35e Bourse d’échange, Lipsheim FR, 24-25 sep 2016
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 26 september 2016 02:52 PM

Inmiddels geen aankondiging meer maar een fotoverslag van een relatief onbekende beurs die echt de moeite van een retourtje Elzas waard is. Was vorig jaar al in Reims, deze beurs is qua standhouders en bezoekers vergelijkbaar maar in een landschappelijk en qua fysieke opzet wat aantrekkelijker jasje.

Lipsheim ligt 13 km onder Straatsburg. Vanuit midden Nederland (wij reden via Venlo, A61 langs de Rijn) 5 uur rijden. Hotelletjes in Straatsburg en ‘s ochtend bijtijds naar Lipsheim. Straatsburg is trouwens een vreselijk mooie en gezellige (studenten) stad, die het beste van Frankrijk en Duitsland verenigt.

Het beursterrein is een voor de gelegenheid gemaaid maisveld (ettelijke voetbalvelden groot), direct achter de dorpskern van Lipsheim aan de voet van de glooiende wijngaarden, met de Vogezen aan de skyline.

Het evenement is niet erg bekend, mede doordat er op internet vrijwel niets over te vinden is. Het moet het hebben van mond-tot-mond-reclame. Bezoekers te over, duizenden. Het weer was geweldig, bijna te warm (26 gr, windstil). Gelukkig wat barretjes en foodtrucks, live muziek.

Prima georganiseerd.

Hieronder een sfeerimpressie, niet uitputtend, de onderdelenstands staan niet op de foto’s, alleen de auto’s op het P-terrein:

Ticket:

Parkeerterrein niet-klassiekers:


Iemand nog een linker voorportier voor een Ami Break…? En doe er meteen een dorpeltje bij…

[

Een Palmbeach…

Fraai gerestaureerd!

Ook al:

[

[

Gordini!

 

 

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Gepost: 26 september 2016 09:34 PM
  [ # 1 ]

Lijkt me een leuke beurs!  Mooie omgeving in elk geval ben er in juni nog geweest. Lekker zuurkool gegeten?

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 26 september 2016 09:43 PM
  [ # 2 ]

Haha, ja, ook dát is zo’n streekgerecht. Ik was vorig jaar in Straatsburg en at er een ander streekgerecht: Baeckoeuffe. Ik heb er nog 3 dagen oprispingen van gehad…
Het is een zware soort vlees-aardappel goulash. Alles in grote grijze brokken in een onbestendige vloeistof op je bord. Ik ben een makkelijke eter maar dit gerecht raad ik niemand aan. Hooguit de hond van de buren.
Voor wie het culinair hogerop zoekt: l’Eveil des Sens, 2 Rue Escarpée, 67000 Strasbourg.
Verfijnde Franse keuken. Heerlijk!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook