Parkeer en knipperlicht defect
Nedis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 26-04-2015

Gepost: 26 april 2015 10:14 PM

Hallo,
Nu al paar maanden problemen met achterste parkeerlicht en knipperlicht.
Als ik contact aanlegt krijg ik parkeerlicht defect en knipperlicht defect alsook blijft ‘service’ eventjes oplichten. Wanneer ik rem krijg ik diezelfde foutmeldingen en als ik mijn rechterknipperlicht gebruik hoor je een snelle pinken alsof lamp defect is, na tijdje pinkt hij terug normaal.
Wanneer ik met lichten aan rijd dezelfde foutmeldingen + rechterknipperlicht blijft sneller pinken bij gebruik, wat ik nu wel heb gezien is dat dan knipperlicht niet pinkt maar wel de centrale stoplicht op de spoiler??Wanneerkipperlicht niet wordt gebruikt blijft remlicht in spoiler continu oplichten??
Heb +/- 1 maand geleden de lampen uitgehaald en alles gecontroleerd maar er was niks op te merken.Daarna 3 weken geen problemen meer. Maar die zijn nu wel terug dus eerst nieuwe stoplamp gestoken (P215W)maar probleem blijft, dan de knipperlicht lampen van plaats verwisseld om te zien als probleem nu met linkerknipperlicht zou zijn maar neen hoor probleem blijft met de rechterkant. Wanneer ik met lichten aan rijdt brandt de lamp niet en knipperlicht werkt ook niet maar stoplicht op spoiler werkt ipv die knipperlicht. Vrijdag dan nogmaals alles uitgehaald gereinigd met contact cleaner, fiche gecontroleerd, draden nog goed vast , behuizing van de lampen met glaswol geschuurd om zeker te zijn van een goed contact met de massa maar niks helpt…
Heeft iemand al te kampen gehad met dit probleem ?? Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen ??
Alvast bedankt

Profiel  
 
Nedis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 26-04-2015

Gepost: 02 mei 2015 05:17 PM
  [ # 1 ]

Moest het iemand interesseren/helpen,  heb oorzaak van het probleem uiteindelijk gevonden.Wanneer ik de fiche volledig vastklik krijg ik slecht contact met die problemen als gevolg. Wanneer ik de fiche niet volledig inplug en vastklik krijg ik vol contact en alle fouten blijven weg. Had nogthans alles met contactcleaner gereinigd.Ik zoek nu uit waar ik zo een fiche kan vinden om die te vervangen.

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 06 mei 2015 05:05 PM
  [ # 2 ]

Hallo Nedis,

Nadat niemand op jouw eerste bericht had gereageerd, waarschijnlijk omdat niemand zulke onverklaarbare problemen heeft gehad, vind ik het keurig van jou om je oplossing met ons te delen. Bedankt. En succes met het vinden van een goede fiche.
happy

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
Nedis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 26-04-2015

Gepost: 11 maart 2017 01:40 PM
  [ # 3 ]

Hallo,

Na enkele jaren zonder probleem terug zelfde foutmeldingen en probleem met mijn rechterpinker en stoplichten.
Het probleem zat terug in die fiche (die ik uiteindelijk toch niet vervangen had), op een van de contacten (nr.1) zat er slecht aansluiting en is precies of er vonken zijn overgesprongen want zag er verbrand/gesmolten uit waarschijnlijk omdat stekker niet volledig was vastgeklikt.
Op zoek naar zo’n fiche/stekker maar nog steeds geen gevonden (PBT 5 - met 4 aansluitpinnen). voorlopig kunnen herstellen en alles werkt terug.Zie foto’s
Weet iemand waar ik zo’n stekker kan vinden hier in Belgie of in Nederland ?
Ik heb ook een extra probleem erbij gekregen en dat is dat ik mijn koffer niet meer openkrijg. Soms doet hij het wel en soms niet wat meestal het geval is. Kan iemand mij een tip geven of moet dit in een nieuw topic ?

Alvast bedankt voor de reactie(s) en ik zoek verder om dit probleem op te lossen

Mvg

Nedis

Afbeelding Bijlagen
Stekker_PBT_5_b.jpgStekker_PBT_5.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Nedis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 26-04-2015

Gepost: 11 maart 2017 02:06 PM
  [ # 4 ]

Intussen topic gevonden ivm met achterklep die niet meer opengaat

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/207019/P15

Mvg
Nedis

Profiel  
 
Nedis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 26-04-2015

Gepost: 11 maart 2017 03:08 PM
  [ # 5 ]

Probleem met kofferdeksel momenteel opgelost, rubberen uitsteeksel van microswitch was deels afgebroken waardoor het drukkontact deze niet meer kon indrukken. Heb dit kunnen verhelpen maar zal volgende week dealer contacteren om een nieuwe te bestellen en daarbij ook informeren voor stekker achterlicht.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook