2 van de 62
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
Free_ltd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 22-11-2012

- DS 5 DS5 BlueHDi 180 Automaat So Chic
Gepost: 12 januari 2016 04:39 PM
  [ # 16 ]

Ik zal vanavond eens zoeken, want de foto is niet het systeem dat in de DS5 zit.

Maar dat gaat alweer een heel gedoe zijn in de garage en wss willen ze dat weer uitstellen tot het volgende onderhoud,... .  Op zich gaat dat nu wel snel vermits ik 4000 à 5000km per maand doe.

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 12 januari 2016 10:04 PM
  [ # 17 ]

Maar dan heb je volgens het Engelse forum wel de juiste softwareversie en zou het dus nu al mogelijk moeten zijn voor de dealer om via de Lexia de optie voor CarPlay te activeren

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 18 januari 2016 03:29 PM
  [ # 18 ]

DS Nederland heeft zojuist een perspericht verspreid over het nieuwe navigatiesysteem. Gezien de levendige discussie die hierover al ontstaan is, volgt het persbericht hieronder in zijn geheel.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 18 januari 2016 03:46 PM
  [ # 19 ]

Navigatie “DS Connect” beschikbaar op DS 5

Amsterdam, 18 januari 2016: Bij DS komt innovatieve technologie beschikbaar in de vorm van DS Connect Nav, driedimensionele realtime navigatie. Dit geavanceerde navigatiesysteem met touchscreen en stembesturing maakt gebruik van de meest actuele verkeersinformatie en zal voor het eerst in het vlaggenschip, de DS 5, worden geleverd.

In 2016 zal bij het merk DS de nadruk op informatietechnologie worden gelegd; vanaf februari 2016 wordt het driedimensionale kleurennavigatiesysteem DS Connect Nav leverbaar op de DS 5. Daarmee maakt DS een grote sprong voorwaarts op het terrein van geïntegreerde navigatiesystemen met een geavanceerd systeem dat wordt bediend met een uiterst effectief 7 inch touchscreen of met stembesturing. DS Connect Nav voorziet in de groeiende behoefte van hedendaagse bestuurders aan de meest actuele informatievoorziening.

Nuttige, toegankelijke informatie met realtime verbinding
Bij het geavanceerde DS Connect Nav, een navigatiesysteem van de nieuwste generatie, draait alles om ‘realtime’ informatie die zonder enige vertraging wordt verkregen. De volgende functionaliteit is beschikbaar:
* Realtime verkeersinformatie (met behulp van TomTom Traffic)
* Locaties van parkeerplaatsen en benzinepompen
* Weersinformatie
* Belangrijke locaties en bezienswaardigheden in de omgeving (POI)
* Gevarenzones (optie)
Dankzij deze functionaliteit in het algemeen en de realtime verkeersinformatie in het bijzonder besparen bestuurders kostbare tijd en profiteren zij van een probleemloze rijervaring.

Stembesturing
Het nieuwe systeem kan ook door middel van stembesturing worden bediend. De bestuurder profiteert van verhoogde veiligheid aangezien hij navigatie, telefoon en de audio met zijn stem kan bedienen zonder zijn ogen van de weg te houden. Bovendien is DS Connect Nav uitgerust met de New Mirrorscreen-technologie, waarmee de gsm van de bestuurder via het grote 7 inch touchscreen kan worden bediend. DS biedt die technologie aan met zowel Apple CarPlayTM als met MirrorLink®, zodat vrijwel elke smartphone kan worden gekoppeld. De DS Connect Box (met simkaart en dataopslag) voorziet in automatische verbinding zonder extra handelingen of abonnementskosten.

Verkeersinformatie
Met behulp van TomTom Traffic wordt in realtime verkeersinformatie voorzien; met 300 miljoen gebruikers in Europa is dit de grootste groep GPS-gebruikers, die dankzij camera’s en matrixborden de beschikking hebben over de meest actuele verkeersinformatie. Om de twee minuten wordt de actuele verkeersituatie in beeld gebracht om de optimale route naar de eindbestemming te kunnen berekenen, waarbij rekening wordt gehouden met de verkeersintensiteit en de weersomstandigheden ter plaatse.

Benzinepompen
* Toont benzinepompen langs de opgegeven route, bij de bestemming of op de hele kaart
* Toont adressen en brandstofprijzen
* Bellen of navigeren naar gewenste benzinepomp

Parkeerplaatsen
* Toont parkeerplaatsen langs de opgegeven route, bij de bestemming of op de hele kaart
* Toont adressen
* Bellen of navigeren naar gewenste parkeerplaats

Weersinformatie
* Toont weersinformatie langs de opgegeven route, bij de bestemming of op de hele kaart
* Toont weerspictogrammen en temperatuur op de kaart

Points of Interest (POI)
* Vindt en toont POI’s (hotels, restaurants, bezienswaardigheden) langs de route, bij de bestemming of op de hele kaart; toont contactgegevens (adres, telefoonnummer, e-mailadres, indien beschikbaar)
* In verschillende talen kan worden gezocht op trefwoord, naam of categorie
* Bellen of navigeren naar gewenste POI

Gevarenzones (optie)
* Informatie (in beeld en geluid) over ongelukken en over incidentele of permanente gevarenzones
* Risicovolle omstandigheden langs de route
* Met uitzondering van Zwitserland in geheel Europa beschikbaar

bron: persbericht DS Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 18 januari 2016 05:25 PM
  [ # 20 ]

Wrijf het er nog maar eens in ...........  Wink

..... klinkt goed, toch maar een boompje opzoeken ......... Laughing

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 18 januari 2016 05:34 PM
  [ # 21 ]

Het lijkt erop dat dit gefaseerd uitgerold wordt. Waar in de openingspost van januari voor Frankrijk gerept werd, wordt hier februari voor Nederland aangegeven.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 01 maart 2016 05:44 PM
  [ # 22 ]

12:06 1-3-2016 Deals TomTom met Peugeot, Volkswagen en Fiat  

AMSTERDAM (AFN) - TomTom heeft overeenkomsten gesloten met Peugeot, Volkswagen en Fiat over de levering van navigatiediensten voor nieuwe modellen van de automakers. Dat maakte de navigatiedienstverlener dinsdag bekend.

Deals TomTom met Peugeot, Volkswagen en Fiat Peugeot gaat een systeem van TomTom inbouwen in zijn nieuwe DS5, Peugeot Traveller en Citroën Spacetourer. Volkswagen biedt diensten van TomTom via een smartphone-app aan voor rijders van de Volkswagen Up! en Fiat gaat de nieuwe Fiat Tipo en Fiat 500s uitrusten met TomTom-technologie.

Peugeot maakte de samenwerking overigens al in 2012 wereldkundig. De geplande lancering van de samenwerking eind vorig jaar liep enige vertraging op. Volkswagen en Fiat maakten beide al langer gebruik van kaarten en diensten van TomTom in andere modellen.

Ook met Toyota Europe werden woensdag de banden aangehaald, waarbij diensten voor drie extra jaar worden aangeboden. Daarbij krijgt de Proace, een voertuig gemaakt in samenwerking met Peugeot-Citroën, een nieuw infotainmentsysteem met een aantal producten van TomTom.

“Beursnieuws” Vers van de pers… misschien later ook voor de andere Citroen modellen?

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 28 juni 2016 04:41 PM
  [ # 23 ]

PSA en TomTom lanceren Webfleet

Met ingang van het volgende kwartaal bieden PSA en TomTom de dienst Webfleet voor fleet managers aan, te beginnen in Frankrijk, Spanje, België en Nederland. Data van alle Peugeots, Citroëns en DS’en die uitgerust zijn met het navigatiesysteem Connect Nav kunnen aan de wagenparkbeheerders ter beschikking gesteld worden voor het optimaliseren van de routeplanning, het besparen van brandstof en het localiseren van hun voertuigen. PSA is de eerste automobielfabrikant waarmee TomTom een dergelijke overeenkomst afsluit.

bron: persbericht PSA Groupe

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Darksens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 12-03-2016

Gepost: 05 juli 2016 02:01 PM
  [ # 24 ]

Sinds afgelopen weekend een hele mooie Citroen C4 Grand Picasso opgehaald. Ga binnenkort even wat foto’s posten. Natuurlijk al flink lopen spelen met alle mogelijkheden.
Bij de navigatie vielen mij een paar dingen op. Het 7"scherm is vrij leeg wat betreft info. De meldingen voor afslaan en dergelijke worden niet hier gemeld maar bovenin op het grote 12"scherm. Is dit te veranderen? Ook mis ik meldingen als aankomsttijd en nog te rijden totaal afstand.
Is er misschien een uitgebreide handleiding voor de navigatie, want de standaard handleiding in het instructieboekje is vrij summier en niet echt makkelijk.

Misschien dat iemand al standaard de antwoorden paraat heeft?

Profiel  
 
Bugrider
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 22-10-2016

Gepost: 22 oktober 2016 08:50 PM
  [ # 25 ]

Hallo,

Sinds afgelopen week ben ik in het bezit van een gc4p bussiness facelift. Deze is voorzien van het connect nav navigatiesysteem.

Het lijkt er echter op dat er geen internetverbinding is. Bij navigatie geeft hij rechtsonder in beeld slechts “tmc” en geen “tomtom traffic”. De dealer kan me niet verder helpen, het lijkt er op dat daar de kennis van dit systeem totaal onbreekt. Het verschil tussen verkeersinfo via tmc of tomtom traffic via internet snapt men al helemaal niet.

Volgens de via internet gedownloade manual (de dealer had de papieren versie nog niet beschikbaar voor deze navigatie) zou het gewoon moeten werken via het interne modem, indien ook de sos- en citroen- knop aanwezig zijn. En die zitten er. (Indien tomtom traffic in beeld komt, zou het moeten werken.)Op een Engels forum heb ik gevonden dat het systeen aangemeld dient te worden door de dealer/importeur, maar dat zegt de dealer niets. Ook het beschikbaar stellen van de internetverbinding van de telefoon via bluetooth helpt niet.

Iemand enig idee hoe ik de connect nav diensten beschikbaar krijg?

Voor de rest overigens een hele fijne auto.

Bij voorbaat dank,

Bugrider.

Profiel  
 
ErikG
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 06-11-2016

Gepost: 06 november 2016 11:21 AM
  [ # 26 ]

@Bugrider

Ik heb ook net een nieuwe C4 Picasso met de tomtom navigatie.
Die informatie op het engels forum is juist.
Ik heb ook lang gezocht maar de tomtom traffic diensten werken pas als de dealer je heeft aangemeld.
Dat kan alleen hij doen, je moet namelijk vele handtekeningen zetten.
Daar kun je ook kiezen voor het tonen van flitspalen maar daar moet je voor betalen, en flink.
Als je eenmaal bent aangemeld werkt het allemaal vanzelf via de internet verbinding van de auto. Je telefoon hoeft die dus niet te leveren. Scheelt nogal in het buitenland.

Succes.

Profiel  
 
Bugrider
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 22-10-2016

Gepost: 06 november 2016 12:16 PM
  [ # 27 ]

Beste ErikG,

Dank voor je reactie.

Tot op heden ondanks een case bij CitroenNL van de dealer nog geen reactie.

Ik zal hem benaderen met deze info en eens kijken of ze het nu snappen en mee willen werken.

Met vriendelijke groet,

Bugrider.

Profiel  
 
ErikG
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 06-11-2016

Gepost: 06 november 2016 01:21 PM
  [ # 28 ]

De dealer moet een versie hebben van de gebruikershandleiding van de “Activatie van Connected Services voor Connect Nav (NAC)”.
Mijn dealer had een versie van 28-9-16.
Er deed zich nog de storende fout voor dat er kennelijk een koppeling is met de inschrijving op my-citroen want toen alles ingevuld was kwam het systeem met de mededeling dat mijn emailadres al bestond maar er is nergens een mogelijkheid om de procedure te doorlopen als reeds geregistreerd. Ik heb maar een ander emailadres voorgesteld en na opnieuw alles invullen werkte het wel.

Het is allemaal nog nieuw zullen we maar zeggen.

Profiel  
 
Bugrider
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 22-10-2016

Gepost: 07 november 2016 08:01 PM
  [ # 29 ]

Zo, vanochtend de dealer maar weer eens gebeld. Die had net de training van de nieuwe C3 gehad en wist nu ook hoe de diensten geactiveerd moesten worden, althans theoretisch…....
Pas aan het einde van de middag, had de moed al weer opgegeven, belde hij terug. Hij was er al die tijd mee bezig geweest en had nu nog wat extra gegevens van mij nodig. Die verstrekt en volgens hem moest het toen werken. Tien minuten later naar de auto gegaan en jawel…... het werkt!!!

Al met al best wel een leuke navigatie zo. Moet morgen nog wel even langs de dealer om alle handtekeningen te zetten.

Ondertussen zit er ook DAB+ in middels een Dension DAB+U. Ook dit gaat goed met veel beter geluid dan FM. (DAB+ ging niet samen met de connectbox, waarom weet ik ook niet…....)

Komt er wel weer een vraag in mij op: Iemand enig idee hoe de navigatie te updaten is? Dat zou 4 x per jaar moeten kunnen. Kan me niet voorstellen dat dat iedere keer door de dealer moet gebeuren…..

In ieder geval nogmaals bedankt voor de info.

Groeten,

Bugrider.

Profiel  
 
JX
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 09-12-2016

Gepost: 09 december 2016 07:31 PM
  [ # 30 ]

Hallo,

Ook hier in het bezit van de C4 grand Picasso, hij is deze week naar de dealer geweest n.a.v. problemen met after market DAB+ (alpine), aangezien mijn telefoon aangaf dat er nieuwe kaarten voor Tomtom beschikbaar waren dit gelijk even nagevraagd, en jawel ook voor de C4GP waren er nieuwe kaarten, mijn navigatie is dus nu ook ge-update (o.a. de nieuwe situatie bij de A1 Diemen is bijgewerkt).

De dealer wist me ook te vertellen dat dit altijd door de dealer dient te gebeuren en we dit als bestuurder niet zelf kunnen uitvoeren, ik heb wel bedongen dat ik bij elke beurt een update krijg (volgens de dealer 1x p.j. gratis bij een beurt, de overige keren is het normaal uurtje factuurtje).

Profiel  
 
 
2 van de 62
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook