3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Citroën DS 21M Pallas
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 februari 2017 09:56 PM
  [ # 31 ]

Een originele DS 23 heeft een extra expansievaatje op het koelsysteem zoals bij de injecties.
Jammer dat je de pedalen niet kan zien, dan zie je direct of het een echte DS is.

Maar gezien de foto’s lijkt het iets van een DSuper.

Echter de RDW zegt dat het een DS 23 Pallas is, ik zie alleen Pallas leder en wieldoppen.
Erg mee oppassen, voor je het weet zit je met een omgekat chassis.

Wat Frank zegt, dan kan je het geld net zo goed in je eigen auto steken Wink

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 17 februari 2017 10:08 PM
  [ # 32 ]

Wat kunnen de gevolgen van zijn van een omgekat chassis.

Profiel  
 
JGA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 12-12-2009

- ID/DS DS20
Gepost: 18 februari 2017 12:30 AM
  [ # 33 ]

Er kan een andere motor ingelegd zijn. Deze (b)lijkt inderdaad geen 23 te zijn. Een pallas is het echter ook niet gezien de dorpelbekleding, deurbekleding en sierstrips.
Als het kenteken bij een DS 23 pallas hoort lijkt het dus dat dit kenteken nu is geplaatst op een DSuper. Het lijkt me niet voor de hand liggen dat je een orginele pallas ombouwt naar een DSuper.

auto’s:

DSuper5
DS 21 pallas
DS 21 IE H
DS 21 Break

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 februari 2017 07:22 AM
  [ # 34 ]
DS rijder schreef:

Wat kunnen de gevolgen van zijn van een omgekat chassis.

Als er bij een keuring blijkt dat ie is omgekat kan ie in beslag genomen worden…

Originaliteit bepaalt wel een groot deel van de waarde.
Er is kennelijk toch iets vreemds met deze auto.
Lijkt idd geen Pallas te zijn, geen pallas wasbordjes en ik zie ook geen aluminium dempingsscherm achter de motor.

De auto is in 81 ingevoerd.
Het kan natuurlijk een deels verpallaste DSuper zijn geweest. Keurmeester RDW ziet DS 23 op de kofferbak en schrijft dat op. Met pallas omdat een vorige auto dat ook had. Slordigheidsfoutje…
Kan ook een DS 23 zijn met een vervangen radiator.

Misschien is het gewoon een prima auto om in te rijden.
Als ie niet te ver weg staat zou je gewoon eens kunnen kijken.
En dan goed je ogen open houden.

 

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 18 februari 2017 09:29 AM
  [ # 35 ]

Ik zou een gewilde 68-er pallas niet zo snel weg doen… gewoon op laten lappen…

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 18 februari 2017 10:23 PM
  [ # 36 ]

Ik snap best wel dat jullie zeggen niet doenl, maar voor mij was het voorbij. Teveel werk te veel gedoe en de omstandigheden werkten ook niet mee. Dus de dame is verkocht. Er gaat vast wel weer een hydraulisch geveerde Citroen komen hoeft perse geen DS te zijn mag ook een CX zijn. Wordt vervolgd als het goed is.
Dus hier mag wel een slotje op.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook