1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
C4 Cactus op LPG
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 02 mei 2015 10:05 PM

Iemand al een cactus op LPG/autogas ?

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 02 mei 2015 11:01 PM
  [ # 1 ]

Op de Autorai stond Stichting Autogas Nederland met een voorbeeld Cactus. Maar die was nog niet volledig omgebouwd, ze waren de hem nog aan het ontwikkelen.

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 13 december 2016 08:01 PM
  [ # 2 ]

Ik heb ‘em net laten ombouwen op LPG. Rijden als de brandweer! Ik merk geen verschil met benzine. Behalve aan de pomp natuurlijk…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 december 2016 08:23 AM
  [ # 3 ]

Waar heb je dat systeem laten inbouwen en weet je ook welk merk ze hebben ingebouwd? Je hebt een 110 pk e-thp motor in je Cactus?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 14 december 2016 11:29 AM
  [ # 4 ]

Het is inderdaad een E-THP 110. De installatie is Prins, keurig ingebouwd bij Mesman in Son. Het is allemaal wat meer complex bij zo’n directe injectiemotor, zeker in vergelijk met mijn carbu-DS. Gas wordt dampvormig in het inlaatspruitstuk geïnjecteerd. Bij vollast geven de benzine-injectoren wat benzine bij. Zo heb ik het me laten vertellen. Bij vlagen een echte Bi-fuel dus. Dit is de eerste 110 driepitter met een Prins-installatie. De Cactus heeft vorige week een aantal dagen bij Prins op de rollenbank gestaan. De uitdraaien van die proeven had ik graag gehad, maar krijg ik helaas niet. Ik zal nog wat foto’s van de installatie maken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 december 2016 11:33 AM
  [ # 5 ]

Als echte LPG-fan ben ik erg benieuwd naar je ervaringen. Wil je die met ons blijven delen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 16 december 2016 08:59 PM
  [ # 6 ]

Tuurlijk, ik ben ook altijd al enthousiast over LPG. De eerste ervaringen zijn goed. Koude start op benzine en na zo’n halve kilometer gaat’ie op gas over. De herstart (S/S) gaat op gas. De tank (66ltr bruto) ligt in de reservewielkuip. Tank is iets hoger dan het wiel, zodat de koffermat een centimeter of 5 omhoog is gekomen. Met deze tank blijft de Cactus nog net in dezelfde gewichtsklasse

Onder de motorkap zie je bijna niks van de installatie. De injectoren zitten onder het geluidsdempend matje op de kleppendeksel.

De tankmeter/G-B-schakelaar is het enige wat opvalt aan de binnenkant

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 december 2016 09:08 PM
  [ # 7 ]

Die cactus! haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 18 januari 2017 09:03 AM
  [ # 8 ]

Ik heb het LPG-verbruik een paar keer bijgehouden. Koud weer en weinig lange ritten, 1:14,5. Verder een keer een kleine hapering gevoeld met optrekken enkele weken terug. Verder loopt ‘ie perfect op gas. En oh ja…de ‘MyCitroën’-app geeft sinds de ombouw geen ritten en verbruikscijfers meer weer. Kilometerstand houdt ‘ie wel bij.

Profiel  
 
Gepost: 18 januari 2017 01:01 PM
  [ # 9 ]

netjes ingebouwd stekelt die cactus niet bij het overschakelen bv of zet je hem dan even aan de kant?????

doei

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 18 januari 2017 03:15 PM
  [ # 10 ]
waterman schreef:

Als echte LPG-fan ben ik erg benieuwd naar je ervaringen. Wil je die met ons blijven delen?


Wat Yuri zegt: Ik ben ook benieuwd!

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 17 februari 2017 09:20 PM
  [ # 11 ]

De kleine hapering is niet meer teruggekomen. Verbruik en rijden blijft super op GPL. Afgelopen week kreeg ik een storingsmelding op het beeldscherm: ‘motorstoring, acuut naar de dealer’. Dealer heeft ‘em uitgelezen. Daar kwam een ‘onlogische druk in het inlaatsysteem’ uit het storingsgeheugen. Alles gereset en sensoren doorgemeten. Niks aan de hand. Een dag of wat later kwam de storing weer terug op het scherm. Maar nu is die automatisch weer verdwenen. Kleinigheidje hoop ik. Wel fijn dat ‘ie zichzelf nu herstelt.

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 19 februari 2017 12:47 PM
  [ # 12 ]

Wel benieuwd wat deze instalatie koste, en hoe snel terug verdiend, scheelt toch bijna eurotje per liter.
Heb het al overwogen, maar ik heb de 82 pk versie, ben een beetje bang voor nog minder vermogen en bij mij is het wel een gewichtsklasse hoger, zit nu net op de 950 kg.
In het verleden altijd goede ervaringen met gas gehad.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6063
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 februari 2017 01:27 PM
  [ # 13 ]

Zo’n Prins installatie zit tussen de 16 en 1800 Euro.
LPG is super en dat zouden meer mensen moeten uitdragen.
Ik rij er al jaren met veel plezier en zonder rare extra kosten op. Maar dat is wel met een Volvo.
However: wie rekent, rijdt autogas Wink

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 05 oktober 2017 08:52 PM
  [ # 14 ]

Ben benieuwd hoe het nu is met de cactus op gas en of er al meer cactussen zijn die een lpg installatie hebben ingebouwd.

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 05 oktober 2017 11:12 PM
  [ # 15 ]

De Cactus op gas loopt als een zonnetje. Verbruik is rond de 1 op 16. Plus nog zo’n kleine 10% benzine (schat ik). Bij de laatste beurt zijn de bougies uit voorzorg eerder vervangen dan volgens schema (bij 38.000 km). Ik ben vooralsnog erg tevreden over de ombouw naar LPG.

Profiel  
 
 
1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook