2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Pijpops
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 30 juni 2004 10:40 PM
  [ # 16 ]

je eend in een pijpops?? weet wel dat een eend net in een Jumper:?:past…

is een Pijpops-eend-Tissier geen idee…... STRETCHED AK!!

Profiel  
 
Palas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 26-01-2016

Gepost: 19 augustus 2016 07:43 PM
  [ # 17 ]
robb schreef:

...
En een eenmalige BX gemaakt door Peter IJpema:

Het schaalmodel was misschien éénmalig, de BX Pijpops is dat echter niet. Daar zijn er twee, of misschien drie, van.
Van de rode wordt gezegd dat die overgespoten is en nu dus blauw is. De blauwe, uit bouwjaar 1990, bevindt zich in Duitsland.
De brons metallic BX Pijpops, bouwjaar 1990, heeft nog zijn oorspronkelijke kleur en is, via Duitsland, in NL terechtgekomen, maar heeft eerst nog ‘wat’ restauratie-werkzaamheden nodig.



Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 19 augustus 2016 08:10 PM
  [ # 18 ]

De blauwe heeft lang bij Pijpops in de toonzaal gestaan en is vorig jaar bij een niet officiele citroenspecialist neergezet om terug wat in orde gezet te worden. De wagen stond te koop en ik heb hem daarna niet meer gezien. Mr Pijpops komt soms bij mij in de zaak, ik zal hem eens vragen hoeveel BX’en hij verlengd heeft. De firma bestaat overigens niet meer en de oude werkplaats ( zie foto met blauwe) is men aan het afbreken. De firma verhuurde indertijd de verlengde xm’s en die kwamen bijna elke week binnen met motorproblemen ( meestal gewoon opgeblazen),de kosten waren voor Pijpops met allle gevolgen vandien..  Fijne man overigens met heel wat technische kennis en kunde,kan hele verhalen vertellen over hoe hij die verlengingen goedgekeurd kreeg door citroen.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 19 augustus 2016 08:14 PM
  [ # 19 ]

Alsof een verlengde XM nog niet groot genoeg was , werden er voor de snelkoeriers meestal ook nog eens een flinke aanhangwagen achter gehangen en dat allemaal met een 2500 cc motortje. Als je dan weet dat die vooral naar Duitsland reden kan je de gevolgen wel bedenken kwestie levensduur van de motor.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Palas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 26-01-2016

Gepost: 19 augustus 2016 08:20 PM
  [ # 20 ]
Bart CSD schreef:

De blauwe heeft lang bij Pijpops in de toonzaal gestaan en is vorig jaar bij een niet officiele citroenspecialist neergezet om terug wat in orde gezet te worden. De wagen stond te koop en ik heb hem daarna niet meer gezien. Mr Pijpops komt soms bij mij in de zaak, ik zal hem eens vragen hoeveel BX’en hij verlengd heeft. De firma bestaat overigens niet meer en de oude werkplaats ( zie foto met blauwe) is men aan het afbreken. ...

Zou leuk zijn als je dat kunt doen. Er is namelijk discussie over het juiste aantal BX Pijpops 3-assers. Vooralsnog gaat de discussie over twee of drie in totaal. De eigenaar van de blauwe, die sinds 2012/2013 in Duitsland is en in 2014 een Duits kenteken heeft verkregen, beweert dat dat de rode is geweest. Als er nu nòg een blauwe ergens in België is, wordt het nog wat interessanter. Vooral omdat je zegt dat er vorig jaar nog een blauwe ergens in België stond. Ik ben benieuwd wat de navraag gaat opleveren.

Dit zijn hyperlinks naar foto’s die in 2013 in Duitsland van de Duitse blauwe BX Pijpops gemaakt zijn:
http://commodore-b.xobor.net/g12p318-Juli.html
http://commodore-b.xobor.net/g12p319-Juli.html
http://commodore-b.xobor.net/g12p320-Juli.html
http://commodore-b.xobor.net/g12p321-Juli.html
http://commodore-b.xobor.net/g12p322-Juli.html

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 19 augustus 2016 08:36 PM
  [ # 21 ]

De wagen stond in Meldert, Belgie voor wat onderhoud in opdracht van Pijpops. De bedoeling was hem te verkopen, dat kan ook 2013 geweest zijn( tijd vliegt). Dus dat verhaal zou kunnen kloppen, maar ik heb die auto altijd blauw geweten, wat niet wegneemt dat hij ooit rood zou kunnen geweest zijn.  Ik ben altijd geintreseerd geweest om dit ding te kopen als demowagen voor m’n zaak ( caraudio), maar de toestand en de vraagprijs waren voor mij de afknappers. Ik meen dat het een diesel was die blauwe. Ik heb die wagen altijd in de toonzaal van Pijpops in Herk de Stad weten staan, totdat die zaak failliet gegaan is en het pand verkocht werd. Dan heeft hij lang in de oude zaak te Geetbets gestaan en toen kwam ik hem tegen bij de citroenspecialist in Meldert. Deze man werkt vaak aan de oudere Citroens hier in de buurt en heeft meestal die onderdelen wel die reguliere citroendealer niet meer heeft. Pijpops heeft heel veel jaren allerlei verbouwingen gedaan op Citroenbasis en soms werden de modellen ook tot PIJPOPS herdoopt omdat hij die als constructeur opnieuw kon homologeren. Je zag zeer veel marktwagens die als basis een citroen waren maar hernoemt werden tot Pijpops. Hij had daarvoor de toelating van Citroen.

Een paar jaar geleden heb ik voor hem een ontwerp voor een geluidsinstallatie gemaakt wat moest dienen voor een paar verbouwde Unimogs die naar de Caraïben zouden gaan, als busje om toeristen van cruiseschepen rond te rijden. Het lastenboek was vrij moeilijk omwille van het klimaat en het project is uiteindelijk niet gefinaciert geraakt….

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 19 augustus 2016 08:49 PM
  [ # 22 ]

Zodra ik hem nog eens zie vraag ik hem of hij nog weet hoeveel bx’en hij verlengd heeft tot 6 wielers. Er stond indertijd ook geregeld een verlengde XM limousine. Spijtig dat dergelijke kleine bedrijven een voor een verdwijnen, hier in de buurt zaten indertijd verschillende van deze carroseriebedrijven die de gekste dingen bouwden voor klanten. Nu is er nog een bedrijf dat luxe paardensport-vrachtwagens bouwt, maar daar spreekt men over andere budgetten…. De ombouwingen op basis van Citroen gebeuren nu dikwijls in functie van gehandicapten transport. Ik had laatst een Berlingo hier die achteraan door z’n vering kon zakken, een aangepaste laadvloerbodem had en zo de toegang voor een rolstoelpatient mogelijk maakte. Zodra je de achterdeur dicht deed ging de wagen terug naar rijhoogte…

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
jvz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 17-08-2015

Gepost: 23 oktober 2016 03:37 PM
  [ # 23 ]

Het word maar eens tijd dat ik me ook met dit topic ga bemoeien.
Werd er toevallig op gewezen door iemand op de fb pagina van citrofielen en citrozielen.

Ik ben dus de nieuwe eigenaar van de champagne kleurige.

Bart, ik begrijp dat jij de heer Pijpops nog af en toe spreek.
Zou je mij in contact kunnen brengen met hem?
Ik zou heel graag documentatie hebben van de Bx en wat hun toen der tijd hebben gebruikt.
De zijskirts bijvoorbeeld of welk type brandstoftank ze hebben gebruikt.

Ik ben opzoek naar deze onderdelen.

Ik ben ook een Vlog aan het maken over de restauratie van de bx, en dat is te volgen via mijn kanaal

dit is de eerste en er staan er momenteel 3 op.

Ik heb contact gehad met de eerste eigenaar van mijn bx die hem dus heeft laten bouwen bij Pijpops.
Hij vertelde mij dat Pijpops al een bx had omgebouwd tot pick-up, dat was de rode dus.
Deze hebben ze bij Pijpops toen verder opgebouwd tot een gesloten wagen (zoals de foto hierboven) zodat de man van Vavit alvast ze werk kon doen tot dat die van hem omgebouwd was.

De rode is daarna dus overgespoten in blauw en de huidige eigenaar ( heb ik dus ook contact mee ) heeft hem toen direct van Pijpops gekocht.

Tot dusver ben ik op de hoogte, ik wil ook nog in contact komen met het couriersbedrijf Overnight speedtrans (als deze nog bestaan) om de verdere historie van mijn bx compleet te krijgen.

Wie kan en wil mij daarbij helpen?
Ik weet wel dat mijn bx na 2 jaar weer terug is verkocht aan Pijpops, en daar houd het verhaal op voor mij.

medeoprichter Visa sport club http://www.facebook.com/citroenvisasportclub
Citroën: visa GTI, Bx tzd turbo Pijpops, JUMPER (Zakelijk)
Groet, Jeroen van Zutphen

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 23 oktober 2016 08:29 PM
  [ # 24 ]

Beste,

zodra ik hem nogmaals tegenkom ga ik hem zeker eens vertellen over dit forum.Misschien dat hij zich hier wel aanmeld. Destijds kwamen die XM 3-assers van Pijpops bij m’n schoonouders tanken, naar ik me herinner stond daar geen reclame op dus ik kan je niet vertellen of de Bx voor dezelfde firma gebouwd was, wel weet ik dat die heel lang in de toonzaal te Herk de Stad gestaan heeft.Of de transportfirma nog bestaat kan ik je niet vertellen. Ik heb wel dagelijks contact met iemand die destijds in de Citroen garage werkte waar de XM’s op onderhoud kwamen. Zal eens vragen wat hj daar ng over kan vertellen. Wat betreft de BX,ik heb al sinds 1996 een car audio zaak en ben in het begin met het idee aan het spelen geweest om de blauwe te kopen en in te richten als demowagen. Maar ik heb er eigenlijk nooit echt concreet naar gekeken. Een paar jaar geleden kwam ik de wagen dan weer tegen zoals ik al eerder heb geschreven. De oorsprong van de onderdelen , ik denk dat ze die zelf maakten, als kind herinner ik me ( ben er nu 46)al dat bij die firma altijd mallen en polyester vormen buiten stonden. Dat was dan meestal voor de ombouw van marktwagens.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook