3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
langsliggers CX berline
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 04 maart 2017 09:12 PM
  [ # 31 ]

En zonder brug, een man, redelijke sleutelervaring en geen haast? Is dat te doen?

Ik heb mogelijk in Belgie een donor gevonden, dus dan kan ik alvast oefenen…

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 maart 2017 09:32 PM
  [ # 32 ]

Forumlid CEE-IKS heeft ook nog goeie subframes en langsliggers liggen waar hij wel vanaf wil dacht ik. Reeds gedemonteerd

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 maart 2017 09:42 PM
  [ # 33 ]

Alles is te doen,maar of het ook veilig is ....
Even alle werkzaamheden op een rijtje.

Uitlaat er onder uit nemen.
Tank is denk ook wel makkelijk om die te verwijderen.
Dan de vier HD leidingen los of nieuwe voor maken dan kun je de huidige gewoon door knippen.
En bij de rechter langsligger de “veer"van de hoogte bediening los
De aanvoer en de retour van de benzine leidingen los.

Dan zou ik de klinknagels doorslijpen en verwijderen .
En daarna de bevestigings punten (van de koets /subframe ) losnemen en dan beginnen bij diegene onder de stoel en alles naar achteren toe.
Daarna de wielen eraf en de cx ( carrosserie) omhoog krikken dan blijft het subframe staan en kun je deze losnemen.
De koets niet teveel opkrikken anders buigen de liggers teveel door en kunnen ze knikken.
Voor je het achter subframe eruit trekt/ baterd zet even een blok hout tussen het subframe en de koets dan krijg je de nieuwe er makkelijker in.


Succes!

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 04 maart 2017 10:10 PM
  [ # 34 ]

Dank je wel voor de manual! Klinkt allemaal redelijk recht toe recht aan…

Ik zal contact met cee iks opnemen.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook