23 van de 23
« Eerste  < Vorige 21 22 23
   
De RV-05-BN van Laurens
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 28 maart 2011 11:57 PM
  [ # 331 ]

Het is niet dezelfde als EJ heeft, die kan nog een flink pak meer vermogen aan. Ik maak me dan ook geen zorgen wat mijn koppeling betreft en ik denk dat Yuri misschien pech heeft gehad van de combinatie van zijn set met zijn vliegwiel. Echter, die discussie kunnen we denk ik het best bewaren voor zijn topic. Als ik iets dergelijks mocht tegenkomen, al lijkt me dat dus onwaarschijnlijk, dan horen jullie het vanzelf hier Wink . En er is dus inderdaad nog wat hoop Smile .

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 maart 2011 12:01 AM
  [ # 332 ]

+/- 45,000km and counting…

Tot zover is die koppelling van Laurens een enorm sukses. Koppelt aanzienlijk lichter dan een originele gti t koppelling, en kan dus heel veel aan. Ik moet zeggen dat van de auto’s die we gedaan hebben, de schakelsetup van GSM en de koppelling van GSM bij de RV tot het beste resultaat tot nu toe heeft geleid. Ik heb ook een gsm schakelset, maar die van Laurens schakelt toch wel iets beter, en zijn koppelling is ook een genot vergeleken bij de normale gti t trekker koppellingen. Het is niet hydraulisch bekrachtigd, maar als het bij mij zo ging had ik geen hydraulisch bekrachtigde nodig gehad.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 maart 2011 09:07 AM
  [ # 333 ]

Mensen, laat even duidelijk zijn dat ik in principe geen enkel technisch bezwaar zou hebben tegen de versterkte GSM koppelingen. Ik heb die spullen niet voor niets gemonteerd, omdat ik ook wel zie dat zo’n drukgroep en plaat in principe veel duurzamer zijn dan het originele spul. Dat ze daarbij ook nog eens veel fijner te bedienen zijn is helemaal mooi. Het is jammer dat het in mijn SM niet werkte, maar ook een originele koppeling kan stuk gaan na korte tijd. Dat is gewoon jammer maar helaas. Het enige probleem wat ik met GSM heb is dat ze NIET thuis geven nu ik die koppelingsset die bij mij na 4000 km stuk was onder garantie claim. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 29 november 2016 08:17 AM
  [ # 334 ]

Na een lange stilte is het weer eens tijd om dit topic van een behoorlijke laag stof te ontdoen. Afgelopen vrijdag heb ik de dame opgehaald en verplaatst. Ze heeft bijna net zolang stilgestaan als er geen reacties zijn geweest in dit topic en helaas, deze jaren van rust hebben haar niet per se goed gedaan.

Bij het starten was wat hulp nodig van een booster, maar dat valt alles mee. Eenmaal aan, wilde echter cilinder vier niet meedoen aan het feestje. Er was goed te ruiken dat er genoeg benzine werd ingespoten en de bougiekabels wilde ook nog een vinkje doorgeven. Of de bougie er zelf zin in had, heb ik nog niet kunnen controleren. Tijdens het rijden knalde het ook lekker in de uitlaat op het moment dat ik iets dieper het gaspedaal intrapte. Dit heb ik ook dan maar niet te vaak gedaan.

Naast het motorische probleempje, waren er ook nog wat andere aanwijzingen dat de dame iets te lang rust heeft gehad. Zo zit de ruitenwissermotor goed vast, reageert een deel van de elektronica in het interieur niet meer (Radio, knipperlichten, ramen moeizaam..) en is een van de koplampen ermee opgehouden. Misschien heeft ze een warm huis gevormd voor een kleine familie muizen.

Positief was om te merken dat ze wel vanaf het wegrijden goed veerde en ook de remmen snel weer goed thuis gaven. Ook lijkt ze enigszins aan de aandacht van de roestduivel te zijn ontsnapt. Op de achterklep na dan, maar die was dan ook niet al te best vóór het stilstaan.

Grote vraag voor mijzelf is nu echter wat ik met de dame wil en kan. Door een wat ongelukkige regeling mag ze Rotterdam niet in (hier ben ik het meest..) en is dus wat ongeschikt als eerste auto voor mij. Het ontbreekt me ook aan de ruimte om in alle rust haar zelf weer in goed rijdbare staat te brengen. Dit laten doen laat mijn financiële plaatje niet toe helaas. Momenteel staat ze overdekt weer even verder te rusten, maar echt goed zal het niet zijn. Een van de ideeën is dan ook om toch een geschiktere eigenaar voor haar te vinden. Dit was ook al de bedoeling al die jaren dat ze heeft stilgestaan, maar ik ben bang dat de beste persoon nu toch een andere verwachting bij de dame moet hebben dan toen ze net aan haar rust begon.

Ik denk dat ik zo wel redelijk wat heb afgestoft, maar bij interesse kan er altijd meer uitleg volgen Smile.

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
 
23 van de 23
« Eerste  < Vorige 21 22 23
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook