Remlichten Xsara Picasso 2001 weigeren alle drie te branden
Jontue
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-03-2017

Gepost: 22 maart 2017 12:16 AM

Hallo forummers,
Geweldig binnen tien minuten geaccepteerd als newbe. Goede moderator.
Ben er heel blij mee want mijn Xsara zonder remlicht rijden is niet fijn. Heb de remlichtschakelaar met behulp van Internet gevonden. Tegen de klok draaien om te lossen misschien wel, maar zat aan de achterkant ook nog vast met een klemveertje. Anyway, vandaag bij daglicht nog eens geprobeerd maar een schroevendraaier op de twee pootjes in het stekkertje waar de schakelaar had gezeten, gaf ook geen rood licht. Heb daar bedenk ik nu niet het pedaal bij ingetrapt maar dat is zeker alleen om het schakelaartje te activeren.

Heb geprobeerd zekeringen te controleren maar kom er niet uit welke ik nu hebben moet. Kan iemand mij helpen? En neen ik heb geen boekje en op het Internet is niet de juiste versie te vinden. Die van citroen begint bij jaar 2004, komt niet overeen. De anderen die ik tegenkom zijn ook vreemd. Foto’s van zekeringkast lijken niet op die van mij. Heb de auto nog maar net, bedoeld als tijdelijk tot ik weet wat ik wil.
Wordt waarschijnlijk weer een citroen want wat zit dat zeldzaam comfortabel! Zou de zetel inclusief oubollig stofje zo in mijn nieuwe auto over willen zetten!

Vraag is dus tweeledig heeft iemand een idee waar ik nog meer kan zoeken naar de oorzaak van de storing? Zal kijken of ik iemand kan vinden die weet hoe je de spanning in het stekkertje meet. Daarvoor hoeft toch alleen maar het contact aan te staan, geen draaiende motor.
En nummer twee welke zekeringen zijn voor remlicht links en rechts achter en daklicht?

De Xsara Picasso is een 1600 benzine met lpg uit 2001. En ik heb geen nieuwe dingen ingebouwd, heb maanden geleden andere achterlampen ingedaan. Waren twee kort na elkaar stuk gegaan. Geloof niet dat ik nu drie kapotte heb. Zijn overigens niet zo eenvoudig te verwisselen.

Zou hulp bijzonder op prijs stellen. Excuus voor de non intro maar ben een beetje gestresst door het probleem.
Groet Jo

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 22 maart 2017 12:21 AM
  [ # 1 ]
Jontue schreef:

Geweldig binnen tien minuten geaccepteerd als newbe. Goede moderator.

Dank je!  En ook meteen maar je vraag verplaatst naar het juiste onderdeel. Je vraag heeft n.l. niets met “het forum” te maken.

Kan gebeuren.  Hoe dan ook, welkom en ik hoop dat je snel antwoord zult krijgen.

 

Profiel  
 
Jontue
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-03-2017

Gepost: 22 maart 2017 12:34 AM
  [ # 2 ]

Die moderator wordt alleen maar Beter! Dank bravo

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 22 maart 2017 12:31 PM
  [ # 3 ]

Welkom,

Nieuwe remschakelaar halen, bij mijn oude Picasso twee keer kapot gehad, ff naar de dealert.
Vervangen is zo gebeurd, er door steken veer erachter erop schuiven.

Succes

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Jontue
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-03-2017

Gepost: 22 maart 2017 10:39 PM
  [ # 4 ]

Hallo Rene,
Dank voor de reactie. Heb ondertussen remschakelaar er uit gepuzzeld en contactpunten in schakelaar glad geschuurd.  Geen remlichten.  Heb schroevendraaier in stekkertje tegen twee polen gehouden, nog steeds geen remlichten. Vraag me nu af of ik een draadbreuk heb ergens. Weet dat schakelaar maar tientje kost maar kan door werk pas zaterdag in winkel terecht en als het niet de schakelaar is gaat een nieuwe ook niet werken.
Zou graag zekeringen checken maar alle twintig lostrekken is ook zo wat.
Vraag me af of de remlichten onder de ABS zekering hangen, maar weet niet zeker of mijn Xsara eigenlijk wel ABS heeft. Is de cirkel met ABS erin een internationaal symbool? Zie dat namelijk niet bij start controle van de lampjes. Wel remschoenen met een draadje in oranje, denkt dat dit een waarschuwing is voor slijtage. Geloof ook dat de ABS een rode moet zijn.

Dank nogmaals.
Jo

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 maart 2017 10:51 PM
  [ # 5 ]

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 23 maart 2017 07:55 PM
  [ # 6 ]

Heb je een trekhaak? In de stekkerdoos zit soms een schakelaartje
wat de spanning naar de auto remlichten onderbreekt.
Een wat knullige en roestgevoelige constructie, het palletje wat door
de stekker wordt ingedrukt blijft daardoor soms hangen.

Profiel  
 
Jontue
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-03-2017

Gepost: 23 maart 2017 08:13 PM
  [ # 7 ]

Hallo Nanco,
Fijn dat je reageert, ik ben nog steeds aan het tobben, heb inderdaad een trekhaak maar ik heb daar al maanden niet aan gezeten. Ga toch zeker de mobiliteit van het palletje bekijken. Heb gisteravond laat nog wat zekeringen verwisseld in de hoop toevallig de juiste te raken. Gisteravond dacht ik te zien dat ook de achter mistlampen niet werken. Lijkt op een zekering van rem en mistlampen.Wist ik maar waar die zit. Ook op Franse site kan ik geen zekeringen schema vinden dat mij helderheid verschaft.
Nanco Dank je.

Profiel  
 
BR41
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 07-05-2016

- Xsara Picasso 1.8 16V
Gepost: 24 maart 2017 08:52 PM
  [ # 8 ]

Als je niet weet welke zekering van de remlichten is, gewoon alle zekeringen stuk voor stuk eruit trekken en controleren of die heel of stuk is. Is even werk, maar dan weet je iig of het probleem een zekering is of iets anders.


Gr.  Charlie

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 25 maart 2017 09:05 AM
  [ # 9 ]

Heb je bij het vervangen van het lampje wel de goede, erin gestopt???  Hier hoort een 2 polige in te zitten, stop je hier een 1 polige in, dan maak je sluiting, omdat dan de 2 pinnen, in de lamphouder op die ene pool zit, geloof me je zal iet de eerste wezen,

Profiel  
 
Jontue
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-03-2017

Gepost: 25 maart 2017 12:04 PM
  [ # 10 ]

Alle forummers die mij steun geboden hebben, heel hartelijk dank.
Heb ten einde raad de boel maar na laten kijken. Geen spanning op het stekkertje, ergens draadbreuk want alle zekeringen doen het. Nieuw draadje laten trekken en het zal goedkomen.
Dank
Jo

@ Moderator van mij mag dit item gesloten worden. Dank u.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook