2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Diesel op het oog (aankoopadvies)
noorman
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 03-03-2010

- (Grand) C4 Picasso Blue hdi 120 feel met eat6
- C4 (2004-heden) 1.6 blue hdi 120pk happy edition met discovery pac
Gepost: 12 november 2016 08:26 PM
  [ # 16 ]

Ik weet natuurlijk weinig van de geschiedenis van de auto maar de mijne was een 8 ventiel een die zijn minst gevoelig als de 16v.
Het enigste probleem die ik ermee gehad heb is dat de isolatie eind de kabels achter de zekering kast in de motor ruimte weg hard was.daardoor schuurde de kabel van de ABS kapot en kreeg ik de meest vreemde fout meldingen.dus die zou ik even nakijken en even extra tapen.

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 14 november 2016 08:04 PM
  [ # 17 ]

Tegenwoordig zijn vrijwel alle motoren gevoelig. Ik heb mijn vorige 1.6 Hdi gereden tot iets boven de 300.000 (vanaf 180.00k in bezit)  Met nog de originele turbo, roetfilter, verstuivers, pompen, slangen, injectoren, EGR klep etcera. Enige rubbers die vervangen waren waren de ruitenwissers…..

Het kan dus ook heel lang goed gaan !  Bij mij was de reden van inruilen het verzadigd roetfilter bij 300.000 km. Die er tussen uithalen vond ik milieu-ethisch te ver gaan….

3000 euro afschrijving in 3 jaar en 120.000 k en 2,5 cent per km aan onderhoud. Hiermee met stip de goedkoopste auto ooit voor mij….

Rustig warm rijden en om de 15000k olie verversen en de complete onderhoudshistorie in kunnen zien (van de eerste 180k) hielpen er bij. De andere 70% geluk….

Veel plezier met je aanwinst !

Inmiddels heb ik al weer 20.000 km en 4 maanden zonder problemen gereden met onze C4 Picasso, ook een 1.6 Hdi-tje

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 14 november 2016 09:47 PM
  [ # 18 ]

Bedankt !

En zo zie ik het ook wel; je moet altijd maar afwachten welke pech of welk geluk je hebt. Van deze auto is in ieder geval het grootste gedeelte van het onderhoud bekend, verder is mijn garage behoorlijk bekend met deze auto’s en motoren. We zien wat bekende problemen, maar daar zien we ook bekende oplossingen. We zullen het zien.

Ik overweeg wel zo’n spoeling of een Forté beurtje.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 20 november 2016 11:31 AM
  [ # 19 ]

Ik heb de auto sinds vrijdag in mijn bezit.

Wat een heerlijke auto om in te rijden. Windgevoeligheid voel je wel tov een C5, maar is prima te doen. De achterrem lijkt wat aan te lopen, dus ik heb gisteren de achterremmen losgehaald en schoongemaakt en met keramisch vet behandeld (de glijdelen dus hè, niet de blokken). Probleem lijkt nog - in mindere mate - aanwezig, dus misschien dat de kabels van de handrem wat stroef zijn. Diezelfde automatische handrem was even wennen, maar daar kan ik nu ook mee omgaan.

Verder is dat aftermarket spul (bluetooth, Yatour) best lekker en functioneel. De navigatie heb ik eruit gesloopt, ik gebruik Waze op mij telefoon. Verder stopte gisteravond een koplamp ermee, blijkt at het lampje wat rossig zat. Ik ben me nu aan het oriënteren of ik er weer aftermarket Xenon inzet of misschien zelfs LED.

De komende week gaat de auto terug naar de garage. Ik heb een melding FAP, dus de eolyse moet worden bijgevuld. Verder moet er naar de verstuivers (3 van de 4) worden gekeken. Daarnaast wil ik er verse 5W30 inhebben en wil ik de EGR schoon laten maken (misschien alleen inspuiten).

Ik heb zaterdag ook getest of mijn winterwielen van mijn C5 eronder passen. Dat ziet er prima uit, door een andere ET waarde (26 tov 18) ontstaan er geen zichtbare problemen, alles loopt vrij rond. Ik denk wel dat misschien de hogere band op de 15” wielen zorgen voor iets meer windgevoeligheid.

Wat me tegenvalt is dat ik nergens olie- of watertemperatuur kan zien. Kun je dat nou ergens inschakelen? Of is dat alleen mogelijk bij de navigatie display?

Verder heb ik geen parkeersensoren. Ik wil dat wel plaatsen, dus ook aftermarket. Iemand ervaring met zulke setjes? Ik moet een nieuwe voorbumper volgend jaar, dus gelijk maar eentje zoeken met sensoren erin.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 29 november 2016 07:30 PM
  [ # 20 ]

Auto staat inmiddels bij de garage. Eolys zak was nog vol, waarschijnlijk is de teller niet gereset en dan is hij dus ‘uitgeteld’. Kijken of die weer gaat werken nu hij wel gereset is. Verder waarschijnlijk een 16” winterbandenset (+velgen) gevonden van iemand die zijn GP van de hand heeft gedaan. Olie en EGR gebeuren morgen, de auto blijft nog een nachtje, want de verstuivers zitten zo vast dat ze morgen een nieuwe poging wagen. De boel hoeft natuurlijk niet stuk.

Xenon ben ik nog en het bekijken, want da’s best zeuren met die stekker en houder in ene. Iemand ervaring met aftermarket lampjes ?

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook