Stappenmotor c2 1.6 16v vts
dimi pk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 22-12-2016

Gepost: 18 januari 2017 07:31 PM

Hallo, iemand die weet of er in mijn c2 16 16v vts een stappenmotor zit of dat de nullast geregeld wordt via gasklep?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 januari 2017 07:38 PM
  [ # 1 ]

Geen stappenmotor, maar een elektrisch gestuurde gasklep bij een TU5JP4S.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
dimi pk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 22-12-2016

Gepost: 18 januari 2017 07:55 PM
  [ # 2 ]
René Jongejan schreef:

Geen stappenmotor, maar een elektrisch gestuurde gasklep bij een TU5JP4S.

Dank u voor uw antwoord.
Ik heb tevens een probleem met het toerental. Bij het optrekken en na schakelen op 6000toeren blijven de toeren wat in de hoogte hangen. Zeer ambetant want heeft loeiend geluid. Zou dit mujn gasjlep kunnen zijn? Heb deze al gereinigd maar geeft geen verschil…

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 januari 2017 07:57 PM
  [ # 3 ]

Wat heb je gereinigd, de klep aan de binnenzijde?
En waarmee, remmenreiniger o.i.d.?
Ook de klepaslagering gesmeerd naderhand?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
dimi pk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 22-12-2016

Gepost: 18 januari 2017 07:59 PM
  [ # 4 ]
René Jongejan schreef:

Wat heb je gereinigd, de klep aan de binnenzijde?
En waarmee, remmenreiniger o.i.d.?
Ook de klepaslagering gesmeerd naderhand?

Ja, alles gereinigd en aslagerkes ingespoten met wd40.

Profiel  
 
dimi pk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 22-12-2016

Gepost: 18 januari 2017 08:05 PM
  [ # 5 ]
dimi pk schreef:
René Jongejan schreef:

Wat heb je gereinigd, de klep aan de binnenzijde?
En waarmee, remmenreiniger o.i.d.?
Ook de klepaslagering gesmeerd naderhand?

Ja, alles gereinigd en aslagerkes ingespoten met wd40.[/quote
Is dure grap om eens een andere te monteren.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 januari 2017 08:10 PM
  [ # 6 ]

De heren moderators stellen het niet op prijs als je steeds het vorige bericht quote, dit kost onnodig data.

Een dealer kan overigens de aansturing van de gasklep controleren/simuleren en daarmee dus de al of niet goede werking.
Altijd goedkoper dan een nieuwe/andere.

Naar mijn mening heb je toch wel een behoorlijk stevige rijstijl met dat doortrekken tot het maximum toerental.
Is niet echt levensduurverlengend voor de motor.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Thym#99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 09-10-2016

- BX 14 Basis
Gepost: 18 januari 2017 08:57 PM
  [ # 7 ]

Beter gebruik je geen WD-40 voor het smeren van lagers of andere componenten die onder hoge last, temperatuur en snelheden functioneren, zoals de fabrikant in eerste instantie aangeeft is het een vet- en vochtverdrijvend middel. Het vet dat nog in het lager aanwezig is wordt met gebruik van WD-40 voor het overgrote deel verwijderd. Het is vooral bedoeld om corrosie tegen te gaan. Er zijn al hele boekwerken geschreven over de wel of niet smerende werking ervan, een paar jaar geleden heeft de GTÜ nog grootschalig onderzoek gedaan naar de werking van meerdere multisprays en smeermiddelen in spuitbussen, daar kwam WD-40 als een van de slechtst(e)(smerende) uit. Tegenwoordig zijn er veel beter doordachte smeermiddelen (kosten wel wat meer), zo heeft Innotec een hele waslijst aan verschillende soorten. Zelf neem ik de door WD-40 beweerde “vijfvoudige werking” met een hele grote korrel zout Wink .

“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering Laughing

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook