Radio functioneert niet meer
Robwest
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 20-01-2017

Gepost: 20 januari 2017 12:06 PM

Beste mensen,

Ik kijk al een tijdje rond op dit forum en heb me nu dus aangemeld.Smile Ik ben Rob en ben trotse bezitter van een DS3 So-Chic uit 2011. Ik ben erg tevreden over deze mooie auto en hij doet het perfect, totdat me gisterochtend het volgende gebeurde:

Na het krabben van de ruit startte ik de auto. Vervolgens wilde ik muziek opzetten maar de radio deed het niet meer. Ik dacht eerst dat alleen de hendelbediening het niet meer deed, maar ook de radio zelf reageert bijna niet meer. Alleen de knoppen menu, dark, uitwerpen cd en drukken op de volumeknop(dus niet draaien) doen het nog. Waar ik eerst op de volumeknop drukte om de radio uit te zetten, wisselt hij nu tussen telefoon of aux.(compleet andere functie dus) Verder doet geen enkele knop het, doet ook de bluetooth-muziekverbinding doet het niet en van de radio laat hij ook geen zenders zien. Ook bij het invoeren van een cd reageert de radio niet.

Het gekke is dat als ik gebeld word, ik gewoon op kan nemen en het gesprek net zo zuiver is als voorheen.
Ook viel mij op dat in het menu het meest linker icoon (radio-instellingen) is geblurrd. Ik heb de zekeringen onder het stuur al gecheckt, deze zijn nog goed.

Wie heeft een idee wat hier aan de hand is?

Ik hoor het graag!

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 21 januari 2017 10:12 AM
  [ # 1 ]

misschien een neveneffect van de kou?? radio’s willen nog wel eens raar doen met kou en dus weinig doen totdat er weer voldoende temperatuur is,hetzelfde geld voor extreme warmte,dan schakelt een radio zichzelf ook nog wel eens uit,pur ter preventie van ergere schade door de warmte.ik zou eerst eens de auto goed opstoken met de kachel en dan eens kijken wat er dan gebeurt.

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
Robwest
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 20-01-2017

Gepost: 23 januari 2017 06:59 PM
  [ # 2 ]

Beste ray78, bedankt voor je reactie!

Ik had het liefst hier niets geplaatst omdat ik mezelf wel voor mijn kop kan slaan, maargoed, het is wel zo netjes om te reageren en misschien heeft iemand die dezelfde bijzondere actie als ik maakt, er ook nog wat aan!

Vandaag pakte ik mijn auto en probeerde het nogmaals, voordat ik naar de dealer zou rijden. Ik zat tijdens het rijden wat te spelen en hé! Radio!

Wat bleek.

Ik had mijn radio voorheen nog nooit uitgezet aangezien ik de auto nu 3 weken heb. Hierdoor wist ik niet dat als je je radio uitzet door de volumeknop in te drukken, het display niet uit gaat o.i.d.  Als je vervolgens de source knop, volumeknop, of alle andere knoppen indrukt, dan doet uiteraard niets het. (zoals ik beschreef bij het probleem)

Als je vervolgens weer op de volumeknop drukt, kwam hij uiteraard weer op aux. (en dus is hij eigenlijk weer aangegaan).
Ik heb vervolgens tot vandaag niet op source gedrukt terwijl hij op aux stond.

Samenvatting: Beetje dom, maar ik weet nu wel dat het me niet meer gebeurt!

Met vriendelijke groet,

Rob

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 24 januari 2017 08:50 AM
  [ # 3 ]

kijk aan,opgelost! inderdaad kan je,je zelf wel eens voor je kop slaan voor zo iets simpels,maar al doende leert men toch?

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook