c 4 uit 2007 1.6 benzine
marcel-bea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 18-10-2016

Gepost: 23 oktober 2016 09:23 PM

ik heb een probleem waar ik niet uit kom, heb veel lopen spitten op dit forum maar kom er niet in zijn geheel meer uit .


ik heb de auto uit laten lezen en laten resetten want hij had een paar fout codes, ik weet niet zo snel meer welke het waren.
na verloop van tijd liep hij op 3 poten en heb ik de Accu er een paar uur af gehad en geen probleem meer. Na een tijdje rijden ging het lampje weer aan.
Nu had ik de 1ste lambda zone vernieuwd en het gaat goed tot ik ongeveer 150 km rijd gaat ie weer aan…... en op 3 poten lopen bij het optrekken.

Nu had ik het kontakt een paar uur uit gehad en het lampje blijft branden maar loopt wel goed op 4 poten ook bij het optrekken.

Ik verdenk zelf de 2de lambda zone of de luchtmassa meter. Iemand enig ervaring mee op dit forum?

Soms doet ie het wel en soms niwet. Als ik nu de accupool los haal en er morgen weer opzet is het lampje ook uit.

Wie o wie kan mij helpen?

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1335
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 24 oktober 2016 08:18 AM
  [ # 1 ]

Welke motor?

En hoe staat het met het normale onderhoud?

Voordat je begint te schroeven aan sondes zou een rondje bougies, wellicht ook de bobinerail, mijn eerste optie zijn geweest.


(Blijkbaar met een andere lambda geen resultaat ook.
Daarnaast reset je alleen steeds de ECU op een vrij harde manier door de accu los te koppelen, maar dat lost je probleem natuurlijk niet op. Dat is net als windows opnieuw opstarten in de hoop dat de bug weg is).

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 oktober 2016 08:59 AM
  [ # 2 ]

99% zeker de bobinerail/casette. De lambda sondes hebben namelijk wel invloed op het lopen van de motor in z’n algemeenheid maar vrijwel geen enkele invloed op het individuele presteren van de cilinders. Bobine gaat vaak stuk en kost weinig. Nieuwe halen en monteren met vier nieuwe bougies samen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
marcel-bea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 18-10-2016

Gepost: 24 oktober 2016 09:01 AM
  [ # 3 ]

het is een 1.6 8V op benzine ik zal is de bougies en de bobinerail vervangen.Altijd de moeite waard

Vind het gewoon vreemd de ene keer doet ie het wel en de andere keer niet.

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1335
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 24 oktober 2016 09:39 AM
  [ # 4 ]

16 8v is bij mijn weten nooit geleverd in de C4, zal wel de 16 16v zijn.
TU5JP motor, en die heeft ook in vele andere PSA modellen gelegen.

Het lijkt inderdaad wat intermitterend, dat is de warmte invloed op de bobine.

Profiel  
 
marcel-bea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 18-10-2016

Gepost: 24 oktober 2016 11:45 AM
  [ # 5 ]

je heb gelijk en 16 V

Merk:CITROEN
Type:C4; COUPE 1.6I 16V IF stond op autocheck

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 24 oktober 2016 02:23 PM
  [ # 6 ]

Wat waterman en jker hierboven zeggen, bobine’s checken. Een lambda kan er voor zover mij bekend niet voor zorgen dat een motor op 3 poten gaat lopen. Een brakke bobine wel. Iedere bougie heeft namelijk een eigen bobine bij deze motor.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 24 oktober 2016 05:29 PM
  [ # 7 ]

Dat klopt niet helemaal wat je zegt Fast Fred, deze motor heeft een bobineblok dat als geheel gekocht dient te worden. Dus geen lossen pen bobines.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 25 oktober 2016 08:33 AM
  [ # 8 ]

Maar heeft iedere bougie zijn eigen bobine of is er maar 1 bobine? Dat maak ik namelijk op uit de reactie van waterman. Ik weet dat dit bij de 2 liters in de C4 een bekend probleem is.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
marcel-bea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 18-10-2016

Gepost: 25 oktober 2016 09:24 AM
  [ # 9 ]

ik heb hem besteld en morgen komt de bobinerail binnen. Er word nog steeds mee gereden en gister gaaf ie weer
Emissie storing aan. En hij rijd gewoon normaal en plof niet en trekt normaal op. En wat ie ook aan geef storing parkeersensoren voor, maar die zitten er niet eens op. Hij is verleden week uitgelezen door de dealer en heeft alles gereset. Zal hem van de week een beurtje geven en laten uitlezen.

Ik heb gehoord dat je hem al via je tel kan uitlezen.

ik houd jullie wel op de hoogte.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 26 oktober 2016 09:42 AM
  [ # 10 ]
FastFred schreef:

Maar heeft iedere bougie zijn eigen bobine of is er maar 1 bobine? Dat maak ik namelijk op uit de reactie van waterman. Ik weet dat dit bij de 2 liters in de C4 een bekend probleem is.

Ook de 2.0 blokken maken gebruiken van één bobine blok dat je in zijn geheel dient te vervangen. In het geval van de 1.6 wordt gebruik gemaakt van een DIS-bobine als ik me niet vergis.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1335
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 26 oktober 2016 10:18 AM
  [ # 11 ]

TU 16 8v en 16 v hebben beiden een bobine rail, die meteen over de bougies geplaatst is.
Een disbobine ken ik alleen van de 1.1 en 1.4 uit 205/AZ/Saxo en ZX.

Profiel  
 
marcel-bea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 18-10-2016

Gepost: 26 oktober 2016 08:15 PM
  [ # 12 ]

ik heb hem binnen en geplaatst en de accu er een uur of 2 af gehad. ik hoor straks wat ie heeft gedaan.
Ik zal jullie uit de brand helpen het is een stuk plastic dat volgegoten is en met daaraan 4 pennen die op de bougies gaan en een aansluiting voor een stekker.

Ze komt net thuis en geeft weer Storing emissiesysteem meer aan

Profiel  
 
marcel-bea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 18-10-2016

Gepost: 31 oktober 2016 09:49 AM
  [ # 13 ]

We zijn nu een week verder en er zitten nieuwe bougies in en hij rijd goed . Ploft niet meer maar hij geeft nog wel emissiestoring.
Maar dat komt wel goed.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook