Service
Havik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 29-09-2016

Gepost: 29 september 2016 12:27 PM

Zijn er mensen met ervaring wat betreft een servicecontract? Kost hier in .be zo’n 36 € per maand voor een C4 Cactus. Persoonlijk vind ik het nog meevallen, al is dat meer dan 400€ per jaar. Maar er is ook sprake van “met inbegrip van slijtage-onderdelen”. Vind enkel niet welke onderdelen er uitgesloten worden. Enfin, morgen halen we de auto op bij de dealer en kan ik daar een en ander laten verduidelijken op papier Smile.
Groeten uit Oostende dream

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 29 september 2016 03:56 PM
  [ # 1 ]

Ik denk dat het afhankelijk is van het aantal kilometers dat je maakt, er van uit gaande dat het hier om een nieuwe auto gaat? Ik weet zo niet wat gemiddeld een beurt kost bij de dealer in België, maar als je bij wijze maar een paar duizend km per jaar rijdt en de eerste beurt hoeft pas bij 10.000 km, ben je in principe de eerste jaren ‘voor niks’ aan het betalen. Vaak gaat er bij een nieuwe auto niet zo heel veel stuk, en mocht er iets stuk gaan kan dit vaak ook nog onder de fabrieksgarantie vallen.

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
Havik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 29-09-2016

Gepost: 29 september 2016 04:44 PM
  [ # 2 ]

Is zo goed als nieuw , krijg althans 2 j garantie . In ieder geval krijg ik morgen meer info ter plaatse en kan alsnog een besluit nemen . Voorlopig amper 10dkm/ jaar . Maar binnen een paar jaar wordt dat regelmatig richting España en terug ....salut
Met dank xxx Smile

Profiel  
 
JohnMoeleker
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 30-04-2016

Gepost: 07 oktober 2016 07:53 AM
  [ # 3 ]

Garages verkopen dit soort contracten alleen als zij er zelf geen verlies van verwachten.
Voor de klant levert het vast een verliespost op; het is wel een soort gespreide betaling, waarmee geen onverwachte kosten ontstaan, maar tijdens de garantieperiode mogen er toch al geen onverwachte kosten zijn.
Ik heb dit servicecontract daarom niet afgesloten.

Profiel  
 
Havik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 29-09-2016

Gepost: 07 oktober 2016 10:14 AM
  [ # 4 ]

Inderdaad , bij nader inzien slecht idee . Zelfs mijn plaatselijke dealer ( ik kocht de auto niet hier maar wel 100km verderop) raad dit af . Komt er nog bij dat Citroën het contract opstelt vanaf de eerste ingebruikname en dat is 1 jaar geleden . Moet ik dus betalen direct meer dan 400euro betalen om in regel te zijn .
Dus we kunnen beter dat onderhoud zelf bijeensparen .

Nog even vermelden dat ik niet zo tevreden ben over de automaat , vlotter dan mijn peugeot 107 maar toch nog met een eigen willetje . Bv , ik wil afslaan naar links , ik sta even stil voor tegenliggers en wil dan snel even optrekken om het kruispunt te verlaten , dan gebeurt er 1 sec niets om dan met een slakkengangetje toch aan snelheid te winnen . Ik maak me dan behoorlijk zenuwachtig ! Sad

Profiel  
 
JohnMoeleker
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 30-04-2016

Gepost: 07 oktober 2016 12:18 PM
  [ # 5 ]

tja, het is een beetje slome automaat, maar als je eraan gewend bent kun je de automaat wel laten doen wat je wilt.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook