2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
geklooi met achterlicht
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 09 maart 2006 09:51 PM
  [ # 16 ]
xm'metje schreef:

Je kunt ook de CX vekopen en weer XM kopen…...

Laughing  Laughing


remlicht brand alle waneer de lampen aan zijn

Dan zal er contact gemaakt worden in je contactdoos tussen de 2 draden of polen van de remlichten en verlichting.

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 10 maart 2006 01:20 AM
  [ # 17 ]

ik ga het zaterdag of zondag checken Wink  bedankt ! hoop dat ik er aan toe kom want ik moet ook nog verplicht klussen en niet aan citroens Laughing

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 10 maart 2006 01:30 AM
  [ # 18 ]

oeps,, draad niet volledig woord voor woord gelezen.
echter hulp is nabij…

ik heb zoiets eens gehad met een CX bwjr 88.
der zitten ergens kleine kastjes achterin, plastic doosjes, en die verknopen de boel op een wild vreemde wijze aan elkaar.
de ene x had ik alles werkend, en deed het remlicht moeilijk.
daarna weer 1 achterlicht en de remlichten oke..

vervolgens kastjes uitgewisseld met andere,, weer geen geluk .

uiteindelijk het linker achterlicht met het rechter doorgeknoopt,, dat gaf tijdelijk soelaas, want (effect kan ik me niet herinneren)het een ging aan en het ander ging uit oid..

maw,, feest voor dit weekend ,, want die kerstboom achterin de CX met trekhaak, is een dubbele feestverlichting…

uiteindelijk heb ik die hele kastjes zooi eruit gebouwd en alles relais geschakeld aangesloten…
koste wat moeite, maar minder dan die vreemde electra puzzel van Citroën.

mvgr wupke:die 1 voedingsdraad voorstelt, en een lading relais in de linkerkast weg propt.. Wink (ow jah) het aansluiten van die relais is belachelijk eenvoudig,, kwestie van draadjes knippen en wat AMP’s eran hangen,, en gegarandeerd succes, zonder ellende,, nu 7 jr na dato tuft ie nog steeds met perfecte achterverlichting.zij het ,dat de richtingaanwijzer 2 x klik zegt .. Laughing

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 10 maart 2006 01:34 AM
  [ # 19 ]

bedankt voor de tip Wink  alleen dit moet je me wel wat duidelijker uitleggen want elektra in auto’s is niet mijn sterke kant Surprisedops:

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 10 maart 2006 01:42 AM
  [ # 20 ]
xm'metje schreef:

bedankt voor de tip Wink  alleen dit moet je me wel wat duidelijker uitleggen want elektra in auto’s is niet mijn sterke kant Surprisedops:

der valt weinig uit te leggen…

gewoon de signaaldraad op de relais aansluiten,, welke doorgaat naar de massa, de voedingsdraad + gezekerd van de accu, = gebruikt voor alle lampen.
dus 1 voedingsdraad, die opsplitsen in 3 relais,
1/achterlicht.
2/remlicht.
3/richtingaanwijzer.
de mislamp is gewoon LI achter die is direct aangesloten zonder relais.

de relais alle 3 over dezelvde voeding + doorverbinden,, 1 draad 3x AMP eraan op de + hoofdstroom relais.


de signaaldraad vervolgens aansluiten op de bewuste relais.
1 draad = achterlicht , op relais,, de andere poot op de massa doorleggen.
dito draad 2 = remlicht.
dito draad 3 = richtingaanwijzer.
de massa deed ik zo::


de relais alle 3 direct gesloten aan de massa…
wederom 1 draad 3 AMP’s en een 4e AMP voor parker met kartelring in de massa geschroeft.

die schakelen de relais dus, en dan de hoofdstroom aansluiten op de bewuste lampen..
hetzij middels nieuwe draad of doorlussen op de bestaande..

mvgr wupke:die hoopt dat je er wat van kan snappen, zo niet,, euhmm kom langs doen we het samen ff.. Wink

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 10 maart 2006 08:18 PM
  [ # 21 ]

bedankt ,ik denk dat ik er zo wel uit ga komen Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 10 maart 2006 10:38 PM
  [ # 22 ]

nie vergeten je richtingaanwijzers zijn 2 afzonderlijke relais,,, anders heb je achter steeds je alarmlichten aanstaan als je een hoekje omgaat.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 10 maart 2006 10:41 PM
  [ # 23 ]
kreazyV8wuppo schreef:

nie vergeten je richtingaanwijzers zijn 2 afzonderlijke relais,,, anders heb je achter steeds je alarmlichten aanstaan als je een hoekje omgaat.

mvgr wupke Wink

en dat moeten we niet hebben Laughing  schrikt wel af Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook