Condens? Lekke raam/deur rubbers?
DBJoey
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 18-05-2016

Gepost: 03 november 2016 09:21 AM

Goeden morgen,

Merk nu steeds meer dat er condens op me ramen zit. Met airco blijft het weg. Met normale verwarming komt het ook meteen terug. Nu hoor ik ook een soort tocht/geruis uit de ramen/deuren…. Als airco aanstaat is er niks aan de hand. Zodrs normaal verwarming aanstaat dan slan de ramen meteen aan. Geen vochte kleding ofiets, maar dan wel het vocht van buiten. Zouden dit me deuren of ramen zijn?

Thanks

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 03 november 2016 11:03 AM
  [ # 1 ]

dat windgeruis herken ik wel,is een eigenschap van de deurrubbers,met name bovenin tegen de stijl aan,kan je vrij weinig aan doen,hooguit eens in smeren met vaseline om het rubber weer wat te doen opleven. je andere probleem zou je kunnen oplossen,door eens de bak onder je ruitenwissers schoon te maken van de herfstbladeren/troep,daar zit namelijk je regenwaterafvoer en als die wat verstopt is gaat het water er dus moeizaam uit en slaat dat door op je ramen. je kan er vrij moeilijk bij komen,zonder je ruitenwissers te demonteren,maar je komt een eind door het rubber voorzichtig te liften en met je hand te graaien naar het vuil.

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
DBJoey
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 18-05-2016

Gepost: 03 november 2016 11:57 AM
  [ # 2 ]

Is dat ook als je je auto elke 3-4 weken grondig wast? Was hem zeker 1x per maand en vervolgens strak in de wax van binenn en buiten. Wat ook merk dan is dat er wat water in me deurstijl staat onderin zegma.

Wil ook een vochtvreter gaan proberen. Als die 100% aanslaat dan is het 100% zeker dat er van buitenuit vocht binnen komt toch?

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 03 november 2016 12:04 PM
  [ # 3 ]

hmmz…dat water moet toch ergens vandaan komen zou je zeggen….hier kan ik nog even niks op verzinnen,wat het zou kunnen zijn,al denk ik toch aan een verstopte waterafvoer en dat het water toch de weg van de minste weerstand gaat zoeken….

ik hoop dat iemand anders met een goede oplossing komt.

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
Gepost: 03 november 2016 12:36 PM
  [ # 4 ]

een sok gevuld met kattegrit in een mayonaise emmertje doet wonderen

doei

Profiel  
 
DBJoey
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 18-05-2016

Gepost: 04 november 2016 10:26 AM
  [ # 5 ]
ray78 schreef:

hmmz…dat water moet toch ergens vandaan komen zou je zeggen….hier kan ik nog even niks op verzinnen,wat het zou kunnen zijn,al denk ik toch aan een verstopte waterafvoer en dat het water toch de weg van de minste weerstand gaat zoeken….

ik hoop dat iemand anders met een goede oplossing komt.


Ja precies en het is alleen in de dorpel van de deur. Niks binnen. Die afvoer zit dus onder me rutenwissers, motorkap open om erbij te kunnen? Ben enorm zuinig op me DS3 en vind dit zonde. En die condens irriteer ik me aan. Ik heb nog garantie op de auto en lid van MyCitroen. Wil binnenkort toch even een wintercheck laten doen en nieuwe remblokjes erop laten zetten.

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 04 november 2016 11:12 AM
  [ # 6 ]

je moet inderdaad even de kap openen en dan onder die plastic bladvanger gaan en dan in alle 2 de hoeken zit je afvoer,wijst zich vanzelf (met wat geluk zie je al een hoop blad liggen boven de afvoer)

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook