Lucid’s C8 ruitenwisser oplossing
Lucid
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-11-2011

- C8 2.2 16V exclusive
Gepost: 15 februari 2016 09:57 PM

Ok ik heb een C8 eerste type (2004) een erg fijne auto waar ik alweer bijna een ton mee gereden heb.
Alleen 1 ding bleef mij erg irriteren. De ruitenwisser, en dan vooral de regensensor, heel vaak sloeg hij op hol (stormstand bij lichte regen) en bleef hij doorwissen terwijl de ruit al droog is.
Ook heeft hij bij net nieuwe (dealer) wissers een keer de onderste wisser gegrepen en de punt verbogen, weer recht gemaakt en geen probleem voor ongeveer een jaar, toen zat mijn dochter voorin en die zei, waarom zit die streep daar? Ik dacht dat het vuil was, maar doordat hij dus een keer verbogen was (denk ik) is het verband uit e wisser geraakt en sleepte 1 van de ijzeren geleiders over het raam, gevolg, kras op het raam Sad

net toen ik dat een paar dagen wist, en dus moest sparen voor nieuwe ruitenwissers, aangezien de sproeier vast zit aan de wisser zit je vast aan de dure wissers van het oude type (dus met zo’n “frame”)
Terwijl de wissers van de action gewoon fijner werken dan die, twijfelen twijfelen, en toen reed ik door de storm, en daar gingen de wissers weer! het frame raakte vast in de ander en met een hoop geweld knalde het weer op zijn plek. niks kapot dus dat is een geluk. maar wel snel de flatblades van de action gehaald, die kunnen elkaar NIET grijpen…
Plus, sindsdien doet de regensensor het 10 keer beter!!!
Alleen tijdens de eerstvolgende rit de ruitenwisser aan.. en ineens wist hij de zijkant van de auto…. wisserarm kapot! door dat in elkaar grijpen.
Gelukkig wist ik een sloop met de lancia versie van deze auto want ze zijn bijna niet op de sloop te vinden. wisserarmen vervangen en hop ik kan weer rijden in de regen.


nu moest er alleen nog een oplossing voor de sproeiers, want die losse buisjes de kwakken er wel wat water op, maar echt goed helpt dat niet.
Dus de oude wissers eens uit elkaar trekken, hmmm zit vast met hete lijm, daar werk ik af en toe mee.
Dus alles licht opgeschuurd en ontvet en dan met een flinke klodder hete lijm.

Erg slechte foto, maar wist niet het beter op de foto te zetten zo ver.
ze zitten er allebei wat schuin op omdat ze een stuk meer naar “beneden” zitten maar het zit vast en het sproeit super. Nu maar hopen dat het ook goed vast blijft zitten en ik ben klaar!

Profiel  
 
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 15 februari 2016 10:08 PM
  [ # 1 ]

Wat goed!  Welke maat koop je bij action? En passen ze alleen met armen van de Lancia?

Profiel  
 
Lucid
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-11-2011

- C8 2.2 16V exclusive
Gepost: 15 februari 2016 10:12 PM
  [ # 2 ]

Nee hoor, het zijn gewoon allemaal dezelfde armen

Het is de grootste maat, 65 als ik mij goed kan herinneren

Profiel  
 
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 15 februari 2016 10:13 PM
  [ # 3 ]

Ok.  En welke maat koop je?

Profiel  
 
Lucid
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-11-2011

- C8 2.2 16V exclusive
Gepost: 15 februari 2016 10:15 PM
  [ # 4 ]

Had hem al aangepast 65 als het goed is :]

Profiel  
 
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 15 februari 2016 10:16 PM
  [ # 5 ]

Ik ga het ook proberen, misschien vraag ik nog tips over de sproeier Smile  Dank voor het delen!

Profiel  
 
Lucid
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-11-2011

- C8 2.2 16V exclusive
Gepost: 15 februari 2016 10:36 PM
  [ # 6 ]

Geen dank, het heeft mij heel veel frustratie opgeleverd en ik hoop dat anderen er ook mee geholpen kunnen zijn. tot nu toe ben ik superblij hiermee, het is een vrij simpel truckje.
Ik heb de sproeiers eraf getikt met een beitel, volgende keer zou ik het met verwarmen doen, ik had gelukkig 2 sets maar 1 is er kapot afgekomen. Met verwarmen zou het gewoon makkelijk moeten gaan.

Profiel  
 
Lucid
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-11-2011

- C8 2.2 16V exclusive
Gepost: 15 februari 2016 10:36 PM
  [ # 7 ]

oeps dubbelpost

Profiel  
 
Lucid
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-11-2011

- C8 2.2 16V exclusive
Gepost: 15 februari 2016 10:38 PM
  [ # 8 ]

Ps, Als je in Noord-Holland woont of het niet erg vind om te reizen ;] wil ik gerust helpen.

Profiel  
 
jbiggel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 09-05-2006

Gepost: 14 november 2016 10:59 AM
  [ # 9 ]

Heb op de C5 ook met veel plezier de Action wissers gebruikt, met name plezierig bij het afrekenen. Hoef je je ook geen zorgen te maken als je ze weer wilt vervangen.

Voor de C8 ben ik even gaan kijken naar een versie met een sproeier. Die is er dus niet maar toen kwam ik bij Mister-Auto die een set voor € 19,- heeft. Wel ietsjes duurder dan die van de Action maar geen gedoe met het overzetten van de sproeier.

Geen aandelen maar toch linkje Wink

Kei veel groeten!

Joost

Nu: C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook