien de pomp drooggedraaid na het vervangen van de lhm voor spoelolie?

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 09 maart 2006 01:14 AM
  [ # 23 ]

Allereerst bedankt voor de reacties i.v.m. mijn problemen .
Ik ben zelf niet zo autotechnisch en heb hier wat meer info / evt. oorzaken kunnen filteren . Zo kun je op dit forum meer leren over de HP Citroënen.Ik had nog garantie maar wilde ook zeker zijn van de echte oorzaak .
Welnu de pomp is vervangen ( garantie ) en ik kreeg ook nog een bruikleen auto mee .
Ik moet zeggen dat ik werkelijk vol lof ben over de specialist ( zie http://www.citroville.nl ). Ze hadden ook een paar andere onderdelen keurig onder garantie gerepareerd .
Wat mij betreft als je een goede specialist zoekt dan moet je daar zijn .
Ze hebben er ook diverse Xm-men en CX-en staan voor de verkoop .
En nogmaals een uitstekende service !

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 09 maart 2006 10:36 AM
  [ # 24 ]

Ik zal ook mijn ervaringen delen:

M’n 95-er TCT heeft geen anti-inzakspul en een normale pomp, sinds een week of 5 rij ik ook op spoelolie (wel de afgelopen 3 weken stilgestaan vanwege m’n vakantie). Het zit er nu ongeveer 1000 kilometer in.

Mijn systeem was dus helemaal zwart, nog nooit ververst en de spoelolie begint nu pas een beetje de troep los te weken. De achterste hoogteregelaar begint nu ook weer een beetje te werken. In het begin moest ik een kleine minuut op de trekhaak gaan staan voordat hij zichzelf corrigeerde, maar nu binnen 15 tellen. De voorste is nog steeds prut, dus die laat ik over 3000 km vervangen.

Ook ging m’n STOP lampje branden en gaf het linker scherm HYDR. DRUK. net nadat ik de motor had gestart en gaat daarna weer snel uit.

Volgens Chyparse moest ik heel veel gymnastieken om de boel goed door te spoelen en dat werkt echt

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook