3 van de 62
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
IvH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 04-01-2017

Gepost: 05 januari 2017 01:28 PM
  [ # 31 ]

Goedemiddag

Mijn eerste schrijven op dit forum.

Sinds 8 december een C4 Grand Picasso Business rijder.
Vanuit mijn zijde even een vraag over de navigatie kaart update.
Mijn auto is voorzien van een 3D Connect Nav Citroën systeem.
met TomTom ondersteuning.
Auto is afgelopen maandag terug geweest naar de dealer voor een kaart update.

Ik kan wel zien in de bakground dat er een versie verandering is geweest maar de datum van het bestand is hetzelfde.

Schrijver JX van 09-12-2016 gaf aan dat hij een update heeft met de situatie wijzigingen op de A1 rond om Diemen.
In mijn scherm zie ik helaas deze veranderingen niet.

JX kunt u mij helpen met een aangeven welke versie u heeft en van welke datum.

Afbeelding Bijlagen
systeemoverzicht_C4.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
JX
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 09-12-2016

Gepost: 08 januari 2017 09:16 AM
  [ # 32 ]

Beste IVH,

Inmiddels een maand en heel wat kilometers verder en ook al eens via de A1 gereden, helaas moet ik ook constateren dat de wijzigingen op de A1 zijn nog niet helemaal zijn doorgevoerd, de verlegde rijbanen kloppen nog niet met de nieuwe situatie, nu draai ik ook tomtom op mijn telefoon (omdat citroen niet de max. snelheden weergeeft en ik voor mijn werk nogal eens op onbekende wegen rijd, hopelijk fiksen ze dit nog eens..) en deze heeft afgelopen maand een kaartupdate gehad waar de oude en nieuwe situatie op staan dus hopelijk met de volgende OHbeurt wordt dit gelijkgetrokken.

Profiel  
 
Gepost: 13 januari 2017 09:31 PM
  [ # 33 ]

Maximale snelheden worden aangegeven als je de speedzones toevoegt.

Profiel  
 
JX
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 09-12-2016

Gepost: 18 januari 2017 08:59 PM
  [ # 34 ]

Die ben ik nog nergens tegengekomen in de instellingen, waar kan ik deze vinden (ter info: ik heb geen pack safety)

Profiel  
 
Bijenman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 20-12-2016

Gepost: 01 februari 2017 05:08 PM
  [ # 35 ]

Ik rijd sinds de kerstdagen 2016 in een nieuwe grande C4 Picasso 1.6 Hdi. Het navigatiesysteem gebruikt TomTom. Hiervoor is ook door Citroën een driejarig abonnement afgesloten voor het ontvangen van verkeersinformatie (files etc.) en detectie van flitspalen, mobiele camera’s etc. Echter deze opties werken niet. Ook is geen instructieboekje voor dit connect nav systeem meegeleverd bij mijn nieuwe auto. Mijn dealer kan mij niet verder helpen. Wel sta ik nu dagelijks in de file omdat de verkeersinfo module niet werkt. Hebben meer berijders ook deze vervelende ervaring?

Profiel  
 
JX
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 09-12-2016

Gepost: 16 februari 2017 09:16 PM
  [ # 36 ]

Ik heb geen abonnement voor de flitspalen, maar als je rechtsonderin je scherm TMC hebt staan dan ontvang je nog geen verkeersinformatie van TomTom (tomtom traffic), naast de nodige papieren ondertekenen moet je ook een instelling aanzetten m.b.t. het delen van je positie anders ontvang je ook niets (geven en nemen zeg maar, helaas kan ik nu even niet nakijken welke instelling dit precies is).
Flitspalen etc. heb ik niet aangeschaft voor de connectnav maar wel op mijn mobiel, ik neem aan dat deze bij connectnav ook aan de rechterkant op je routelijn zichtbaar wordt. (TomTom traffic werkt erg goed moet ik zeggen, al diverse keren een betere route gekregen, de melding van mobiele flitsers valt echter tegen, gebruik hiervoor liever flitsnav, is nog gratis ook).

Profiel  
 
Bijenman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 20-12-2016

Gepost: 18 februari 2017 12:46 PM
  [ # 37 ]

Mijn connect nav werkt nu. Ik had inderdaad de functie ” versturen van gegevens toestaan” niet aangevinkt. Nu nog de flitspalen etc. Ik ben er nog niet uit of deze functie nu wel of niet in het abonnement zit van mijn contract Pack Citroën Connect Nav. Weet iemand dit?

Profiel  
 
proempiet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 18-02-2017

Gepost: 19 februari 2017 08:32 PM
  [ # 38 ]

Heb mijn Connect NAV laten updaten naar 21.04.62.52 nu heb ik ook Android Auto op de radio.

Tevens de kaarten laten update naar 3.0.1

Beide update moeten door de garage worden gedaan. Ze moeten inloggen op de citroen site met het chasis nummer van de auto, dan kunnen ze beide updates downloaden en een key file die bij je eigen auto hoort. Dan is men een Windows programma nodig om de update met de key file op een stick te zetten.

De updates duren allebei zo’n 30 minuten.

Profiel  
 
happynl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 16-03-2015

Gepost: 03 maart 2017 12:12 AM
  [ # 39 ]

Kan iemand mij uitleggen waar dit voor dient en welke snelheden ingevoerd moet worden

Afbeelding Bijlagen
20170301_131401_type_waarschuwing_(Kopie).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Bakers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 04-01-2017

Gepost: 20 maart 2017 10:06 AM
  [ # 40 ]

Dag iedereen,

Weet iemand hoe de kaarten van de GPs installatie kunnen aangevuld of upgedate worden aub?
Bij map citroen kan je kiezen tot picasso c4 2013, 2016 kan je niet kiezen.

Bedankt bij voorbaat voor de hulp

Profiel  
 
proempiet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 18-02-2017

Gepost: 16 april 2017 02:45 PM
  [ # 41 ]

Zelf updaten van de Firmware en kaarten op de Connect Nav

!!!Disclaimer!!! Het onderstaande doe je op eigen risico als het mis gaat het je een defecte Connect Nav.

Tip gebruik googletranslate als je Frans niet goed beheerst.

Ga naar de Franse MyCitroen site https://mycitroen-fr.citroen.com
Log hier in met je MyCitroen inlog code, heb je die niet maak er dan eentje aan (kun je ook doen op Nederlandse site https://mycitroen-nl.citroen.com en meld je auto dan aan met de VIN code (staat achter de voorruit)).

Op de Franse site heb je dan de menuoptie “MON VEHICLE” en daar onder zit weer “MISE A JOUR CONNECT NAV”. Als je daarop klikt kom je op een pagina waarop je een licence key, de kaarten en de firmware update kunt downloaden.

Na het downloaden neem je een USB stick (ik heb een 16GB gebruikt) en formateer deze als FAT32.
Maak dan een directory aan met de naam “licence” en kopieer daar de gedownloade licence bestand in (deze is per auto verschillend).
Open dan de firmware *.rar bested (hiervoor kun je http://www.7zip.org gebruiken) en pak alle bestanden uit in de root van de USB stick.

Start nu de auto en laat deze tijdens het updaten draaien. Stop de USB stick in de Connect Nav en als het goed is gaat de update beginnen. De update duurt ogeveer 25 minuten.

Gooi daarna alle bestaden op de map “licence” na van de USB stick en pak nu de kaarten uit op de USB stick en herhaal de update stap.

Profiel  
 
wimend
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 20-06-2006

- C5 aircross
Gepost: 01 mei 2017 08:09 AM
  [ # 42 ]

SW gelukt, Kaarten lukt me niet, hij herkent de inhoud v/d USB-stick niet (geen media op de usb)
geregistreerd op Belgische site, ingelogd op de Franse, alle gegevens (vin, enz klopt).
uitgevoerd zoals hier beschreven (apart).
uitgevoerd zoals op de Franse Site (gelijktijdig)
Wie kan mij helpen?

THX
wimend

Profiel  
 
nhe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 03-05-2017

Gepost: 04 mei 2017 07:57 AM
  [ # 43 ]

Ik had hetzelfde probleem: firmware update ging goed maar de kaartupdate werd gewoon niet gezien. Bij mij werd het veroorzaakt doordat de auto af fabriek kaart versie 2 had en ik probeerde te upgraden naar versie 4. Eerst upgraden naar versie 3 en dan naar versie 4 werkte bij mij wel.
De “licence” folder en file zijn niet nodig voor de kaart updates.

Profiel  
 
wimend
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 20-06-2006

- C5 aircross
Gepost: 04 mei 2017 04:45 PM
  [ # 44 ]

Gelukt


THX:smt038

Profiel  
 
wimend
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 20-06-2006

- C5 aircross
Gepost: 04 mei 2017 04:46 PM
  [ # 45 ]

nu nog manueel de flitsers zou fantastisch zijn.

Profiel  
 
 
3 van de 62
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook