13 van de 23
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Hoe gaat het met Xantia Break Turbo CT, verkocht
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 16 januari 2017 06:52 PM
  [ # 181 ]

Deze week de Xantia naar Citroville gebracht ivm storing ABS en vast zittende hoogteregelaar achter.

Wat bleek nu? De storing in het ABS systeem werd niet veroorzaakt door een defecte sensor, maar door de ABS relais!
Hoogteregelaar is gangbaar gemaakt en een aantal bollen zijn weer 100% op druk gezet.

We kunnen weer verder!
To do: lassen dorpel en Heulliez hoek en verstellen originele bekleding/ zoeken naar alternatief (leer)

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 22 januari 2017 08:53 PM
  [ # 182 ]

Euvel: de Xantia komt achter niet in de rijstand.

Situatie:
Ik heb een nieuwe tywrap om her stokje van de hoogteregelaar achter getrokken, de oude was los geschoten.
De hoogteregelaaar achter in zeer recent gangbaar gemaakt, bollen zijn gevuld.

De auto komt wel in de hoogste en laagste stand, maar dus niet direct in de rijstand. Nu moet de auto eerst in de hoogste rijstand zetten en daarna terugzetten in normale rijstand.
Ik heb ook het idee dat de achterkant drempels e.d. stugger neemt dan ik gewend ben.

Waar kan dit aan liggen?
Kan het zijn dat de tywrap de werking belemmerd?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 22 januari 2017 09:11 PM
  [ # 183 ]

Als het euvel zich voordeed na terugplaatsing met tyrerap dan: ja.  die tussenstand luistert nogal precies.
Op een 4 koloms brug zou je fff kunnen zien wat het precies doet. Wellicht kun je dan zien dat hij klemt/
te strak zit. Als de dealer ze niet meer levert zou je ook fff een verbindingsstokje van een sloper kunnen halen. Dat stuggere kan omdat de hoogteregelaar achter uiteindelijk de iets hogere stand neemt dan de rijstand.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 23 januari 2017 07:45 AM
  [ # 184 ]

Het lukt me om op de oprit met de Xantia in de hoogste stand de tywrap er omheen te prutsen.
Ik kan eens proberen om zonder de tywrap te rijden, kijken hoe de vering dan goed gaat..

Een verbindingstokje van een sloper is een idee, ik vraag me alleen af hoe je die er onder vandaan krijgt.

Staan er foto’s op het forum waar de tywrap precies omheen moet? Lijkt me een klusje die al honderden keren is uitgevoerd.
Er blijken geen nieuwe verbindingstokjes meer verkrijgbaar te zijn trouwens..

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 23 januari 2017 08:30 AM
  [ # 185 ]

Hier: Hoogteregeling achter werkt niet meer, staan een boel tips.

Adri

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 januari 2017 11:09 AM
  [ # 186 ]
Toit plat schreef:

Het lukt me om op de oprit met de Xantia in de hoogste stand de tywrap er omheen te prutsen.
Ik kan eens proberen om zonder de tywrap te rijden, kijken hoe de vering dan goed gaat..

Een verbindingstokje van een sloper is een idee, ik vraag me alleen af hoe je die er onder vandaan krijgt.

Staan er foto’s op het forum waar de tywrap precies omheen moet? Lijkt me een klusje die al honderden keren is uitgevoerd.
Er blijken geen nieuwe verbindingstokjes meer verkrijgbaar te zijn trouwens..

Ik kon ze afgelopen zomer nog bij de dealer bestellen.
Staat (nog) niet op NFP bij service.citroen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 23 januari 2017 05:12 PM
  [ # 187 ]

Update:

Ze zijn inderdaad nog te krijgen.
Bij de Citroen Dealer geweest, deze had ze niet op voorraad. Ik kon ze wel per 4 stuks bestellen maar dat is een beetje overdreven.
Ik krijg er nu een opgestuurd vanuit Zwolle.

Zojuist weer onder de auto gekropen, dit keer met een lamp.
Het bleek dat (ook) de andere kant van het palletje los was geschoten.
Deze heb ik dus ook vast gezet met een tywrap. De andere tywrap heb ik anders geplaatst omdat deze over de veer ging.
Nu gaat deze onder de veer door.. Beide kommetjes van het palletje heb ik nog even ingevet voordat ik het palletje weer heb vast gezet.
Het viel me trouwens op dat het lijkt alsof er tussen het kogelgewricht en het kommetje van het palletje een rubber ringetje heeft gezeten.
Deze waren compleet vergaan. Hebben deze een functie? Zo ja, dan moet ik deze ook bestellen

Een aantal op-en-neer en toen kwam de Xantia weer mooi in de rijstand!
Een proefrit gemaakt over een weg met veel drempels…geslaagd.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 januari 2017 06:30 PM
  [ # 188 ]

Ik denk dat dat rubbertje dient als stofhoesje.  Ik moest er ook 4 bestellen. Wel heb ik voor de zekerheid een van de bolletjes vervangen. Staat ergens beschreven op het xantia forum.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 januari 2017 09:11 AM
  [ # 189 ]

ik hoop dat je wel steunen onder je auto hebt staan als je onder je auto in de hoogste stand ligt te werken.
Zeker als je met hoogteinstellingen bezig bent, maar eigenlijk altijd doen met hydropneumaten.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 11 maart 2017 06:52 PM
  [ # 190 ]

Dan gaan we gewoon door met dit draadje over mijn TCT.

Roest aanpakken.
Vandaag de acne op het achterscherm aangepast.
Via het vakje van de binnenbekleding in de kofferbak vond ik de bron.
Het zit precies achter het plaatje wat dwars staat op het plaatwerk.


Wanneer je met een plamuurmes hier langs steekt komt ie er in de wielkast uit!
Wel een rotplek om te behandelen! Ik heb de loszittende delen los gestoken en met een staalborstel en schuurpapier kaal gemaakt.

Met de compressor heb ik al het loszittende materiaal weg geblazen en vervolgens een eerste laag Rostjäger roestomvormer op/ tussen gespoten. Morgen weer een laagje..
Daarna kijken of het niet verder gaat aan de buitenkant, als dit niet geval is: spuiten.

Wie heeft er tips hoe ik een metallic afwerking deels kan spuiten. Ik moet ergens beginnen en eindigen.

 

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 19 maart 2017 04:46 PM
  [ # 191 ]

Vandaag gat in de dorpel dicht gelast door een vakkundig forummer die wel vaker “iets” gelast heeft aan zijn eigen CX

Gat was bij het kaal slijpen van de dorpel wel een stuk groter dan waar ik vanuit ging….
Blij met het resultaat kan ik nu de dorpel weer afwerken.

De roest in de Heulliez hoek zal later volgen.

Nu even een vraag: ik wil om erger te voorkomen de dorpels behandelen met een roestwerend vet. Hoe kan ik makkelijk de holle ruimte ver de gehele lengte behandelen?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 26 maart 2017 08:11 PM
  [ # 192 ]

Even iets anders..

De benzinedrukregelaar “ruist” bij een stationair draaiende motor.
Ik heb het idee dat dit luider is geworden. Waar kan dit aan liggen?
Poreuze leiding of defect in drukregelaar zelf?

Een ander geval:
Links voor in de hoek van de voorbumper zit een doosje verstopt (ik meen aan dezelfde kant als de toeter)
Deze is duidelijk hoorbaar door een plop-plop-plop geluid. Wie heeft hier ervaring mee hoe dit op te lossen

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 04 april 2017 08:42 PM
  [ # 193 ]

Zojuist de koelvloeistof ververst.
Omdat ik toch onder de auto lag heb ik ook nog even de de flap los gehaald onderop de rechterkant van de voorbumper.
Ik gaf aan dat ik daar een duidelijk hoorbaar plop, plop, plop hoor.
Duidelijk zichtbaar is de claxon en het potje waar het plop geluid uit komt. Onder aan dit potje zit een pijpje die open is en iets blaast, hier komt het plop geluid vandaan!

Hoort hier misschien een dop of een demper op te zitten? Wie weet waar dit potje voor dient?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 april 2017 09:19 PM
  [ # 194 ]

Luchthoorn claxon; slangetje erop en luchthoorn daaraan dan hoor je voortaan toet,toet ipv plop plop Laughing
Ik zou dat ding (elektr) afkoppelen als ik jou was Wink 

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 05 april 2017 07:28 AM
  [ # 195 ]

@Citroen23: euhh..volgens mij ben je in de war met een CX! Het potje lijkt er wel op maar is echt iets anders!

Wie heeft er verstand van en weet wat dit doet.
Hoort hier een demper of dopje op?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
 
13 van de 23
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook