8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
   
1987’er BX GTi
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 17 mei 2016 12:23 AM
  [ # 106 ]

Nee, sinds ik hem uit de stalling heb gehaald (waar hij met gare ontluchting stond), heb ik er niks meer aan gedaan. zelfs amper ermee gereden Laughing

doei

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 27 oktober 2016 12:59 PM
  [ # 107 ]

Afgelopen weken waren nogal hectisch, maar er is wel het een en ander gebeurd aan de BX!
De kleppendekselpakking is vervangen, de voorraadbol is vervangen, beide achterste uitlaatdempers zijn vervangen, er is een LHM retourslang gerepareerd en de ontsteking is behóórlijk bijgesteld.. allemaal met heel veel dank aan Garage80!

Dat de auto roest had, dat was natuurlijk geen nieuws. De achterdorpels hadden er flink last van, er zat een gat in de rechtervoorwielkast en bij de achterophanging begon het ook steeds verder te gaan. Ondanks dat het dus wel behandeld was.
Ik was van mening dat het nog geen APK afkeur zou worden dit jaar, maar volgend jaar waarschijnlijk wel als het zo doorging.
Ik heb de auto vervolgens weggebracht voor een APK keuring, met goede hoop. ‘s Avonds belde de keurmeester op dat het niet gelukt was met APK, of ik even wou komen kijken op de brug. Meneer had alle roestplekken op de auto ontdekt, en wilde vervolgens van alle plekken weten “tot hoe ver die roest dan wel niet gaat”. Dit was gedaan met een schroevendraaier en behoorlijk wat geweld. Toen ik de auto op de brug zag staan kon ik wel janken.. Wist niet wat ik moest zeggen.
Ik bracht de auto zonder gaten heen (op die in de rechterwielkast na, maar die was tóen nog klein) en kreeg de auto met 6 nieuwe gaten terug. Tsja, dat ging geen APK meer worden zo. Ik ben wel bezig met sparen om de auto op te laten knappen, maar met dat sparen ben ik nu nog niet klaar. Mijn plan was de auto APK te laten keuren, in Maart 2017 wederom te laten keuren en dan kan ik er twee jaar mee rijden terwijl ik hem opknap..
Dat plan viel dus compleet in duigen. Ik heb nagedacht over stalling, om het later op te pakken, maar daar zag ik toch maar vanaf.
Uiteindelijk heb ik de auto maar te koop gezet. Pijn in het hart etc. Ik baal er nog steeds van.
Maar gelukkig is er een echte liefhebber op af gekomen die kan lassen!
De BX wordt dus opgeknapt, zij het niet door mij (of mijn portemonnee). “Elk nadeel heb zijn voordeel”

Topic mag dicht, BX is dus weg! Misschien opent de nieuwe eigenaar een eigen topic?
Ik wens de nieuwe eigenaar er in ieder geval heel veel plezier mee Smile Voor mij was het een onvergetelijke auto!

doei

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 29 oktober 2016 09:11 AM
  [ # 108 ]

Jammer voor jou Bas, maar in ieder geval mooi dat de auto bij een liefhebber terecht is gekomen.

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 16 december 2016 08:18 PM
  [ # 109 ]

Helaas heeft deze auto het niet gered, maar hij helpt wel om een andere GTI rijdend te houden, zie pag. 3:

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/232262/P15

Profiel  
 
 
8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook