2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Citroen C4 1.6VTI Berline (Exclusive) 2008
marcohessing
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 14-03-2017

Gepost: 14 maart 2017 09:31 PM
  [ # 16 ]

5W40 of 5W30 zou volgens de een niet moeten uit maken en volgens de ander weer wel, zover in mn onderhoudsboekje heb zien staan kan hier gewoon de 5W40 in

Iemand bekend met de uitbouw wijze voor de nokkenassensor aan de inlaatzijde en een makkelijke testmethode om de
electrische werking te kunnen controleren?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 maart 2017 09:48 PM
  [ # 17 ]

Bedoel je niet de nokkenasversteller?
De nokkenassensoren zitten aan de bovenzijde in het kleppendeksel gemonteerd.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
marcohessing
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 14-03-2017

Gepost: 14 maart 2017 09:52 PM
  [ # 18 ]

Sorry, klopt, het gaat om het uitbouwen van de achterste nokkenassteller, typo…
Kan t ding niet eens zien laat staan hoe die moet worden uitgebouwd dus als men een te hanteren werkwijze heeft.

De sensoren verwacht ik morgen, die zijn makkelijk te vervangen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 maart 2017 10:20 PM
  [ # 19 ]

Voor jou interessant filmpje https://bartebben.nl/map/auto-onderdelen/peugeot-citroen-1.4-vti-1.6-vti-nokkenasversteller-kapot.html

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
marcohessing
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 14-03-2017

Gepost: 16 maart 2017 11:41 AM
  [ # 20 ]

Bedankt voor de tip, had ik al gezien.
Heb een nieuwe bestelt, nu afwachten of dit de klacht verhelpt, hoop ‘t…

Profiel  
 
marcohessing
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 14-03-2017

Gepost: 18 maart 2017 06:34 PM
  [ # 21 ]

Afgelopen vrijdag nokkenassteller aan uitlaatzijde vervangen voor een nieuw exemplaar.
Probleem eindelijk opgelost en een mooi spinnend 1.6 vti blok aan over gehouden.
Wat een genot om weer ‘normaal’ te kunnen rijden.

Dank allen voor jullie tips/suggesties!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 maart 2017 08:49 PM
  [ # 22 ]

Aan uitlaatzijde, daar kon je dus makkelijk bij. Wink

Die aan inlaatzijde ook al zien zitten intussen?

Storingen gewist?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 18 juni 2018 02:44 PM
  [ # 23 ]

Mag ik necrobumpen?

Zo ja, hoe krijg je die nokkenasversteller aan de inlaatzijde er uit zonder het hele blok er uit te takelen?
Ik zie hem wel zitten, maar daarmee houdt het ook op..

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 juni 2018 02:50 PM
  [ # 24 ]

Bij onze C3 Picasso was het een kwestie van het demonteren van het deksel van het luchtfilterhuis.
Ook de intrede en uittrede daarvan loshalen.
Het huis moet wel los uit de bevestigingen, maar hoeft alleen maar aan de kant, dus niet volledig achter de kop vandaan.

Daarna was er voldoende ruimte.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 18 juni 2018 03:52 PM
  [ # 25 ]

Okay, ik dacht al in die richting, alleen leek er dan nog vrij weinig ruimte.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook