De remmen los, CX- en XM-clubs, Schoonhoven, zon 5 mrt 2017
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 28 februari 2017 03:03 AM

De CX- en XM-club gooien samen de remmen los.

Start: Buiten de Veerpoort 2, 2871 CC Schoonhoven

Bij de veerpont in Schoonhoven begint om 11 uur een toertocht die via de Biesbosch naar Garage Hydraulique in Raamsdonksveer voert, waar een hapje en een drankje wachten.

Voor meer info: De remmen los rit

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 maart 2017 07:54 AM
  [ # 1 ]

Ik ben er niet, mijn remmen krijgen niet de tijd om vast te gaan zitten, die slijten het jaar rond. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 03 maart 2017 10:45 AM
  [ # 2 ]

Ik ben er zelf (helaas Crying or Very sad )ook niet omdat ik moet werken.

Heb het evenement wel hier vermeld omdat het hier meer opvalt dan in de kalender, want hoe meer Citrozielen hoe meer vreugd Wink. Ik wilde na het werk die richting oprijden, maar vind ik teveel van het goede voor alleen een drankje en veel mensen al weg zijn.

Omdat ik zelf ook routes maak voor de motor, wil ik ook wel zien hoe zo’n oldtimerrit gemaakt is. Ben dus erg geïnteresseerd in de route. Ga hem dan zeker eens rijden en ook leuk als ik eens die richting uit moet Smile.

Mocht iemand gaan, bewaar de route en stuur een PB

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 maart 2017 10:51 AM
  [ # 3 ]

Ik ga en bewaar de route wel. Ik weet niet of het zo’n bolletje pijl is, of volledig uitgeschreven.
Als je een goeie app weet waarmee ik m’n route kan tracken, wil ik die wel installeren.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 03 maart 2017 02:02 PM
  [ # 4 ]

Het zal wel een geschreven route zijn. Wie hem kan scannen scannen en via email (wetransfer) sturen die stuur ik wel een PB. Wink

Men is niet zo van routes uitzetten voor de GPS (is mijn ervaring). Jammer, want je kunt leuke dingen doen met de GPS m.b.t. gebruik van coördinaten. In de motorwereld rijden ze alleen maar met GPS, omdat je meer geniet van de omgeving. Het is ook weer eens wat anders dan een papieren route.

Ik heb dit al eens voorgesteld, en is ook een uitkomst dat je ook in je eentje de route kan rijden…. Maar op die wijze kan men geen opdrachten vermelden, en ik denk dat dat de bottleneck is. Ik ben niet zo’n puzzelaar, en geniet meer van het rijden en omgeving. ieder zijn ding natuurlijk Wink

Ik kan zelf namelijk type op de computer voor de GPS routes maken en omzetten naar Bolletje - Pijltje, vandaar mijn belangstelling.

Wens iedereen die mee gaat rijden een nice day

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 05 maart 2017 10:57 AM
  [ # 5 ]

Mensen die naar Schoonhoven zijn geweest, jullie hebben het getroffen met het weer!
Ik hoop dan ook een paar mooie foto’s te zien na het evenement Wink

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 06 maart 2017 10:41 AM
  [ # 6 ]

Helaas werd het verder op de dag wat minder….... Sad very very sad

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 06 maart 2017 08:25 PM
  [ # 7 ]

Op http://www.citroen-cxclub.nl/remmen-los-rit/ staan al een paar mooie foto’s. Ik hoop dat we er nog meer te zien krijgen!


foto: citroencx-club.nl

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 maart 2017 07:43 PM
  [ # 8 ]

van de voorpagina

CXM rit - De remmen los, de schuifdakjes dicht

Op zondag 5 maart werd ‘De Remmen Los’ rit verreden in het zuid-westen van ons land. De route is in samenwerking van de CX-club met de XM-club georganiseerd en bracht een leuke variatie van auto’s én weer.

De titel van het evenement is er duidelijk over: deze slaat zonder twijfel op de vele youngtimers die in de wintermaanden binnen staan en nu voor het eerst dit jaar naar buiten ‘mogen’ als gevolg van de ‘ophokplicht’, een term die duidelijk gebezigd wordt door de CX-club. Afgelopen jaar deelde de XM-club met de CX-club een grote tent op het ICCCR-clubterrein. Deze samenwerking is goed bevallen, met als gevolg de eerste gezamenlijke rit dit jaar, vroeg in het seizoen.

Bij het plaatsje Schoonhoven, fraai gelegen aan de Lek, wordt een ieder die mee wil rijden verwacht om 11:00 uur nabij de pont. Bij aankomst wordt een parkeerplek toegewezen en binnen is op de kosten van de club een kop koffie verkrijgbaar. Het succes van de gemengde clubrit is meteen merkbaar: CX-en, XM’s, maar ook een C6, DS, SM, Visa, LNA, C15 en Mehari zijn te vinden op de parkeerplaats. Wat goed! Nog tijdens het wachten rijdt een hele stoet 2CV’s en Burtons voorbij, met vrolijk gezwaai als bijvangst. Met een fris windje maar dapper zonnetje begint de dag meer dan prima!

De rit voert ons van Schoonhoven door de Krimpenerwaard, Kinderdijk, de Alblasserwaard en de Biesbosch uiteindelijk naar Raamsdonksveer, waar bij Garage Hydraulique het eindpunt is. Het routeboek was vergezeld van vier A4-tjes vol met informatie over gebieden die gepasseerd werden: een leuke toevoeging. Tijdens de rit wordt het water twee maal gepasseerd met een veerpont. Geheel toevallig bleek dit ook de weerscheiding te zijn! Tot aan de eerste pont was het mooi zonnig en droog weer, daarna begon het enigszins donker te worden. Een door de organisatie als mogelijk aangemerkte stopplaats werd iets te snel voorbij gereden, waarna bleek dat het enigszins merkbaar was dat de rit door gelovig gebied ging: het was zoeken met een lampje naar een eetgelegenheid die op zondag wél open was. Bij de tweede overgang aan gekomen ging het al fors harder waaien en regenen. Dit was niet erg positief voor het aanzicht van de Biesbosch, maar hoort bij het risico van een rit zo vroeg in het jaar. In Raamsdonksveer aangekomen was het absoluut geen weer meer voor een lekker rondje banden trappen, dus stond iedereen binnen. Aldaar was het mogelijk om onder het genot van een natje en een droogje gezellig na te keuvelen.

De opzet van een gezamenlijke rit kwam zeer succesvol over, hopelijk zien beide clubs dat ook zo. Het combineren van evenementen verlicht beide clubs in het organiseren en het aantal ritten door het land kan zo eenvoudig toenemen. Zeer positief kan het mengen van de voertuigen worden beschouwd. Elke Citroën heeft een beetje z’n eigen publiek en dergelijke evenementen kan ons alleen maar meer tot elkaar brengen. Wie neemt de volgende keer een GS, Ami of BX mee? Oh, en meer zon!

tekst: Nielsje; foto’s: 2D

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
de Rus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 19-03-2010

Gepost: 08 maart 2017 08:44 PM
  [ # 9 ]

Ik heb genoten en inderdaad, wat een opkomst. Mooi om de variatie aan modellen te zien. Moeten we vaker doen.
http://xmclub.nl/forum/zondag-5-maart-de-remmen-los

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 08 maart 2017 11:58 PM
  [ # 10 ]

Mooi verhaal Niels! very good

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook