Dag allemaal,
Sinds een week krijg ik allemaal storingen te zien als ik harder ga rijden dan 120 km/u.
Ik heb een Citroen C4 Picasso uit 2007, een 1.6 diesel met robot versnellingsbak.
De storingen zijn: Storing versnellingsbak, storing handrem, storing ABS, storing ESP
Nu heeft de garage de computer uitgelezen en daar komt een storing naar voren van de EGR-klep.
Volgens de garage kan dit de oorzaak zijn van alle andere storingen. Kan dat?
Na opnieuw starten en 1x handmatig schakelen en alle storingen zijn weer weg, totdat ik 120 km/u ga rijden.
Ik hoor graag jullie mening,
Groet,
Robert








Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- 2CV Special
- (Grand) C4 Picasso 1.6 thp Intensive
Het kan afhankelijk zijn met welke storing de auto start. Wij hadden een C4gp 2.0i. Die begon met een ABS/ESP-storing. Dat bleek, na lang en veel zoeken, de ABS-sensor rechts voor te zijn. In totaal hadden we iedere keer 13!!!! storingen, welke precies weet ik gelukkig niet meer. Maar nadat we een nieuwe ABS-sensor hadden geplaatst was alle ellende over. Onze auto ging ook in noodloop en schakelde dan niet meer verder dan de 3, met een maximum snelheid van 80! De sensor rechts voor schijnt vaker de boosdoener te zijn.
Zet maar weer in de agenda!!! Vierde weekend juni organiseren wij voor de 16de keer het Lindetreffen in Oldeholtpade!! Van 20 t.m. 22 juni 2025 zijn jullie weer welkom!!
Oke, dank voor je bericht.
Ik krijg ook inderdaad een ABS storing, dus het zou ook daar vandaan kunnen komen.
ABS-sensor vervangen is denk ik wel iets goedkoper en makkelijker dan de EGR-klep.
Gelukkig kan ik nog wel schakelen, door de auto even in de N te zetten, en dan weer in de A, dan schakelt deze automatisch naar de 6e versnelling. Maar handig is anders
Gr, Robert



Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 24-06-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Is je accu al doorgemeten? ik heb wel eens gelezen dat een accu die bijna gaat overlijden ook nogal eens een rits aan storingen ophoest



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
dit heb je heel goed martekie, als je heel veel storingen in eens krijgt, dan is dit in 80% het gevolg van de accu, eigenlijk moet je deze tegenwoordig preventief om de 3jaar vervangen, en geloof me dat is goedkoper dan, 1x een storing.
het probleem is dat mensen denken dat de accu stroom levert, ja om te starten, voor de rest werkt ie als buffer, van de dynamo.
Goedenavond,
Sinds 28 febr. heb ik vergelijkbare problemen, die begonnen met melding ABS ESP en de auto ging vervolgens langzamer rijden waarna de automaat niet meer werkte.
In sukkelgang naar de garage gereden. Foutcode meldde ABS sensor en die is in 2e instantie ook vervangen.
Vervolgens de ABS schijf/ring,, (geen idee hoe dat heet) toen de EGR klep vervangen, waarbij ook de 3 gloeispiralen en het luchtfilter aan vervanging toe waren.
We zijn nu 6 weken verder en de storing is helaas nog niet verholpen.
Ik zal morgen eens vragen of we de accu kunnen vervangen en dan een testrit maken…
wie weet is dat de oplossing.
Ik ben ook nieuwsgierig hoe het met Rolo20 is afgelopen, misschien dat hij/zij me kan bijpraten?
Alvast heel veel dank
Groet
Jakob
Beste Jacob,
Bij mij was uiteindelijk schoonmaken van de abs sensoren genoeg.
Dus had niets met de EGR te maken.
Als ik het zo lees is dat al geprobeerd.
Sorry dan kan ik je niet verder helpen.
Groet
Robert
ER rest me niets anders dan inruilen en snel vergeten.
bijna 2 jaar gereden in Citroen C4 Picasso…
jammer maar helaas














































Totaal aantal Berichten: 43355
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Huh? Als dat de conclusie van de garage is zou ik in ieder geval de garage inruilen voor een betere en niet de wagen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste