17 van de 17
« Eerste  < Vorige 15 16 17
   
DS van giel
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 16 november 2012 09:07 PM
  [ # 241 ]

niet aan gedacht, dat is natuurlijk ook een optie. Het kan dus geen last om zo te rijden.

Overigens heb ik een stalen dak.

bedankt

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 25 april 2013 08:22 AM
  [ # 242 ]

Goedemorgen,

net een berichtje gehad van Revrok wbt vrijstelling wegenbelasting.Zie onderstaande link:
http://www.autovandaag.nl/autonieuws/8630/belastingvoordeel-oldtimers-blijft-maar-wordt-beperkt/

Kan iemand vertellen vanaf wanneer dit ingaat? Ik kan dit namelijk niet uit het stuk opmaken.

Dit zal wel wat gevolgen hebben voor de oldtimer liefhebbers en ook een aantal ds rijders onder ons.

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 25 april 2013 08:25 AM
  [ # 243 ]

Elders op dit forum loopt een draadje met 2000 bijdragen of zoiets…


http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/187727/P1920/#1733908


Is nog in behandeling op dit moment, maar bedoeling is invoeren per 1.1.2014.

knuffel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 25 april 2013 08:28 AM
  [ # 244 ]

Dat is naar, op mijn kentekenbewijs staat: datum eerste toelating: 30/06/1974.

Nu maar op zoek naar een ds van voor 1/1/1974 en de ff knutselen.

giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 25 april 2013 08:31 AM
  [ # 245 ]

@Giel:

Je schorst na de zomer van 2013 (oude regels) tot juli 2014, dan heb je mooi de tijd weer eens wat op te knappen?

knuffel

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 26 april 2013 01:51 PM
  [ # 246 ]
giel schreef:

Dat is naar, op mijn kentekenbewijs staat: datum eerste toelating: 30/06/1974.

Voor mij ook naar, eerste toelating 26/06/1974, en dan ook nog op lpg….

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 26 april 2013 01:57 PM
  [ # 247 ]

op zich valt het wel mee. Een kwartaal de volle mep (lpg) en vervolgens vrijstelling in juli als ik de berichten in het subforum diversen goed heb gelezen.

Gelukkig maar, heb net enorm veel besteed aan de auto en ben niet van plan deze ooit weg te doen.

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 06 februari 2017 06:18 AM
  [ # 248 ]


bovenstaande link geeft een mooi beeld van het ontstaan van de liefde voor de ds voor mij. Ik kan mij het beeld van de heer en meester(es) op de baan nog levendig voor de geest halen. Crossteam onderbroek was bekent en berucht en wonnen met regelmaat. Leuk is dat, dat ik met het 50-jarig bestaan van de ds, tezamen met een paar van deze coureurs naar Parijs ging.

leuke beelden!

gr giel

 

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 06 februari 2017 11:20 AM
  [ # 249 ]

haha, geweldig beeldmateriaal

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 07 februari 2017 07:57 PM
  [ # 250 ]

Ben van plan om een DS/ID te kopen om op te knappen, een exemplaar in concoursstaat gaat boven mijn budget .Krijg dan wel gemengde gevoelens als ik zie hoe er in het verleden met het zeg maar nu erfgoed is omgegaan.
Er hadden volgens mij nu heel wat meer DS/ID modellen bewaard gebleven kunnen zijn. Dat gaat natuurlijk voor heel veel auto’s uit die tijd op, als zeg maar de koppeling of uitlaat slecht was ging zo’n auto naar de sloop,verder hebben veel auto’s toen de verplichte APK keuring werd ingevoerd hun weg naar de autocross of sloop gevonden.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 februari 2017 09:05 PM
  [ # 251 ]

Dit is dan ineens een vraag wie mij te binnen schiet….
Wat is of beter gezegd is; welk jaar plus minus is eigenlijk de ommekeer geweest in de waarde van de DS.
Dus nieuwwaarde. Handels waarde jaren 80 sloopwaarde en tegenwoordig natuurlijk weer handels waarde en .....een goed gerestaureerd exemplaar.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 07 februari 2017 09:42 PM
  [ # 252 ]

Heb nog niet eerder een DS/ID gehad, maar kocht in de beginjaren’80 een GS voor 400,00 gulden welke ik ter reparatie bij Ton v Soest aanbracht,terwijl wij in het kantoor zaten was er echter een koper op het terrein voor mijn GS .Deze werd gelijk door Ton doorgeruild en heb toen mijn eerste CX aangeschaft oer CX zonder Diravi of electrische ramen prijs was ongeveer 1700 gulden voor een CX uit mei 1975 erg zeldzame kleur Vert Guérande donkergroen kleurnummer AC 530 .Dat waren de prijzen voor een GS of CX in die dagen in de handel.Bij de Citroen dealers lagen de verkoop prijzen natuurlijk wel hoger.Maar zeg maar na 5 jaar een kwart van de nieuwwaarde of zelfs minder.
Zou nu ook wel graag een DS/ID vinden in redelijke staat voor de nieuwprijs in 1970 of eerder.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 08 februari 2017 07:39 AM
  [ # 253 ]

Ik denk, dat mede door het crossen met deze auto’s de prijs is gestegen. Vergeet niet dat de meeste auto’s die tijd zo’n 100.000 km meegingen en vaak eerder al af waren. Al was de ds misschien een verhaal apart….

Ook de roestduivel deed die tijd flink om zich heen bijten.

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
 
17 van de 17
« Eerste  < Vorige 15 16 17
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook