Wat vragen over C3 2012 e-HDi 90
voorheteersteencitroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-12-2016

Gepost: 22 december 2016 10:17 PM

Hoi allemaal,

Ik ben sinds een paar weken de trotse eigenaar van een C3 e-HDi 90 uit 2012. Ik ben er superblij mee, de auto is behoorlijk compleet. Zenith voorruit, Navi, leder interieur etc

Ik heb inmiddels wat vragen die ik wellicht hier beantwoord krijg.

1. Navigatie. Hoe kan ik de kaarten updaten?
2. Bluetooth. Ik heb Bluetooth voor het bellen maar volgens mij kan ik geen muziek streamen. Zijn er mensen die dit opgelost hebben ket externe apperatuur? Is het überhaupt wel mogelijk met twee verschillende Bluetooth-signalen.
3. Hoedenplank. Deze rammelt als een dolle. Ik heb niet kunnen achterhalen waar het aan ligt. Zijn er mensen met dezelfde ervaringen?
4. Start en Stop. Heeft het nog nooit gedaan. Wellicht vanwege het weer?
5. Stoelverwarming. Ik heb lederen stoelen maar geen stoelverwarming. Was stoelverwarming een losstaande optie? Is de stoelverwarming wel voorbereid in de stoel?
6. Hebben jullie nog leuke tips voor accessoires/optische tuning? Dit is de eerste auto waar ik geen lichtmetaal onder heb. De cloverwielen vind ik erg mooi maar ook erg duur. Heeft iemand nog goedkope adresjes?

Bedankt alvast voor alle reacties

GR
Robert

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 december 2016 10:30 PM
  [ # 1 ]

Welkom op Citroën-Forum.nl! Kijk voor je eerste vraag eens in het Compleet overzicht navigatiesystemen Citroën en DS.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
voorheteersteencitroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-12-2016

Gepost: 22 december 2016 10:37 PM
  [ # 2 ]

€ 150,- voor een kaartupdate????

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 december 2016 10:45 PM
  [ # 3 ]

Op Citroën-Forum.nl respecteren we het auteursrecht en bespreken we alleen de legale aanschaf van kaartmateriaal.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
voorheteersteencitroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-12-2016

Gepost: 23 december 2016 06:39 AM
  [ # 4 ]

Oh maar dat is prima hoor. Ik schrok alleen van de prijs. Voor dat geld heb ik een beter werkende Tom Tom.

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 23 december 2016 12:40 PM
  [ # 5 ]

Start/stop moet je aan veel voorwaarden voldoen.
-Auto op bedrijfstemperatuur
-Accuspanning ruim op pijl
-Snelheid onder 20 km/h
-Versnelling in “vrij”
-Gordel om
-Deuren dicht
En volgens mij moet de buitentemperatuur ook nog boven de 5 graden zijn. Als dit niet zo is, werkt mijn start/stop in ieder geval niet.

Voor originele en leuke accesoires kun je eens kijken op Original Carparts. Niet heel goedkoop, maar heeft wel een groot assortiment.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 23 december 2016 12:42 PM
  [ # 6 ]

En muziek streamen kan bij mij wel. Op het uiteinde van de stuurbediening voor de radio drukken, meerdere malen, totdat je de telefoon in beeld hebt. Je moet dit, dacht ik, wel “aan” zetten in de voorkeuren van de radio. Dat kan via het menu, Bluetoothopties.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 803
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 23 december 2016 02:41 PM
  [ # 7 ]
RuudR schreef:

Start/stop moet je aan veel voorwaarden voldoen.
-Auto op bedrijfstemperatuur
-Accuspanning ruim op pijl
-Snelheid onder 20 km/h
-Versnelling in “vrij”
-Gordel om
-Deuren dicht
En volgens mij moet de buitentemperatuur ook nog boven de 5 graden zijn. Als dit niet zo is, werkt mijn start/stop in ieder geval niet.

Aanvullend:
- Start/stop systeem moet aan staan. Knopje links van het stuur, bijna niet te zien als je in rij positie zit.
- Versnelling in ‘vrij’ EN voet van de koppeling.
- In ieder geval geldend bij handbediende airco: In de ruitenstand werkt de start/stop ook niet.

Bij mij werkt hij nog steeds goed, voor mij al helemaal een automatisme. Laatst had ik een leenauto waarbij ook start/stop aanwezig was, maar veel irritanter. Deed het alleen als je helemaal stil stond, dus alle uitrollende meters voor een stoplicht pak je niet mee. En het starten ging met de gewone startmotor en dat is veel trager dan het C3 systeem waarbij de dynamo de motor een zwieper geeft. Het lukte mij om in deze leenauto te snel op te trekken waardoor ik de startende motor meteen weer smoorde / liet afslaan. Ik heb mijn C3 nog niet kunnen verslaan hierin.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
voorheteersteencitroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-12-2016

Gepost: 23 december 2016 09:08 PM
  [ # 8 ]

Bedankt voor de reacties. Ik betwijfel toch echt of muziek via Bluetooth mogelijk is. Waren we Gwen twee varianten? 1 met Bluetooth telefoneren en aux en 1 met Bluetooth streamen en USB? Wat heb jij RuudR?

Eco staat wel aan. Maar ik denk dat ik niet echt ideale omstandigheden heb gehad. Ik moet zeggen dat elk merk en model anders werkt. De ene gaat heel makkelijk uit, de andere alleen in de meest perfecte omstandigheden.

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 24 december 2016 10:20 AM
  [ # 9 ]

Ik heb zo uit mijn hoofd geen idee wat ik allemaal heb. Snufjes die ik eigenlijk nooit gebruik, behalve te carkit-functie. Volgens mij heb ik tussen de voorstoelen zowel een USB- als een AUX-aansluiting zitten. Het streamen gaat weleens “per ongeluk”, doordat ik niet kijk op welke knop ik druk, tijdens het rijden. Ik selecteer dan ineeens de telefoon voor muziek. Mijn radio heeft overigens GEEN navi. Dat is ook iets waar ik geen behoefte aan heb. Ik heb een ouderwetse, losse TomTom en navi op mijn telefoon.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
voorheteersteencitroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-12-2016

Gepost: 28 december 2016 09:38 PM
  [ # 10 ]

Iemand ervaring met het demonteren van de spiegelkappen?

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 28 december 2016 10:00 PM
  [ # 11 ]

Nog even over het muziekstreamen via de carkit,dit gaat perfect en best mooie kwaliteit ook nog. Ik luister bijna niet anders.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
voorheteersteencitroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-12-2016

Gepost: 07 januari 2017 10:58 PM
  [ # 12 ]

Het streamen gaat hem niet worden vrees ik. Wel balen want dat was toch wel 1 van mijn eisen tijdens mijn zoektocht naar een andere auto. Liever muziek streamen via BT dan handsfree bellen. Maar goed, het is niet anders.

Spiegelkappen laat ik maar even zitten. Voor een tientje heb ik nagelnieuwe zwarte kappen gekocht. Demonteren met deze temperaturen lijkt me niet handig. Ik vrees dat de boel snel breekt.

Nog een vraagje over het RNEG-systeem. Het systeem springt nadat je iets hebt gebruikt altijd weer terug naar hetzelfde beginscherm. Aanvankelijk was dat de navigatie. Daarna sprong het systeem steeds terug naar de Radio bij geen gebruik. En sinds kort is jet default scherm het brandstofverbruik. Ik vermoed dat er bepaalde logica zit in het weergeven van het standaard scherm. Weet iemand hoe dit werkt?

En nog een vraagje over de navi. Volgens mij moet het systeem automatisch kunnen switchen tussen dagstand en nachtstand (licht of donker beeld). Dit zijn in ieder geval opties in de instellingen. Echter werkt het bij mij niet. Hij blijft ook in het donker lichte kaarten tonen. Iemand ervaring met dit probleem?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook