3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
De Vergeten Majesteit
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 februari 2017 10:56 PM
  [ # 31 ]

Op Autoblog trof ik een interieurfoto van wat - na wat zoekwerk - de Masarati Medici II bleek te zijn. En wat schetst mijn verbazing: stuur uit de SM! Hoe zit dát dan weer? Want dit studiemodel van Italdesign is uit 1976. Hadden ze nog een stuurwiel rondslingeren of zit er meer achter?

De blog ging overigens over Italiaans ontworpen auto’s en hoe die met wat vrouwelijk schoon in beeld gebracht werden Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 februari 2017 11:16 PM
  [ # 32 ]

Zo te zien komt de hele stuurkolom uit een sm/Merak.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 februari 2017 11:52 AM
  [ # 33 ]

Eens. De steeltjes zijn in ieder geval van Citroën. Wanneer zijn ze eigenlijk aan die Medici II begonnen? Kan dat nog in het Citroën-tijdperk zijn?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 10 februari 2017 12:22 PM
  [ # 34 ]

IK heb wel eens begrepen dat Citroen Concours in de negentiger Jaren nog nieuwe SM stuurwielen

heeft laten maken bij Maserati in Italie.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 augustus 2019 09:31 AM
  [ # 35 ]

AM123*002, de eerste “productie” QPII is vorig jaar opgedoken in Barcelona. Nog meer interessants over de vergeten majesteit!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 augustus 2019 07:18 PM
  [ # 36 ]

Dit artikel levert wat inzicht op over het dashboard: de Quattroporte II zou uitgerust worden met een digitaal dashboard van Jaeger. Jaeger wilde minimaal 200 á 300 stuks leveren om dat tableau in productie te nemen en dat was, gezien de chaos rond Maserati en de levering van onderdelen door Citroën cq. het pas opgerichte PSA Peugeot Citroën, een beetje teveel van het goede. De dashboards werden herontworpen voor Maserati Merak SS klokken. AM123*004, de wit/beige QPII, is de enige die uitgeleverd is met het digitale dashboard, alle andere zijn van Merak klokken voorzien. 002 en 008 hebben ook een digitaal dashboard gehad, maar zijn voor de verkoop omgebouwd. De klokkenset had dus helemaal niets met de bestaande Citroën modellen te maken, maar was geheel voor de QPII ontworpen. Alleen de leverancier was de vertrouwde horlogemaker van Citroën.

Ook levert dit artikel op dat er officieel uiteindelijk 13 exemplaren van de Quattroporte II zijn gebouwd, buiten de zes koetswerken die Alessandro De Tomaso heeft laten verschroten vanwege een gebrek aan (Citroën-)onderdelen om ze af te bouwen. Dan moeten er dus in totaal in ieder geval 19 koetswerken zijn gebouwd. Daarvan zijn er momenteel 5 in rijdende conditie (002 in België, 004 en 008 in Frankrijk sinds 004 verhuisd is, 018 in Duitsland en 024 eveneens in België). Twee auto’s zijn betrokken bij een restauratie in Frankrijk: 020 en 032. De een dient als donor voor de ander, zodat het totaal op zes rijdende exemplaren zal komen. Er zijn dan nog zes Quattroporte II’s vermist: 012, 016, 022 en 038 die in Saudi-Arabië zijn geleverd, 034 die in Quatar is geleverd en 016 die in Spanje is geleverd. Dus wie weet kom je er nog eens een tegen in een heel stoffig schuurtje?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 augustus 2019 03:18 PM
  [ # 37 ]

ooit eens een Quatroporte zien staan te verstoffen op Corsica. Geen idee of dat een II was.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
kaereldegrootte
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 12 september 2019 11:01 PM
  [ # 38 ]

Interessant stuk, leuk om te zien dat de voethandrem een zeer bekend logo heeft als je de foto van het analoge dashboard bekijkt.

Zweven is leven

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook