Multifunctionele display defect C4 Coupé
Xantiaan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 19-03-2007

Gepost: 15 januari 2017 01:42 PM

Ik kwam hier eerst voor mijn Xantia Activa 2.0 Turbo, maar deze is al geruime tijd geleden verkocht en ik ben sinds vorige week zaterdag in het bezit van een Citroen C4 Coupé image 1.6 16V met climate control van januari 2007. Gekocht van de eerste eigenaar. Kmstand 165000. Boekjes niet aanwezig. Maar ik heb alle onderhoudsgeschiedenis in Excel doorgestuurd gekregen van de Citroen dealer waar deze altijd in onderhoud is geweest (van Schie) dus dat is zeer netjes van deze dealer. Distributieriem was al vervangen bij 122.000km. Hij heeft nu een kleine beurt nodig maar ik breng hem binnenkort naar mijn eigen dealer (BOZ) voor een grote beurt.

Tijdens de proefrit merkte ik al dat het multifunctionele display niet meer goed werkte; de tekens worden half, of helemaal niet, weergegeven. Nu ben ik op zoek naar een goed werkend tweedehands display. Ik heb ook chinese displays gezien met veel functies voor maar een paar tientjes, maar ik ga toch liever voor origineel spul.

Ik heb nu het simpele “A”-display zoals ik heb begrepen na het doorspitten van het forum en de rest van het internet.

Er is blijkbaar ook een luxere variant, het “C”-display.

Het typenummer van A = 9659062780
Het typenummer van C = 9657882880

Ook kwam ik een display tegen van bouwjaar 2008 met wéér een ander typenummer: 9665614780 (bluetooth)

Welk scherm is plug & play voor mijn C4 Coupé? Alles moet gewoon werken en het moet er netjes uitzien.
Wie kan mij adviseren over het display wat ik het beste kan nemen, en welk typenummer hoort hier dan bij?

Ik heb het volgende scherm gevonden op Ebay, past dit scherm zonder problemen? Of is er een beter alternatief??

http://www.ebay.com/itm/Peugeot-407-display-screen-RD4-radio-LCD-Multi-function-clock-dash-Brand-New-/152198374039?hash=item236fbae297:g:pEcAAOSwtnpXkf-T&vxp=mtr

Alvast bedankt!
Groetjes, Martijn

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 15 januari 2017 03:28 PM
  [ # 1 ]

Bijna een jaar geleden was er iemand met een soortgelijk probleem.
Hopelijk heb je iets aan dit topic:

multifunctioneel scherm

volgens mij lijkt het scherm wat hij gebruikte aardig op dat van jou ebay linkje (maar dan nog goedkoper…).

 

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
Xantiaan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 19-03-2007

Gepost: 15 januari 2017 03:37 PM
  [ # 2 ]

edit mod: citaat van het direct voorafgaande bericht gtewist

Ja dat topic was ik ook al tegengekomen, maar ik ben niet zo gek op die nagemaakte chinese rommel. Het kan best goed werken hoor, maar als het na een half jaartje weer kapot gaat dan blijf je bestellen en 5 weken wachten op dat spul uit China, en als ik de reviews lees word er heel vaak wel betaald voor het product, maar er word niet geleverd. daar heb ik geen zin in. Dan maar wat minder functie’s, als het maar gewoon goed werkt en origineel is.

Die link die ik heb gegeven van ebay, dat is een origineel product uit Frankrijk, en ook splinternieuw. Oké, dan betaal je wat meer maar dan weet je dat het origineel goed spul is. Ik weet alleen nog niet of het in mijn C4 past. Of is alles gewoon uitwisselbaar ongeacht het type?

In ieder geval toch bedankt voor je reactie!

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 15 januari 2017 04:20 PM
  [ # 3 ]

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit soort elektronica nog echt in Frankrijk geproduceerd word maar je weet maar nooit, misschien gebeurt dat nog.
Bij mij is alles wat ik ooit in China besteld heb ook daadwerkelijk geleverd. Maar dit staat verder los van jou probleem natuurlijk. En om eerlijk te zijn zou ik zelf zoiets ook niet in China kopen.

Als ik het part number uit die ebay advertentie google vind ik vooral die zelfde advertentie en die zelfde foto’s… Dat lijkt me wat vreemd want als het echt een origineel nummer is verwacht ik daar toch veel meer van te vinden.


Ik denk dat ik zelf zou bellen naar Bart Ebben of De Vos en een gebruikte originele zou proberen te vinden voor een redelijke prijs. Zij weten ook vast wel wat er wel en niet werkt in combinatie met jou auto.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
Xantiaan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 19-03-2007

Gepost: 15 januari 2017 05:43 PM
  [ # 4 ]

ja daar heb je ook wel een punt, het is ook wel vreemd dat er geen andere advertenties worden getoond na invoer van datzelfde nummer.

Ik heb even gekeken via de onderdelenlijn, en ik kwam uit op deze advertentie:

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/kenteken/84trjd/modeltype/27579/onderdeel/display-interieur/onderdeelid/2706212/

Mijn C4 is van 2007, en dit display ook. Dat zal wel moeten passen, het is zowiezo geen A-display want het nummer is anders. Ik zal ze wel ff bellen morgen. Die sloopbedrijven weten dat meestal wel.

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 15 januari 2017 06:21 PM
  [ # 5 ]

Snuverink lijkt mij ook zo’n soort bedrijf inderdaad.

Dit display is gemaakt door Borg, er zijn er ook van Johnson (zoals bij jou ebay advertentie stond) Volgens een topic op het 307 forum zijn die beter… 307forum

Het nummer wat jij opgaf voor het ‘C’ scherm lijkt mij correct trouwens en dat schijnt inderdaad plug and play te zijn als je eerder een ‘A’ had.

Kijk ook hier anders even:
c4owners.org forum

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 januari 2017 06:27 PM
  [ # 6 ]

Check even dit topic op de C5 club: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=18410
Daar staat een link naar een Chinese verkoper, die displays zouden goed moeten zijn, hooguit inleren voor de juiste opties.
Verschil in nummers is puur de software in het display, kwestie van de juiste er in zetten met een Lexia.
Ik heb er nu 2 besteld, binnenkort mee aan de slag als proef of het wat is en allemaal in te leren is met een Lexia.

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 15 januari 2017 07:02 PM
  [ # 7 ]

Inderdaad een interessante link! Ben benieuwd of het met de taal gaat lukken. Ik word zelf graag in het Nederlands aangesproken door mijn auto Wink

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 januari 2017 07:09 PM
  [ # 8 ]

Als het goed is, komen de displays komende week binnen.
Ik heb wel wat ideeen om het in het NL te krijgen, zou officieel niet kunnen.
Hou dat topic in de gaten zou ik zeggen Wink

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 15 januari 2017 07:22 PM
  [ # 9 ]

Ik volg het C5 forum sowieso al wel (geen idee waarom, misschien is het een voorbode?) dit topic had ik even gemist maar hou ik zeker in de gaten.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
Xantiaan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 19-03-2007

Gepost: 15 januari 2017 08:27 PM
  [ # 10 ]

Inderdaad veel interessant leesvoer Smile

Nu ben ik toch wel geinteresseerd geraakt in dat chinese scherm, bijna iedereen die feedback heeft gegeven na ontvangst is toch wel positief over het scherm. Tegenwoordig werkt alles steeds meer in het Engels dus daar heb ik geen moeite mee, en mijn C4 is ook geen nieuwe auto, volgend jaar hebben we waarschijnlijk toch weer iets anders Laughing dus waarom dan niet zo’n goedkoop scherm uitproberen, baat het niet dan schaadt het niet voor dit geld..wel jammer dat de kleur van het scherm geel is, maar ook dat is geen ramp.

33 euro en 71 cent is toch een prikkie. Alleen moet je zolang wachten op de levering, maar ik las dat ze snellere koeriers hebben ingezet.

Toch wacht ik nog heel ff en kijk ik nog even rond of ik niet iets anders sneller kan regelen voor een redelijk lage prijs mét Nederlandse taal en dat ik het direct in huis kan krijgen. Maar lukt dat niet dan is dit een mooi alternatief.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 15 januari 2017 10:42 PM
  [ # 11 ]

Snuverink zit bij m’n werk om de hoek, prima tent. Ben er niet meer geweest sinds ik de ZX ingeruild heb voor een C4 anderhalf jaar geleden, maar ben er altijd goed geholpen.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 januari 2017 11:50 PM
  [ # 12 ]
Xantiaan schreef:

33 euro en 71 cent is toch een prikkie. Alleen moet je zolang wachten op de levering, maar ik las dat ze snellere koeriers hebben ingezet.

Is inderdaad geen geld, daarom heb ik er 2 besteld, kan ik er 1 verzieken in het ergste geval Smile
Officieel zou je de talen niet kunnen veranderen, zelfs niet met een Lexia.
Ik heb een idee waarmee ik denk de NL taal er in te krijgen, is alleen geen officiele methode Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook